دانلود و خرید کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری مرجان سربندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری اثر مرجان سربندی

کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری

معرفی کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری

کتاب الکترونیکی افسردگی و درمان شناختی رفتاری نوشتهٔ مرجان سربندی و رعنا اوتادی و نرگس نظری است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. هدف این کتاب کمک به درک دلایل احتمالی اضطراب و افسردگی و نحوهٔ ارتباط افکار، احساسات و رفتار مرتبط با آن با روش درمان شناختی - رفتاری است.

درباره کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری

هر کدام از ما به نوعی از مشکلات سلامت روان به درجات مختلف رنج می‌بریم و مواردی مثل افسردگی اضطراب، هراس، نگرانی، خشم، ترس‌های بی‌دلیل یا عزت‌نفس پایین احساساتی متداول هستند. این کتاب تلاش می‌کند به ما در مدیریت این شرایط کمک کند.

در کتاب حاضر روش‌های مختلف درمان شناختی - رفتاری، ارائه می‌گردد. اساس این درمان بر این اصل است که افکار، احساسات و رفتار ما به هم مرتبط هستند و الگوهای ناکارآمد رفتار، به علت وجود الگوهای فکری ناکارآمد مرتبط هستند. این الگوهای فکری منفی می‌توانند تأثیر مهمی بر احساسات و رفتار ما داشته باشند. درمان شناختی ـ رفتاری می‌تواند شما را از چرخه‌های منفی نجات دهد و کمک کند تا الگوهای فکری منفی خود را تغییر دهید. انعطاف‌پذیرتر باشید، مثبت‌تر فکر کنید و با تفکر و واکنش‌های مثبتی که می‌آموزید زندگی خود را بهبود بخشید.

درمان شناختی ـ رفتاری یک مفهوم گسترده است. راهبردهایی که در کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری بیان می‌شوند را می‌توان با توجه به مشکلاتی که داریم انتخاب کنیم و به کار ببریم.

خواندن کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افسردگی و درمان شناختی رفتاری

«ساختاریافته

جلسات درمانی با یک درمانگر شناختی-رفتاری از ساختار و تمرکز خاصی برخوردار است. درمانگر معمولاً نقش آموزش دهنده دارد و به مراجع می آموزد که چطور برنامه درمانی برای جلسات خود داشته باشد. درمانگر و مراجع در مورد آنچه برای مراجع مفید است با هم گفتگو و برنامه ریزی می کنند. در این روش درمانی گفتگوهای آزاد در مورد مسائل مختلف یا در مورد گذشته افراد، چندان وجود ندارد. مراجعین به شکلی هدایت می شوند که در مورد مشکلات و نگرانی های فعلی خود گفتگو کنند. این ساختاریافتگی ممکن است برای افرادی که می خواهند خودشان تکنیک های شناختی-رفتاری را به کار گیرند بیشتر نیاز به تکرار باشد. نکته مهم تعیین اهداف واقعی و خاص و تمرکز برای دستیابی به آنها می باشد. شاید بهترین کار این باشد که هر روز زمان مشخصی را برای انجام تمرینات خود در نظر بگیرید و به انجام تمرینات درمانی خود متعهد باشید.

انعطاف پذیری

درمان شناختی-رفتاری می تواند متناسب با نیازها و شرایط موجود انعطاف‌پذیری داشته باشد. در صورت لزوم تکنیک ها و روند درمان در این روش نیز می تواند تغییر کند.

این درمان معمولاً به صورت انفرادی انجام می شود، اما چندین مورد از درمان گروهی در این زمینه نیز موفقیت آمیز بوده است. درگروه درمانی افراد می توانند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذارند. به طور کلی جلسات گروهی برای افرادی که از مشکلات و بیماری های مشابهی رنج می برند برگزار می شود. در جلسات فردی یا گروهی ممکن است از یک تسهیل گر به علاوه درمانگر برای کمک و راهنمایی به مراجعین استفاده شود. همچنین اطلاعات و آموزش های لازم در این زمینه می تواند به شکل های مختلف مثل آموزش آنلاین و مشاوره تلفنی با یک متخصص انجام شود. بسیاری از روش های درمان شناختی-رفتاری در کتاب ها، جزوات و ... برای افراد قابل استفاده است و هر کسی می تواند این درمان را برای خود به کار گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان