دانلود و خرید کتاب توسعه علوی علی نوازنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه علوی اثر علی نوازنی

کتاب توسعه علوی

نویسنده:علی نوازنی
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توسعه علوی

کتاب توسعه علوی نوشتۀ علی نوازنی در انتشارات کلید پژوه به چاپ رسیده است. این کتاب بررسی‌ای جامعه‌شناختی است از فرآیند توسعه در حکومت علوی در نسبت‌سنجی با مؤلفه‌های بنیادین دولت رفاه مدرن.

درباره کتاب توسعه علوی

گسترش روزافزون فرهنگ توسعه در نظام‌های سیاسی مدرن و توجه فزاینده به رویکردهای نوسازی، کشورهای توسعه‌نیافته را با این پرسش مواجه کرده است که آیا علت توسعه‌نیافتگی، در بن‌مایه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه است؟ و آیا برای رسیدن به توسعه، باید این بن‌مایه‌های مستقر را به کنار نهاد؟ معمولاً در جوامع دینی این ناهمسانی‌ها متوجه بنیان‌های معرفتی دینی می‌شود. در غیاب نقادی جدی و تفکیک نشدن اندیشه‌های اصیل دینی و برساخته‌های اجتماعی، نوعی جهان‌بینی مخدوش متکی به ایدئولوژی‌های التقاطی با ظواهر شبه‌علمی قدرت می‌گیرند. ریشه‌یابی موانع توسعه در جوامع دینی بدون بازشناسی مبانی معرفتی و نظام معنایی جامعه امکان‌پذیر نیست. کتاب توسعه علوی ضمن بررسی جامعه‌شناختی الگوهای ادارۀ امور در حکومت علوی به‌عنوان مدلی منسجم و مدون از حکومت دینی، درصدد تبیین این مدعا است که در نسبت‌سنجی و ظرفیت‌سازی میان رویکرد بهسازی پیشامدرن با مؤلفه‌های بنیادین دولت رفاه مدرن، شرایط و امکان تطابق قائل به کدام است و با اتکا به آن دامنۀ معرفتی، همسازی و این‌همانی برای الگوسازی توسعه‌محور از لحاظ رویکرد حکمرانی در جوامع دینی امروز چگونه مسیر می‌شود.

کتاب توسعه علوی در ۵ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: مفاهیم و تشریح تحولات پارادایمی در گفتمان توسعه

فصل دوم: تفسیر بنیادهای معرفت‌شناختی روش

فصل سوم: پردازش انتقادی رفاه‌بخشی دولت‌های مدرن

فصل چهارم: واکاوی تفهمی تفسیری فرآیند رفاه‌گستری حکمرانی علوی

فصل پنجم: جمع‌بندی نهایی

خواندن کتاب توسعه علوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های جامعه‌شناسی و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توسعه علوی

«در نظامهای دو بُنی که آمیزه ای از نهاد مردمی و بن مایه‌های ایدئولوژیک به شما می روند، سازه حکومت و شیرازه حکمرانی، مبتنی بر دو انگاره تئوریک بنا گردیده است و یا چنان مدعایی را یدک می‌کشد. در این میان، چنانچه در بستر حکمرانی، مغایرتهایی بروز کنند و ظهور تضادها سر بر کشند، متن جامعه واکنش نشان می دهد. جامعه شناسان بعنوان طبیب اجتماع، در صدد علت یابی و ریشه شناسی معضلات اجتماعی تاثیرگذاری بر می آیند که می تواند بنیانهای سرمایه اجتماعی را متزلزل سازد. در این رهگذر، ناگزیر از خوانش مجدد مبانی نظری و معرفتی نظامهای مستقر خواهند بود. الگوسازی روزآمد شیوه اداره امور، متناسب با ظرفیت پدیده‌های اجتماعی و نیازهای عاملان اجتماعی رکن چنان پژوهش‌هایی هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان