دانلود و خرید کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی علی اکبر شیروانی غوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی اثر علی اکبر شیروانی غوری

کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی

معرفی کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی

کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی نوشتۀ علی‌اکبر شیروانی غوری و رحمان سعیدی در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی

دنیای امروز، اصلی مهم را در درون خود جای داده و آن لزوم ارتباطات است. ارتباط و روابط عمومی موضوعی است که به اندازۀ عمر بشریت، قدمت دارد. انسان همواره برای رفع نیازهای مادی و معنوی خود به حضور در جمع و ارتباط نیاز دارد. هر دوره‌ای از تاریخ، مؤلفه‌ها و کارکردهای خاص خود را دربارۀ ارتباطات و روابط عمومی داشته است. در دنیای امروز، دیگر به‌ندرت بتوان سازمان، نهاد و کسب‌و‌کاری را دید که بی‌نیاز از روابط عمومی باشد. موضوع اصلی کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی این است که پیشینۀ روابط عمومی در غرب به بیش از یک قرن نمی‌رسد؛ اما آن‌ها بسیار بیشتر به این موضوع توجه کرده‌اند در حالی که مسلمانان و دولت‌های اسلامی تاریخچۀ روابط عمومی طولانی‌تری دارند و آن به دورۀ رسالت پیامبر(ص) می‌رسد.

بر مبنای همین مسئله، کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی در ۵ بخش کلی دعاوی خود را پی می‌گیرد. بخش اول این کتاب روابط عمومی غربی نام دارد. این بخش ۸ فصل دارد. فصل اول دربارۀ تعاریف روابط عمومی و اهمیت و ضرورت آن است و فصل دوم آن تاریخچۀ روابط عمومی را در ایران و جهان بررسی می‌کند. فصل سوم دربارۀ انواع کارکردهای روابط عمومی از جمله کارکرد مدیریتی، ارتباطی و اطلاعاتی و تبلیغی است. فصل چهارم نقش‌های روابط عمومی را بررسی می‌کند؛ از جمله وظایف انتشاراتی و تبلیغاتی، ارتباط مردمی، مطالعات و برنامه‌ریزی و غیره. فصل پنجم مربوط به انواع روابط عمومی است و این موضوع را از بدو پیدایش آن بررسی می‌کند. فصل ششم ویژگی‌های شخصی و فردی متخصص روابط عمومی را توضیح می‌دهد. فصل هفتم مربوط به تکنیک‌ها و ابزارهای روابط عمومی است. این فصل مخاطب‌شناسی در روابط عمومی، نقش افکار عمومی در روابط عمومی و تکنیک‌های برقراری ارتباط را شرح می‌دهد. فصل هشتم این بخش مربوط به ارتباطات در روابط عمومی است. در این فصل خصوصیات و عناصر ارتباط مؤثر در روابط عمومی، اشکال ارتباط، وسایل ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی و چالش‌های آن در روابط عمومی بررسی می‌شوند. 

بخش دوم کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی، روابط عمومی اسلامی نام دارد. در این بخش، روابط عمومی اسلامی تعریف و جایگاه آن در اسلام و قرآن بیان شده است. همچنین شیوۀ روابط عمومی پیامبر(ص) توضیح داده شده و از گفت‌و‌گو با عنوان یکی از روش‌های اقناعی ایشان یاد شده است. نقش‌ها و وظایف روابط عمومی در اسلام، رهبری یا مدیریت در روابط عمومی اسلامی و اصول و ویژگی‌های روابط عمومی اسلامی از دیگر مباحث این بخش هستند. بخش سوم، مخاطب‌شناسی در روابط عمومی غربی و اسلامی نام دارد. در این بخش انواع مخاطب بررسی شده است. بخش چهارم، مقایسۀ روابط عمومی غربی و اسلامی نام دارد. در این بخش الگوی چهارگانۀ گرونیک و هانت بررسی شده‌اند. بخش پنجم کالبدشکافی روابط عمومی سازمان صداوسیما نام دارد. در این بخش روند شکل‌گیری روابط عمومی این سازمان، مأموریت‌ها و وظایف این سازمان تشریح شده‌اند.

خواندن کتاب از روابط عمومی غربی تا روابط عمومی اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با روابط عمومی و علوم انسانی اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان