دانلود و خرید کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم) نصرت اله یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم) اثر نصرت اله یوسفی

کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم)

معرفی کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم)

کتاب «مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم)» نوشتۀ نصرت الله یوسفی است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. جستاری در افکار سقراط «خود را بشناس»، دومین جلد مجموعه مباحث فلسفی است. 

درباره کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم)

همان‌طور که می‌دانیم سقراط هیچ کتابی ننوشته است، اما با استفاده از اشاره‌های که افلاطون در رسالاتش می‌کند و نظرهای کسانی مانند گزنفون، کسوفان و ارسطو و همچنین تحقیقاتِ محققان در فلسفۀ یونانی، نظریات و آراء سقراط مشخص شده است. این آراء در کتاب جستاری در افکار سقراط مورد تحلیل قرار می‌گیرد. کتاب جستاری در افکار سقراط دومین جلد از مجموعه مباحث فلسفی است. این کتاب چند محور در فلسفۀ سقراط را مورد بررسی قرار می‌دهد. بحث‌های کتاب دربارۀ معرفت در فلسفه سقراط، مسئلهٔ روح، دانایی و فلسفهٔ زندگی، و فلسفهٔ اخلاق است. این کتاب بر اساس مطالعه آراء فیلسوفان قبل از سقراط و تبیین فلسفهٔ تحول‌یافته است که با جملۀ «انسان خود را بشناس» شروع می‌شود؛ جمله‌ای که آغازگر فلسفۀ جدید در یونان بود. مجموعه مباحث فلسفی، نتیجۀ ۳۰ سال تلاش، مطالعه و تحقیق نصرت‌الله یوسفی در منابع مهم در فلسفۀ یونانی و فلسفۀ جدید و معاصر است. او تلاش کرده است تا در این مجموعه از عبارات و مفاهیم آسان استفاده کرده و از به‌کارگیری الفاظ و اصطلاحات دشوار پرهیز کند.

کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم) در ۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: فیلسوفان قبل از سقراط»، «فصل دوم: فلسفه سقراط»، «فصل سوم: دانایی چیست؟ و دانا کیست؟»، «فصل چهارم: فیلسوفِ آتن»، «فصل پنجم: روح و چیستیِ آن در فلسفۀ یونان»، «فصل ششم: روح چیست؟»، «فصل هفتم: سقراط و فلسفۀ زندگی» و «فصل هشتم: سقراط و فلسفه اخلاق»

خواندن کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه، نظریات و مکاتب فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجموعه مباحث فلسفی (جلد دوم)

«همین که در خویش لحظه‌ای اندیشه کنیم، تمامی ارکان سکون شدهٔ حیات را به لرزه وامی‌دارد و سکون را و سکوت بی‌معنا را، و بی‌تحرکی را و ماندن را در خویش فرومی‌برد و دگرگونی‌های اعتباربخش در فرد شکل می‌دهد. حداقل اینکه یک فاصلۀ کوچک یا یک لایهٔ نازک بین سکون و حرکت را موجب می‌گردد و این اولین ایستگاه حرکت است، تأمل در خویش. آنانی که خود را فراموش کردند، و در لایه‌های ضخیم غیر خود، لانه کرده‌اند، بیچاره گانی بیش نیستند. سلوکشان، سکون است و تکاپوگران محدودۀ حیات ظاهرند. ساختاري شکننده و بی‌اعتبار و در حال فروپاشی و اضمحلال و این خط کبودي است که تصویرگر حیاتِ فردي است که غوطه‌ور در زندگی‌اند و زندگی همان مجموعه خواسته‌ها و غرایز است که چون جزیره‌ای همه فردیتِ فرد را در خویش بلعیده است»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان