دانلود و خرید کتاب اختلال اضطراب فراگیر ملیسا روبیچود ترجمه سارا آزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال اضطراب فراگیر اثر ملیسا روبیچود

کتاب اختلال اضطراب فراگیر

معرفی کتاب اختلال اضطراب فراگیر

کتاب «اختلال اضطراب فراگیر» نوشتۀ ملیسا روبیچود و میشل جی. دوگاس و ترجمۀ سارا آزادی و رضا چنانی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب اختلال اضطراب فراگیر، راهنمای جامعه‌شناختی رفتاری برای مقابله با عدم اطمینان، نگرانی و ترس است. 

درباره کتاب اختلال اضطراب فراگیر

کتاب‌های بسیاری وجود دارند که برای درمان مسائل مرتبط با اضطراب مؤثر هستند و اضطراب را به‌صورت یک بیماری عمومی ارزیابی می‌کنند اما کتاب اختلال اضطراب فراگیر به طور اختصاصی به موضوع ناهنجاری اضطراب فراگیر GAD می‌پردازد. ملیسا روبیچاد و مایکل دوگاس در حوزۀ اضطراب فراگیر به تحقیق پرداخته و سال‌ها به درمان بیماران مبتلا به آن پرداخته‌اند. بیماران بسیاری با استفاده از روش‌های درمانی این کتاب که حاصل همان تلاش‌ها است درمان شدند. اما نکتۀ مهم این است که تنها مطالعۀ کتاب برای درمان کافی نیست، برای تجربهٔ یک تغییر مؤثر و طولانی‌مدت نیاز است که استراتژی‌های توصیف شده در کتاب در کنار مراجعه به درمانگر پیوسته بکار بروند.

کتاب اختلال اضطراب فراگیر شامل چندین استراتژی متفاوت است. هر استراتژی بر پایهٔ یک مفهوم متفاوت در مورد چگونگی شناخت و مدیریت نگرانی و اضطراب فراگیر است. برای هر استراتژی، چندین تمرین ارائه شده و برخی از آنها نیازمند یک یا دو هفته تمرین هستند. قبل از کاربرد استراتژی بعدی، خواننده تشویق می‌شود زمان کافی صرف تسلط بر استراتژی قبلی بکند. تمرین موجب افزایش اعتماد به نفسش می شود و از کاربرد یک ایدۀ تکراری خلاص شده و به سمت ایده‌های جدید می‌رود. روش درمانی بکار رفته در این کتاب بر پایهٔ یک درمان روان‌شناسی به نام درمان شناختی رفتاری (CBT) قرار دارد.

کتاب اختلال اضطراب فراگیر شامل ۱۲ فصل می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: نگرانی، اضطراب و اضطراب فراگیر»، «فصل دوم: درمان شناختی رفتاری برای اضطراب فراگیر»، «فصل سوم: آیا نگرانی مفید است؟»، «فصل چهارم: اعتقادات مثبتی دربارۀ نگرانی: بررسی دلایل و شواهد»، «فصل پنجم: نگرانی و تهدید عدم‌اطمینان (شکاکی)»، «فصل ششم: عدم تحمل عدم‌اطمینان (بلاتکلیفی) در عمل: شناسایی رفتارهای ایمنی»، «فصل هفتم: تحمل عدم‌اطمینان (بلاتکلیفی): بررسی باورهای مربوط به عدم‌اطمینان»، «فصل هشتم: حرکت به سمت پذیرفتن عدم‌قطعیت»، «فصل نهم: مقابله با نگرانی‌های مربوط به مشکلات فعلی»، «فصل دهم: کنارآمدن با نگرانی در شرایط فرضی»، «فصل یازدهم: ساختمان سود: مدیریت نگرانی‌های زمانی» و «فصل دوازدهم: دست‌اندازهای موجود در جاده»

خواندن کتاب اختلال اضطراب فراگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به روان‌شناسان، مشاوران و درمانگاران و همچنین کسانی که درگیر اختلال اضطراب فراگیر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال اضطراب فراگیر

«نگرانی در ذهن روی می‌دهد و اضطراب در بدن. اضطراب یک مفهوم کلی برای تعداد متعددی از حساسیت‌های فیزیکی است که مردم وقتی در خطرند یا احساس تهدید می‌کنند، آن را تجربه می‌کنند، اضطراب می‌تواند شامل تپش قلب، تغییر در نفس‌کشیدن، یا مشکلات شکمی (از پروانه‌ها در معده گرفته تا تهوع یا اسهال)، عرق‌کردن، لرزش، گُر گرفتن، عرق سرد، یا احساس بی‌قراری و سرگیجه، باشد. اضطراب بخشی از سیستم بزرگ‌تری در بدن است که براي واکنش به خطر یا تهدید طراحی شده است این سیستم شناسایی تهدید گاهی واکنش جنگ یا پرواز نامیده می‌شود و چیزی است که دقیقاً پیشنهاد می‌دهد: یا با خطر بجنگید یا از آن فرار کنید تمام واکنش‌های فیزیکی مرتبط با اضطراب دقیقاً همان راهی است که شما از لحاظ فیزیکی خود را در مواقع خطر آماده می‌کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان