دانلود و خرید کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان امیررضا روحی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان اثر امیررضا روحی زاده

کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان

کتاب «تاسیسات مکانیکی ساختمان» نوشتۀ امیررضا روحی زاده است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب به ارائۀ مطالبی دربارۀ چگونگی تصفیۀ آب، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، تأسیسات حرارتی و برودتی و آب گرم مصرفی می‌پردازد.

درباره کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان

«خانه ماشینی است برای زندگی» این جمله را حتماً شنیده‌اید. این عبارت معروف از لوکور بوزیه نشان می‌دهد که امروزه وجود تأسیساتی مانند برق و برق‌رسانی،‌ آب و آب‌رسانی، تأسیسات فاضلاب و تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها امری ضروری به‌حساب می‌آید و معماران کمک‌گرفتن از انرژی‌های پاک را که موجب صرفه‌جویی در مصرف و هزینۀ راه‌اندازی این سیستم‌ها می‌شود، از قلم نمی‌اندازند. کتاب تأسیسات مکانیکی ساختمان اشاره به همین تأسیساتی که نام‌برده شد دارد و ازآنجاکه شناختن این تجهیزات حتی در مراحل طراحی‌های اولیه برای معماران راهگشا است، معمولاً معماران حرفه‌ای بر این مباحث تسلط دارند، بنابراین آشناکردن دانشجویان معماری با این تأسیسات بسیار مفید و بااهمیت است. کتاب تأسیسات مکانیکی ساختمان همچنین با ارائۀ تصاویر،‌ مطالب کتاب را غنی‌تر کرده است. در بخش آخر کتاب مجموعه سؤالات تألیفی و کنکور به همراه پاسخ‌نامه گنجانده شده است.

کتاب تأسیسات مکانیکی ساختمان در ۶ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: آب»، «فصل دوم: تصفیۀ آب»، «فصل سوم: جمع‌آوری و دفع فاضلاب»، «فصل چهارم: تأسیسات حرارتی و برودتی»، «فصل پنجم: سرمایش»، «فصل ششم: تآسیسات آب گرم مصرفی». 

خواندن کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ مهندسی عمران و معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاسیسات مکانیکی ساختمان

«آب‌های آلوده را می‌توان به رو: مکانیکی،‌شیمیایی و زیستی (بیولوژیک) تصفیه کرد. در تصفیۀ آب آشامیدنی مراحل متداول عبارت‌اند از: گرفتن مواد درشت با کمک آشغال‌گیرها،‌ته‌نشین کردن مواد خارجی معلق در آب تصفیه با کمک‌صافی‌ها،اکسیدکردن مواد آلی موجود در آب با کمک هوارسانی و گندزدایی آب توسط مواد شیمیایی. شبکه‌های آشغال‌گیر: قبل از ورود آب به تصفیه‌خانه با کمک این شبکه‌های فلزی، مواد بزرگ شناور در آب ‌گرفته می‌شود. ته‌نشین کردن مواد خارجی آب: ته‌نشینی بدون استفاده از مواد شیمیایی (تصفیۀ فیزیکی): تصفیه در استخرهای ته‌نشینی را معمولاً تصفیۀ مقدماتی آب نیز می‌نامند. چون آب‌های موجود در طبیعت دارای مقداری مواد معلق هستند که در مرحلۀ اول باید ازآب ‌گرفته شوند، برای رسیدن به این هدف آب را وارد استخرهای بزرگی می‌کنند و از طرفی دیگر خارج می‌سازند. آب پس از واردشدن به استخر کاهش سرعت پیدا می‌کند به‌طوری‌که ذرات معلق در آب امکان ته‌نشین شدن پیدا می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۹۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان