دانلود و خرید کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده امین حاجی باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده اثر امین حاجی باقری

کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده

معرفی کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده

کتاب «ازدواج و مبانی تشکیل خانواده» نوشتۀ امین حاجی باقری، مطهره حیدری کبریتی و ناصر زارع زاده مهریزی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده

ازدواج یکی از پیچیده‌ترین روابط میان ۲ انسان است و از گذشته‌های دور موردتوجه مردم بوده است. ازدواج یک تغییر بزرگ و نقطۀ عطف در زندگی هر شخص به‌حساب می‌آید و هر جامعه‌ای آداب‌ورسوم خاص خودش را برای هرچه بهتر برگزارشدن آن دارد،‌ قوانین و رسومی که مردم از قرن‌های گذشته و حتی تا زمان حال و در عصر تکنولوژی و ارتباط به آن پایبند هستند. همین موضوع نشان می‌دهد که مسئلۀ ازدواج تا چه اندازه ارزش و اهمیت دارد. از سوی دیگر ازدواج تصمیمی دشوار است؛ اما باگذشت زمان و پیشرفت علم، مطالعات و پژوهش‌ها بر روی مسئلۀ ازدواج بیشتر شده و زوایای مختلف این موضوع را مشخص و معین کرده است تا افراد بتوانند تصمیمات درستی بگیرند، در مرحلۀ بعدی ازدواج خود را حفظ کنند و میزان رضایتشان از زندگی مشترک را بالا ببرند.

مردم در مرحلۀ نخست باید مفهوم ازدواج و ابعاد آن را بشناسند، آن‌ها باید بدانند که منظور از خانواده چیست و خانواده را چطور می‌توان تعریف کرد و چه عواملی می‌تواند بر ازدواج و خانواده اثرگذار باشد. از طریق شناخت نظریات دانشمندان مختلف در این زمینه می‌توان به مفهوم ازدواج پی برد و به‌وسیلهٔ آن فرد، خانواده، دولت و ملت و آیندۀ هر جامعه را ساخت به این دلیل که خانواده اولین واحد اجتماعی است که مسائل زندگی بر آن تکیه دارد. کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده برای معرفی و تفهیم این مفاهیم نوشته شده است.

 کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده در ۴ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: ازدواج»، «فصل دوم: معیارهاي انتخاب همسر»، «فصل سوم: معنا و مفهوم خانواده» و « فصل چهارم: خانواده کارآمد و ناکارآمد»

خواندن کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به موضوعات خانواده و ازدواج و همچنین کسانی که قصد دارند ازدواج و رابطۀ درستی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ازدواج و مبانی تشکیل خانواده

« ازدواج ارتباطی است که دارای ویژگی‌های بی‌نظیر و گسترده‌ای است. ازدواج ارتباطی که دارای ابعاد زیستی، عاطفی، روانی، اقتصادی و اجتماعی است. به‌عبارت‌دیگر، هم‌زیستی زوجین در درون خانواده، موجب چنان ارتباط عمیق و همه‌جانبه‌ای می‌شود که بی‌هیچ شک و تردیدی قابل‌مقایسه با هیچ یک از دیگر ارتباطات انسانی نمی‌باشد به‌نحوی‌که قرارداد ناشی از آن دارای نوعی تقدس است (کنعانی و همکاران، ۱۳۹۵). کارلسون ازدواج را چنین تعریف می‌کند: ازدواج فرایندی است از کنش متقابل بین یک مرد و یک زن که با تحقق‌بخشیدن به برخی شرایط قانونی و برپاداشتن مراسمی برگزاری زناشویی انجام می‌گیرد. کلودی استروس، ازدواج را برخوردی دراماتیک بین فرهنگ و طبیعت یا میان قواعد اجتماعی و کشش جنسی می‌داند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۵۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان