دانلود و خرید کتاب شین رین یوکو هکتور گارسیا ترجمه مریم نفیسی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شین رین یوکو

کتاب شین رین یوکو نوشتهٔ هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس و ترجمهٔ مریم نفیسی راد است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب شین رین یوکو

کتاب شین رین یوکو از استحمام جنگلی (درمان جنگلی) هنر جوان‌سازی، شادابی و تمدد اعصاب به‌روش ژاپنی سخن گفته است. این کتاب را نویسنده‌های کتاب «ایکیگای» نوشته‌اند. هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس در کتاب حاضر به کاوش در جنگل و دریاچه‌های طاپن و پیرامون آن پرداخته‌اند. این دو نویسنده با یک روان‌شناس، یک زیست‌شناس و یک فیلسوف مشهور در خانه‌ای شراکتی در بالای جنگلی سرسبز مستقر شدند. نتیجهٔ سفر آن‌ها را در کتاب «شین رین یوکو» بخوانید. «شین‌رین یوکو چیست؟» عنوان نخستین بخش این کتاب است.

خواندن کتاب شین رین یوکو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و روش‌های ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شین رین یوکو

«مشکل شهرها چیزی فراتر از این پارادوکس است: درحالی‌که دورمان شلوغ است، احساس تنهایی می‌کنیم. مطالعات بسیار زیادی ثابت کرده‌اند که با پشت کردن دائمی به طبیعت و حضور داشتن در یک محیط شلوغ، آسیب‌های روانی غیرقابل‌جبرانی به ما وارد می‌شود. به گفتهٔ دکتر مزدا عدلی، روانپزشک و استاد دانشگاه هومبولت برلین: «اگر تراکم اجتماعی و انزوای اجتماعی به‌طور هم‌زمان اتفاق بیفتند، این افراد در معرض خطر جدی بیماری‌های روانی مرتبط با استرس قرار می‌گیرند». در یک سخنرانی برای تد برلین، او اظهار داشت که مغز ما به‌اندازهٔ کافی برای زندگی در شهرها تکامل نیافته است: اصولاً ما انسان‌ها به‌گونه‌ای طراحی نشده‌ایم که بتوانیم در شهرهای شلوغ زندگی کنیم و همین موضوع منجر به انواع اختلالات مرتبط با اضطراب شده است.

به گفتهٔ دکتر عدلی، زندگی شهری به‌اندازهٔ گرم شدن کرهٔ زمین بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد و طبق آمار، خطر ابتلا به افسردگی در شهرها نسبت به محیط‌های طبیعی چهل درصد بیشتر است و احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی در این شرایط دو برابر می‌شود. این افزایش نرخ ابتلا از کجا نشئت می‌گیرد؟ یک فرضیه این است که مؤلفه‌های تحریک‌کنندهٔ مداوم از سوی شهر -سروصدا در خیابان‌ها، جمعیت انبوه مردم، وجود تبلیغات در همه‌جا- ترشح دوپامین در بدن را کاهش می‌دهد. دوپامین، انتقال‌دهندهٔ عصبی است که در اغلب مواقع با احساسات لذت‌بخش و به‌ویژه آرامش مرتبط است. ازآنجاکه میزان ترشح موردنیاز دوپامین برای عملکرد مغز ضروری است، کمبود دوپامین بر تمام فرایندهای شناختی و عاطفی تأثیر می‌گذارد و درنتیجه این مشکلی است که اغلب در افراد مبتلا به اختلالات روانی مشاهده می‌شود؛ همان‌طور که گروهی از محققان پزشکی هلندی به این نتیجه رسیده‌اند: «بخشی از دلیل شروع کاهش ترشح دوپامین ممکن است زندگی در شهر باشد و ثابت شده است که وجود استرس پایدار در بسیاری از افراد منجر به کاهش ترشح دوپامین می‌شود.»»

*

«ما این کتاب را با داستان شروع ماجراجویی‌مان آغاز کردیم و اکنون فقط چند صفحه تا پایان آن باقی مانده است. در این فصل مایلیم دوباره به موضوع شخصی‌تری بپردازیم و نحوهٔ نگارش این تلاش دونفره را به‌همراه یک نویسنده در توکیو و دیگری در بارسلونا بیان کنیم. درست است که هرکداممان به‌طور جداگانه کار می‌کردیم، مقالات علمی را مطالعه می‌کردیم و برای گرفتن الهام از شین‌رین یوکو در جنگل به‌تنهایی قدم می‌زدیم، اما هر دو به‌طور یکسان تلاش کردیم و علی‌رغم اختلاف زمانی هشت‌ساعته‌مان، هر روز ازطریق اسکایپ باهم در تماس بودیم. هر دو هم در آن لحظه کنار میز کارمان یک فنجان چای می‌گذاشتیم.

هر روز ساعت ۸:۱۵ صبح در بارسلونا و ساعت ۱۶:۱۵ در توکیو، یک فنجان چای سبز ژاپنی معطر را سر میز کامپیوتر می‌آوردیم. درحالی‌که درمورد اکتشافات خود اظهارنظر و بحث می‌کردیم که چه چیزهایی را شامل شود و چه چیزهایی را از فصلی که روی آن کار می‌کردیم کنار بگذاریم، این چای گیاهی خوش‌طعم ما را از فاصلهٔ ده‌هزاروپانصدکیلومتری آرام و متحد کرد. در یک فنجای چای دم‌کشیده، دنیایی از احساس وجود دارد، حتی اگر آن‌ها فقط برگ‌های جنگل برای گرم کردن روح باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان