دانلود و خرید کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها) مینا ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها) اثر مینا ذوالفقاری

کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها)

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها)

کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها) نوشته مینا ذوالفقاری است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی برای دانشجویان روان‌شناسی منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها)

این کتاب به رویکردها‌ی درمانی در روان‌شناسی بالینی می‌پردازد و اطلاعات جامعی در اختیار دانشجویان و متخصصان قرار می‌دهد تا بتوانند بهترین تصمی را بگیرند. روان‌شناسی بالینی یک تخصص روان‌شناسی است که مراقبت‌های مداوم و جامع بهداشت روانی و رفتاری را برای افراد و خانواده‌ها فراهم کرده و همچنین مشاوره با ادارات دولتی و گروه‌های مردمی، آموزش و نظارت و نیز آموزش بر پایه تحقیق را ارائه‌می‌دهد.

روان‌شناسی بالینی به عنوان یک تخصص، به افراد و خانواده‌ها در طول زندگی و به همه پیشینه‌های قومی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین گروه‌ها و جوامع خدمات ارائه‌می‌دهد.

خواندن کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با حیطه های درمان در روانشناسی بالینی (طرحی نوین جهت تحکیم خانواده ها)

از اهداف اساسی واقعیت درمانی، یافتن شیوه‌های موثر به منظور رفع نیازها و یادگیری شیوه کنترل زندگی می‌باشد. هدف باید در چارچوب واقعیت برای ارضاء نیازهای اساسی باشد. دو نیاز اساسی انسان در نظریه واقعیت درمانی همان‌طور که گفته شد، تبادل عشق و محبت و احساس ارزشمندی است. این دو نیاز در تشکیل هویت موفق فرد نقش مهمی دارند. در سایه این دو نیاز اساسی، فرد قادر خواهد بود مسئولیت رفتارهای خود را به عهده گیرد. فرد با انتخاب بُعد مسئولانه شخصیت خود می‌تواند هویتی موفق کسب کند. برای رسیدن به این هدف فرد ابتدا باید آگاهی خود را افزایش دهد. هنگامی که فرد نسبت به رفتارهای نادرست خود و شیوه‌های نامناسب کنترل محیط از سوی خودآگاهی پیدا کند، برای یادگیری شیوه‌ها و رفتارهای جایگزین آمادگی بیشتری خواهد داشت. اولین مرحله، شناسایی رفتارهایی است که باید اصلاح شوند، شناسایی رفتار غیرمسئولانه، سپس پیداکردن راه‌حل‌های مناسب است. فرد تمامی راه‌حل‌های احتمالی حل مسئله را می‌نویسد، سپس به بررسی و تجزیه‌وتحلیل راه حل ها می‌پردازد. او می تواند از بین راه حل های مطرح شده، مناسب‌ترین راه حل را برگزیند. به نظر گلاسر هنگامی که فرد متوجه شود رفتارهای فعلی او نمی‌توانند خواسته‌های او را تحقق بخشند، می‌تواند رفتارهایی را انتخاب کند که دستیابی به خواسته های او را تسریع می‌کنند. در این مرحله لازم است که فرد ابعاد مختلف زندگی خود را بشناسد. به این منظور می‌توان از انتظارات فرد شروع کرد. نظیر آنچه از خود، خانواده، دوستان و محیط کار انتظار دارد. تأکید بر حال واقعیت درمانی بر رفتارهای فعلی و زمان حال فرد تأکید دارد و وقایع گذشته تا آنجا برای فرد مهم است که بر رفتارهای فعلی فرد تأثیر گذاشته باشد. اگر مشکل ایجاد شده برای فرد درگذشته ریشه داشته باشد، فرد باید بیاموزد که چگونه مسائل گذشته را در زمان حال باتوجه‌به نیازهای زمان حال خود حل کند. در این مرحله فرد یاد می گیرد زندگی خود را هدایت کند و بداند که به کجا می‌رود و رفتارهای او چه تأثیری در طی این مسیر دارند. این مرحله مقدمه ارزشیابی رفتار را فراهم می‌سازد.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان