دانلود و خرید کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان امیررضا روحی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان اثر امیررضا روحی زاده

کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان

کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان نوشتۀ امیررضا روحی زاده است. انتشارات عصر کنکاش این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان

معماری رشته‌ای است بین فن و هنر که موضوع هنری آن در نمودار، ساختن، خلاقیت طراح در نوآوری بیان مفاهیم در هر عصر و زمان و... است؛ از طرف دیگر موضوع فنی و مهندسی آن صرف‌نظر از اینکه در چگونگی ساخت و ایجاد یک بنای مقاوم در برابر بارها و عینیت‌بخشیدن به یک طرح معماری و اجرایی است، می‌تواند ابزار مناسبی برای خلق اثرهایی در معماری باشد که پیش‌تر امکان اجرای آن نبود. آشنایی با پیشرفت‌های اجرایی جدید و تسهیلات آن‌ها در رفع محدودیت‌های ذهنی معماران و آزادی عمل در طرح و شکل‌های جدید، بسیار مؤثر و قابل‌درک است؛ چراکه آنچه امروز معماری جهان پیشرفته را از گذشته متمایز کرده، بیش از هر چیز همین موضوع عنوان شده است. درس عناصر و جزئیات اجرای ساختمان از جمله دروس فنی و پایه‌ای رشتهٔ معماری است. آن دسته از معماران که آشنایی و تسلط بیشتری بر این درس دارند، در طراحی و اجرا بسیار موفق‌تر از سایرین وارد عمل شده‌اند. این مجموعه با هدف معرفی تک‌تک اجزای سفت‌کاری و نازک‌کاری اجرای ساختمان در ساختمان‌های بنایی، اسکلت فلزی و اسکلت بتنی مقدمهٔ کوچکی برای آشنایی دانشجویان رشته‌های معماری و عمران با فن اجرای ساختمان تهیه و تدوین شده است.

خواندن کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به معماری و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عناصر و جزئیات اجرای ساختمان

«به‌طورکلی اجرای ساختمان در دو قسمت کلی قابل‌تقسیم است:

۱- سفت‌کاری

۲- نازک‌کاری

منظور از سفت‌کاری کلیه عناصر و جزئیات از ساختمان که در ایستایی و پایداری ساختمان نقش مستقیم دارند. این عناصر در حالت کلی شامل پی و شالوده دیوارها، ستون‌ها، سقف‌ها، کف‌ها، تیر و ستون و.... می‌شود.

منظور از نازک‌کاری کلیه عناصر و جزئیات ساختمان که در ایستایی پایداری آن نقش مستقیم ندارند. این عناصر شامل اندودکاری کاشی‌کاری سقف کاذب نماسازی و... می‌شود.

در اجرای هر ساختمان قبل از هر چیز مطالعات مهندس مشاور در فاز صفر پایه‌گذار نقشه‌های فاز ۱ و نتایج نقشه‌ها و مطالعات فاز ۱ پایه‌گذار نقشه‌های اجرایی فاز ۲ است و در واقع اجرای ساختمان در کارهای ساختمانی در فاز ۳ بر اساس نقشه‌های اجرایی فاز ۲ و مطالعات تأثیرگذار فاز صفر و یک صورت می‌گیرد. آنچه از مطالعات مهندس مشاور در فاز صفر و یک که قبل از هر اقدامی در اجرا باید صورت گیرد. در این کتاب مقدمات اجرای ساختمان نام‌گذاری شده است.

شناخت زمین

شناخت زمین از جمله مسائل بسیار مهم و مؤثر در کارهای ساختمانی است که مهندس مشاور در مطالعات قسمت اول مرحله اول انجام می‌دهد.

۱- آزمایش‌هایی که اصولاً به روی زمین و خاک انجام می‌شود عبارت‌اند از.

۲ - آزمایش بارپذیری خاک مقاومت خاک‌ها جهت کارپذیری متفاوت است؛ اما حداقل مقاومت مجاز خاک مناسب جهت ساختمان‌سازی ۱ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

۳- آزمایش شناخت لایه‌های متفاوت خاک

برای این منظور از روش سنداژ چاه زنی یا گمانه‌زنی استفاده می‌کنند که از تمام لایه‌های خاک نمونه‌برداری و برای آزمایش به طور مناسبی حمل می‌کنند.

زمین‌ها از نظر جنس و دانه‌بندی خاک به ۸ گروه تقسیم می‌شوند.

زمین شن بوم مخلوطی از شن و ماسه و لای یا کم و پیش دانه‌های قلوه‌سنگ که بهترین است. می‌توان آن را به‌آسانی متراکم کرد و به وزن فضایی آن افزود. زمین دم از نمونه‌های بارز این نوع دانه‌بندی است.

زمین شنزار، دارای حدود دو سوم شن است و ماسه و لای بسیار کمی دارد. آب در این گونه زمین‌ها باقی نمانده فرومی‌رود. زمین ماسه‌زار دارای حدود دو سوم ماسه است و کمی شن به همراه دارد و لای آن بسیار کم است. این گونه زمین‌ها را می‌توان غرقاب و متراکم کرد.

 زمین خاکی، دارای حدود دو سوم ماسه و حدود یک‌سوم خاک رس و لای است و می‌توان آن را متراکم کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان