دانلود و خرید کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد امیررضا روحی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد اثر امیررضا روحی زاده

کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد

کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد نوشتۀ امیررضا روحی زاده است. انتشارات عصر کنکاش این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است. این کتاب با ویرایش جدید منطبق بر آیین‌نامه‌های جدید و فهرست بهای ابنیه ۱۳۹۴ چاپ شده است.

درباره کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد

درس متره و برآورد مقدمه‌ای است جهت ورود به دنیای کارهای اجرایی ساختمان و به دانشجویان معماری توصیه می‌کنیم که این درس را نه به‌عنوان یک درس جانبی؛ بلکه به‌عنوان یک ابزار اساسی یاد بگیرند تا در محیط‌های کار اجرایی بتوانند در این زمینه مفید و پاسخگو باشند.

کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد به جهت وجود منبعی جهت آموزش و فراگیری متره و برآورد براساس سرفصل‌های وزارت علوم تنظیم شده و امید است بتواند، در سهولت یادگیری دانشجویان معماری و عمران مفید و راهگشا باشد. لزوم ایجاد تغییرات در قوانین و دستورنامه در سازوکار مالی ساختمان موجب می‌شود که این کتاب نیز براساس تغییرات جدید ویرایش شود.

کلیه مباحثی که در این کتاب مطرح است مربوط به پروژه‌های عمرانی دولتی است. کارفرما که در واقع مجری اصلی پروژه است، می‌بایست براساس آنچه که در کتاب ملاحظه می‌کنید، مشاور و پیمانکار را تعیین کند؛ لذا قبل از هر چیز آشنایی با کارفرما مشاور و پیمانکار به‌عنوان مثلث اجرایی پروژه برای هر مهندس مرتبط با کارهای عمرانی ضروری است. کارفرما (دستگاه) اجرایی که در واقع وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، موقت، عمومی و عام‌المنفعه وابسته به دولت، نهادها ارگان‌ها و مؤسسات اعتباری و سایر مؤسساتی است که باتوجه‌به اعتبارات عمرانی عهده‌دار اجرای قسمتی از برنامۀ سالانه است. عمده بحث ما در مباحث مربوط به متره و برآورد پروژه‌های عمرانی دولتی است که کارفرمای آن دولت است.

دستگاهی که پس از اجرا و تکمیل طرح عمرانی طبق قوانین و مقررات مربوطه موظف به بهره‌برداری و نگهداری از آن می‌شود، دستگاه مسئول بهره‌برداری نام دارد که در واقع ضلع چهارم یک پروژه محسوب می‌شود. این دستگاه ممکن است همان دستگاه اجراکننده طرح و یا دستگاه دیگری باشد.

خواندن کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به شهرسازی و ساختمان‌سازی مناسب است.

بخشی از کتاب خلاصه مباحث متره و برآورد

«اولین گامی که درباره اجرای هر پروژه عمرانی باید برداشته شود انجام مطالعات فنی و اقتصادی مربوط به پروژه است به‌عبارت‌دیگر قبل از شروع عملیات اجرایی بررسی‌ها و شناسایی‌های لازم انجام می‌گیرد و بر اساس نتایج به‌دست‌آمده نقشه‌های اجرایی تهیه و عملیات ساختمانی اجرا می‌گردد. بر حسب اهمیت پروژه و این که مجری پروژه دستگاه دولتی است یا اشخاص حقیقی و حقوقی و خصوصی حدود خدماتی که برای مشاور تعیین می‌گردد متفاوت است.

تعریف مشاور:

مشاور یا مهندس مشاور به شخص حقیقی یا حقوقی مجاز اعم از ایرانی یا خارجی و دولتی یا خصوصی اطلاق می‌شود که به طور خلاصه ارائه خدمات مشاوره و بررسی‌ها و انجام مطالعات پایه پروژه‌ها و تهیه برآوردها نقشه‌های اجرایی و اسناد مناقصه را به عهده دارد و نیز در اجرا و سایر خدمات تخصصی نیز دخالت دارد. قابل‌تأمل است که در فاز اجرایی وظیفه مهندس مشاور صرفاً نظارت بر اجرای کار است به همین خاطر در مرحله اجرا به این شخص دستگاه نظارت" گفته می‌شود.

شرح خدمات مهندس مشاور

خدمات مهندس مشاور شامل سه مرحله به شرح زیر است:

مرحله اول شامل شناسایی و بررسی‌های مقدماتی و تهیه گزارش توجیهی به‌عنوان قسمت اول از مرحله اول و تهیه نقشه‌ها و برآوردهای مقدماتی و برنامه کار مرحله دوم به‌عنوان قسمت دوم از مرحله اول که شامل موارد زیر است:

شرح خدمات قسمت اول مرحله اول

الف - گردآوری اطلاعات و انجام مطالعات: پایه این بخش شامل مذاکره و تبادل نظر با کارفرما و کسب اطلاع از نیازمندی‌های فعلی و آینده پروژه بازدید از محل و کسب اطلاعات از عوارض طبیعی زمین، همسایگی موقعیت زمین امکانات و تأسیسات زیربنایی موجود مانند، آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب وضعیت آب‌های زیرزمینی دفع آب‌های سطحی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی مانند وضعیت بادها و بارندگی و وضعیت تابش آفتاب و تغییرات دما و جهت قبله است.

ب- بررسی و شناسایی‌های کلی کالبدی و ضوابط و مقررات: این بخش، شامل جمع‌آوری اطلاعات درباره معماری سنتی و معماری جدید رایج در محل اجرای پروژه وضعیت ساختمان‌های موجود در اطراف زمین محل اجرای پروژه بررسی کاربری آینده زمینه‌ای مجاور بررسی مقررات شهرسازی و طرح‌های مصوب شهری مؤثر در اجرای پروژه است. مطالعه ج- بررسی و در مورد مصالح ساختمانی و روش‌های ساخت این بخش شامل بررسی و تعیین انواع مصالح ساختمانی و تأسیساتی در محل اجرای پروژه و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آنها و روش تهیه و نیز بررسی سیستم اسکلت مناسب برای پروژه اعم از فلزی بتنی و... است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان