دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت) اثر محمد قلی پور

کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)

کتاب «هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)» نوشتۀ محمد قلی پور و آزیتا رفعت است و انتشارات شمس دانش آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)

امروزه هوش مصنوعی در بسياری از حوزه‌های زندگی بشر کاربرد پيدا كرده است. از میان شناخته‌شده‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی می‌توان به ماشین‌های لباسشويی هوشمند، ربات‌ها، برنامه‌های هوشمند مشاوره در اتاق‌های گفتگوی اينترنتی و خطوط توليد هوشمند اشاره کرد.

هوش مصنوعی در زمینۀ مديريت، به‌ویژه مديريت فناوری اطلاعات هم كاربردهای متنوعی دارد. برای مثال وقتی که کاربران یا خریداران در حال انتخاب کالای موردنظرشان هستند، اکثر سایت‌های تجارت الكترونيكی پيشنهادهای ديگری را هم به آن‌ها ارائه می‌دهند. اين كار توسط عامل‌های نرم‌افزاری هوشمند كه از اركان اساسي موضوع هوش مصنوعي هستند، انجام می‌گیرد؛ بنابراین ضروری است که دانشجويان مديريت با مباحث هوش مصنوعی آشنا شوند و در سرفصل رشتۀ مديريت فناوری اطلاعات، درسی با عنوان هوش مصنوعی و منطق فازی گنجانده شود.

کتاب‌های مرجع زیادی در این زمینه وجود دارد؛ كتاب هوش مصنوعی راسل یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها به شمار می‌رود؛ اما معمولاً محتوای اين کتاب‌ها معمولاً بسيار جامع، تخصصی و مخصوص دانشجويان رشته‌های فنی مهندسی است. کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)، کتابی خلاصه برای دانشجويان مديريت است كه سرفصل‌های مهم را پوشش می‌دهد. اين كتاب به سؤالات دانشجویان در مورد هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد و درواقع نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند.

در انتهاي هر فصل از کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)، سؤالات چهارگزینه‌ای آمده كه مربوط به امتحانات پايان نيمسال درس هوش مصنوعی در دانشگاه پیام‌نور است و به درک هرچه بهتر مطالب کمک می‌کند. این کتاب همچنین منبعی مناسب برای کسانی است که قصد دارند در آزمون فراگير ارشد دانشگاه پیام‌نور در رشته مديريت فناوری اطلاعات شركت کنند.

خواندن کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ مدیریت فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش مصنوعی (برای دانشجویان مدیریت)

«اگر سیستمی بخواهد منطقی عمل کند، لازمه‌اش این است که ابتدا منطقی فکر کند؛ یعنی این رهیافت تمام رهیافت‌های قبلی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد؛ بنابراین این رهیافت جامع‌ترین است. عامل‌های کامپیوتری ویژگی‌های دیگری از قبیل عملکرد خودمختار، ایستادگی در مدت‌زمان طولانی، وفق پیداکردن را نیز باید داشته باشند. در نگرش قوانین تفکر یا منطقی فکرکردن تأکید عمده بر روی استنتاج‌های صحیح بوده است درحالی‌که تولید استنتاج‌ها قسمتی از یک عامل منطقی است به‌عبارت‌دیگر عملکرد منطقی فقط شامل استنتاج درست نیست؛ زیرا در بعضی موقعیت‌ها تصمیم صحیح و اثبات‌شده‌ای برای انجام وجود ندارد؛ اما عامل باز هم باید عملی را انجام دهد حتی در بعضی موارد نمی‌توان بر اساس استنتاج‌های صحیح تصمیم‌گیری نمود؛ مثلاً عقب کشیدن دست بدون تفکر از شیء داغ عکس‌العملی است که نسبت به عمل ناشی از تفکر انسانی موفق‌تر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان