دانلود و خرید کتاب نظریه های سازمان و مدیریت جان مک کوری ترجمه احمد سرداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه های سازمان و مدیریت اثر جان مک کوری

کتاب نظریه های سازمان و مدیریت

معرفی کتاب نظریه های سازمان و مدیریت

کتاب نظریه های سازمان و مدیریت؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها نوشتهٔ جان مک کوری و جانی دوبرلی و فیلیپ جانسون و ترجمهٔ احمد سرداری است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نظریه های سازمان و مدیریت

کتاب نظریه های سازمان و مدیریت رویکردهای نظریه سازمان را از مبدأ وجود آن تا بحث‌های اخیر و به‌روز بررسی می‌کند. ما نشان می‌دهیم که چگونه رویه‌های مختلف نظریه‌سازمانی، گاهی هم نظر و گاهی با اختلاف نظر عمیق، در هم تنیده شده‌اند. این کتاب نقاط قوت و محدودیت‌های این نظریات و دیدگاه‌ها را بررسی کرده و نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها همچنان به چالش‌های سازمان‌ها ادامه می‌دهند. سه نویسنده این کتاب از دیدگاه‌های تا حدودی متفاوت در رابطه با شناخت خود از نظریه سازمان هستند، بنابراین احساس گفتگو بین دیدگاه‌های مختلف وجود دارد. این به این روحیه بستگی دارد که تئوری سازمانی، مانند هر دانش قابل‌توجهی، یک رشته ثابت و یکنواخت نیست. این به خواننده این امکان را می‌دهد که موضوعات را زنده، بحث برانگیز و چالش برانگیز ببیند.

کتاب موضوعات اصلی در نظریه سازمان را به گونه‌ای پوشش می‌دهد که نشان دهد چگونه اشکال مختلف تئوری سازمانی روش‌های منطقی برای مشاهده (و مدیریت) سازمان‌ها را توسعه می‌دهند و چگونه سازمان را به چالش می‌کشند. هدف این کتاب ارائه یک ساختار واضح و کاوشی جالب در راه‌هایی است که در آن دیدگاه‌های تشکیل دهنده نظریه سازمان، چالش‌های عمیقی برای سازمان‌ها در قرن بیست و یکم ایجاد می‌کند.

رویکرد مبتنی بر عصر «تاریخی» دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا ارتباط و چالش همه دیدگاه‌ها و نظریه‌های مختلف را که نظریه سازمان را تشکیل می‌دهند، ببینند. به دلیل روشی که این کتاب توسط سه نویسنده آن تدوین شده است، خوانندگان می‌توانند متوجه شوند که تفاوت‌هایی در نحوه درک نظریه‌ها و چالش‌های آن وجود دارد، که نظریه سازمان موضوعی یکپارچه نیست، بلکه منبعی غنی برای توسعه شناخت سازمان‌ها است. هر فصل با یک مقدمه شروع می‌شود که محتوا و سر فصل را مشخص می‌کند، راهنمای روشنی برای ساختار فصل ارائه می‌دهد و سپس نتایج یادگیری را تشریح می‌کند. این نتایج یادگیری راهنمای بخش‌های مختلف فصل می‌باشد.

درنهایت، هر فصل با خلاصه و جمع‌بندی به پایان می‌رسد که برای استفاده در بحث‌های هم اندیشی ایجاد شده‌اند یا به‌عنوان مبنایی برای ارزیابی مناسب هستند. این فصل مختصری است که به‌منظور ارائه دیدگاهی به خواننده از روش‌هایی که نویسندگان به موضوع چالش برانگیز نظریه سازمان نزدیک شده‌اند، طراحی شده است. این فصل با بحث مختصری در مورد زمینه «نظریه سازمان در رابطه با سایر رویکردها برای درک سازمان‌ها و مدیریت» آغاز می‌شود. این با بحث در مورد رویکرد ما به تئوری سازمان ادامه می‌یابد و با مقدمه‌ای کوتاه بر دیدگاه‌های مختلف سازمان که در این کتاب ارائه شده است، به پایان می‌رسد. ساختار این فصل با سایر فصول کتاب متفاوت است و خواننده هیچ مرجعی در این فصل نخواهد یافت.

خواندن کتاب نظریه های سازمان و مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پیش‌بینی می‌شود که مخاطبان هدف، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی باشند که برای آن‌ها تحلیل سازمانی یا تئوری سازمانی یک ابزار اساسی یا دست کم بخشی از ابزار اساسی پژوهش است. معمولاً مخاطبان دانشجویان دانشکده‌های مدیریت هستند، اما می‌توانند دانشجویان گروه‌های جامعه‌شناسی، مدارس آموزش و پرورش و غیره نیز باشند. نیاز مشترک این افراد کتابی است که بهترین تفکرات را در مورد تئوری‌های سازمان منعکس کند، به‌گونه‌ای که ارتباط نظریه‌های سازمانی مختلف و دستیابی فضای سازمانی از دل آن‌ها را نمایان سازد.

بخشی از کتاب نظریه های سازمان و مدیریت

«در طول ۱۰۰ سال گذشته یا بیشتر، نظریه سازمان به یک رشته علوم اجتماعی متمایز تبدیل شده است، مجموعه‌ای از تفکر و نوشتار که نظریه‌های خاص یا بدنه‌های نظریه ای را که در این دوره توسعه‌یافته‌اند به‌منظور تجزیه‌وتحلیل، توضیح و تأثیرگذاری بر آنچه که وجود دارد، بررسی می‌کند. در سازمان‌ها مواد فعال آن شامل فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، انسان‌شناسی و سایر رشته‌های برگرفته از علوم اجتماعی و (گاهی) طبیعی با‌ترکیب‌های مختلف در دیدگاه‌های مختلف است. به‌طور مشترک، با بسیاری از رشته‌های علوم طبیعی و اجتماعی، نظریه سازمان اهداف متعددی دارد که برخی از آن‌ها با یکدیگر تعارض دارند. برای برخی از دانشگاهیان و محققان، نگرانی اصلی توسعه نظریه سازمان به‌عنوان یک رشته علوم اجتماعی به‌تنهایی است. آن‌ها به‌منظور پیشبرد درک ماهیت سازمان‌ها در مجلات معتبر منتشر می‌کنند. در رابطه با این فعالیت، رشته دوم نوشتار، تمایل به برقراری ارتباط با مخاطبان وسیعی است که تفسیر خود از نظریه سازمان را به‌منظور اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان و اعضای سازمان‌ها به‌منظور توسعه درک انتقادی خود از سازمان‌ها به شیوه‌ای بازتابنده است. رشته سوم، ارائه مبانی نظری برای عمل مدیریت است تا مدیران را قادر سازد تا سازمان خود را به شیوه‌ای مؤثرتر، حداقل از دیدگاه مدیران، اداره کنند. نظریه سازمان یکی از رشته‌هایی است که هدف آن درک و کشف ماهیت سازمان‌ها و مدیریت است. نویسندگان این متن در دانشکده‌های مدیریت بازرگانی به تدریس و تحقیق می‌پردازند و از نظر سوابق علوم اجتماعی، جامعه‌شناس هستند. آن‌ها شیفتگی عمیقی به تئوری سازمان دارند، زیرا ما زمانی که مطالعات آکادمیک خود را انجام دادیم با آن مواجه شدیم و همچنین تدریس، تحقیق و مشاوره انجام دادیم که عمیقاً از بینش‌هایی از دیدگاه‌های مختلف در نظریه سازمان مطلع شد. وقتی به سایر کتاب‌های درسی، مقالات ژورنالی و بحث با همکاران نگاه می‌کردیم، چیزی که ما را تحت تأثیر قرار داد، تنوع درک از ماهیت نظریه سازمان و روش‌هایی بود که برخی از نویسندگان از طرفداران مشتاق یک مجموعه نظریه بودند و سایر نویسندگان خوشحال بودند. برای انعکاس تنوع در رشته. ما تئوری سازمان را به‌عنوان برآمده از ایجاد و توسعه ادوار یا جنبش‌های مختلف دیدیم که تا حدی به زمینه‌های اجتماعی خاص (و گاه سیاسی) گره خورده‌اند، اما همچنان موردتوجه هستند و همچنان هستند. بخشی از ملیله غنی تئوری سازمان. از برخی جهات، هر یک از این دوره‌ها یا فرانظریه‌ها دارای تاریخچه‌ای از زندگی هستند، به این معنا که دوره‌ای از توسعه غنی و پایدار دارند و سپس، با کاهش سرعت توسعه، تأثیری پایدار در هر دو جهان دانشگاهی بر جای می‌گذارند. و به‌طورکلی‌تر، درک عمومی از سازمان‌ها. وقتی شروع به نوشتن کردیم، احساس کردیم که هر یک از این فرانظریه‌ها را می‌توان مستقل از یکدیگر، به‌عنوان متمایز، دید، اما همان‌طور که متن را توسعه دادیم، متوجه شدیم که اگرچه هسته هر یک از آن‌ها واقعاً متمایز است، اما در حاشیه‌ها پیچیده است. روابط و وابستگی‌های متقابل بین آن‌ها. کاری که ما در توسعه متن انجام داده ایم، اساساً این است که هشت دوره از توسعه انواع مختلف نظریه را در نظر بگیریم که نظریه سازمان را به‌عنوان یک زمینه تشکیل می‌دهد و بحثی غنی از آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین فصول مقدماتی و پایانی را ارائه کرده‌ایم که امیدواریم این رشته را به‌صورت جامع ارائه کنیم. ما به برخی از راه‌هایی که این فرانظریه‌های مختلف به توسعه تئوری مدیریت مربوط می‌شوند، نگاه کرده‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
تومان