دانلود و خرید کتاب افکار خودکشی رسول ابوالحسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افکار خودکشی اثر رسول ابوالحسنی

کتاب افکار خودکشی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افکار خودکشی

کتاب افکار خودکشی به‌قلم رسول ابوالحسنی را انتشارات رشد فرهنگ منتشر کرده است. این کتاب  به بررسی عوامل منجر به خودکشی می‌پردازد.

درباره کتاب افکار خودکشی

مرگ یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات نزد متفکران و اندیشمندان علوم و رشته‌‌های مختلف است. دراین‌میان، خودکشی به‌عنوان اقدامی نکوهیده نزد ادیان و فرهنگ‌های مختلف همواره محل بحث و مناقشات فراوانی بوده است. روان‌شناسی در جایگاه علم شناخت و بررسی روان انسان و عوامل مؤثر بر اوضاع روحی وی، کوشیده است تا علل و عوامل منجر به خودکشی را که از نیمهٔ قرن نوزدهم میلادی رو به فزونی نهاد، بررسی و تحلیل و برای آن پاسخ‌هایی بیابد. کتاب افکار خودکشی به‌قلم رسول ابوالحسنی تلاشی است برای واکاوی بیشتر این پدیده، شناسایی عوامل مؤثر بر آن و بررسی نظریات پیرامون آن از دیدگاه سایر متفکران و روان‌شناسان. 

خواندن کتاب افکار خودکشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، روان‌شناسان و روان‌درمانگران و علاقه‌مندان به مباحث مربوط به سلامت روان از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب افکار خودکشی

«خودکشی، برای افراد، خانواده و جامعه و مصیبت‌بار است و خودکشی جوانان یکی از تأسف‌بارترین رخدادهایی است که می‌باید توجه تمامی دست‌اندرکاران را به حل مشکلاتی برانگیزد که زندگی آنان را تا بدین حد تحمل‌ناپذیر می‌کند. خودکشی، یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در ایالات متحده است که نرخ آن در گذشته به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است. نتایج گزارش‌ها در سرتاسر جهان هم حاکی از شیوع بالای خودکشی است. برای نمونه ۲۱ درصد از کارمندان ژاپنی دارای افکار خودکشی بوده‌اند. سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۵۳۰.۰۰۰ مرگ ناشی از خودکشی وجود دارد. در ایران طبق تازه‌ترین تحقیقات انجام‌شده، پدیدهٔ خودکشی به‌عنوان ناهنجاری اجتماعی و روان‌شناختی شیوع دارد. نتایج پژوهش‌ها  میزان خودکشی را در ایران ۶ نفر در ۱۰۰.۰۰۰ نفر گزارش کرده‌اند که از این بین نوجوانان حدود ۱۰ درصد از آمار خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند. پژوهش‌های مربوط به خودکشی دو پدیدهٔ مهم را بررسی می‌کنند که شامل افکار خودکشی و اقدام به خودکشی است. افکار خودکشی طیفی از اندیشه‌های مبهم دربارهٔ امکان خاتمهٔ زندگی تا خودکشی کامل را دربرمی‌گیرد. پژوهش‌ها نیز نشان‌ داده‌اند از بین افراد دارای افکار خودکشی، ۳۹.۶ درصد اقدام به خودکشی کرده‌اند. این مفهوم با واکنش‌های نامتعارف مانند مصرف مواد مخدر، فرار از منزل و درگیری با دیگران رابطهٔ نزدیکی دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۵۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان