دانلود و خرید کتاب کتابی برای کتابخوان شدن غزال نصرتی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابی برای کتابخوان شدن اثر غزال نصرتی پور

کتاب کتابی برای کتابخوان شدن

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کتابی برای کتابخوان شدن

کتاب کتابی برای کتابخوان شدن نوشتۀ غزال نصرتی‌پور در انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب کتابی برای کتابخوان شدن

بهترین و مؤثرترین راه برای ارتقای ذهن و رسیدن به آگاهی، مطالعه است. غزال نصرتی‌پور، نویسندۀ کتاب کتابی برای کتابخوان شدن، دبیر آموزش و پرورش است. او دربارۀ دلیل نگارش کتاب می‌گوید در یک دوره گرفتار ماتریکس تکرارشونده تدریس شده بود و احساس خوشایندی به آموزش نداشت؛ زیرا برایش تکراری و خسته‌کننده شده بود. در همین احوال، یک دوره کتاب‌خوانی را شروع کرد که مسیر تازه‌ای را در زندگی‌اش باز کرد و او را به خواسته‌هایش نزدیک‌تر. او در این کتاب نکات مؤثر در روند رشدش را به اشتراک گذاشته است. مطالب کتاب از ۳۸ جلد کتاب گردآوری شده است، کتاب‌هایی که در سراسر جهان به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند. هدف نویسنده در این کتاب این است که خواننده با خواندن مطالب، راغب شود که دریچه‌ای نو به آگاهی را تجربه کند.

 در کتاب کتابی برای کتابخوان شدن ۳۸ نویسندۀ برتر دنیا معرفی شده‌اند. کتاب، علاوه بر اینکه کتاب‌های مفیدی را در حوزۀ موفقیت فردی و اجتماعی به‌منظور کتاب‌خوان شدن معرفی کرده، گزیده‌ای از منابع خوب و مفید را نیز آورده است.

خواندن کتاب کتابی برای کتابخوان شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌شناسی و روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتابی برای کتابخوان شدن

۱. یک فکر زمانی تبدیل به یک اعتقاد می‌شود که مکرر روی آن کار کرده باشید، نه اینکه آن را یک‌بار امتحان کنید و عدم موفقیت اولیه خود را بهانه‌ای برای ترک آن کنید.

۲. تنها گواه زندگی رشد است. این حقیقت در دنیای روان نیز صدق می‌کند. اگر شما رشد می‌کنید، زنده هستید، اگر رشد نمی‌کنید، با مرده فرقی ندارید. ممکن است انگیزه‌ی شما میل به رشد باشد، نه نیاز به اصلاح نقایص و کمبودهای خویش. اگر این حقیقت را دریابید که همیشه می‌توانید رشد کنید، بهتر شوید، بیشتر و بزرگ‌تر شوید، کافی است.

۳. فایده‌ی انتخاب رشد به‌عنوان انگیزه این است که بر لحظات حال خود مسلط می‌شوید. مسلط‌شدن یعنی اینکه شما در زندگی و سرنوشت خود تصمیم‌گیرنده هستید، نه ستیزه‌گر و یا سربه‌زیر و مطیع و سازشکار. شما دنیای خود را انتخاب می‌کنید.

۴. حسادت را در خود از بین ببرید و بدانید که این احساس شما را خوار و خفیف می‌کند. اگر خودتان را با دیگری مقایسه کرده و فکر کنید که او بیش از شما مورد مهر و محبت قرار دارد، دیگران را مهم‌تر از خود می‌پندارید و ارزش و شایستگی خود را در قیاس با دیگران می‌سنجید. به خاطر داشته باشید که اولاً هرکس می‌تواند دیگری را به‌جای شما برگزیند، بدون اینکه این عمل تأثیری بر شما داشته باشد، ثانیاً انتخاب‌شدن یا نشدن شما توسط یک شخص مهم معیار سنجش ارزش و شایستگی شما نیست. اگر این کار را بکنید، محکوم هستید که تا ابد نسبت به خود شک داشته باشید؛ زیرا احساس شخص دیگر در هر لحظه، نامعلوم و متغیر است. اگر او دیگری را انتخاب کند، با این انتخاب خودش را نشان می‌دهد، نه شما را.

۵. تأیید به‌خودی‌خود ناسالم نیست و درواقع تعریف و تمجید دلپذیر و لذت‌بخش است. تأیید دیگران هنگامی‌که تبدیل به یک نقطه ضعف می‌شود که به‌جای اینکه تنها یک میل و خواسته باشد، به‌صورت نیاز درآید.

۶. نیاز به تأیید دیگران یعنی اینکه نظر شما نسبت به من از اعتقاد خودم نسبت به خودم مهم‌تر است.

۷. «من چنین هستم»، «همیشه این‌طور بوده‌ام»، «دست خودم نیست»، «طبیعتم این‌طور است» این چهار نخی که سرشان در دست شماست، مهارهایی هستند که شما را از رشد بازمی‌دارند و مانع می‌شوند تا زندگی خود را در این لحظه و لحظه‌های بعد – یعنی تمامی آنچه از زندگی در دسترس و در اختیار دارید – تغییر دهید و آن را مملو از هیجان و تازگی و سازندگی کنید.

۸. همه‌چیز از درون ما آغاز می‌شود. زندگی یک اتفاق خارج از درون نیست، زندگی از درونتان اتفاق می‌افتد. تاریکی قبل از سپیده‌دم به ساعت یازدهم معروف است که فریبی بیش نیست. غالباً اگر مداومت از خود نشان دهید، ورق برمی‌گردد. اگر احساس امروز شما اندکی بهتر از دیروز است و احساس فردایتان، کمی بهتر از امروز، همین کافی است.

۹. وقتی قانون جذب به شکست می‌انجامد، اغلب به این دلیل است که: هدفی که انتخاب کرده‌ایم، شوق و انگیزه‌ی واقعی در ما ایجاد نکرده است؛ گرفتار دنده معکوس شده‌ایم، به این معنی که بر ناداشته‌ها تمرکز کرده‌ایم؛ اهدافی را برگزیده‌ایم که به امکان‌پذیربودن آن‌ها اعتقادی نداشته‌ایم.

۱۰. وقتی حس خوب دارید، در حال ساختن هدف‌هایتان هستید و وقتی حستان بد است، همان نتیجه‌ای را به بار می‌آورید که دلخواهتان نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۷۵۰
۳۰,۳۷۵
۵۰%
تومان