دانلود و خرید کتاب آدرس؛ نامشخص سوزین نیلسن ترجمه حسنا حسینی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدرس؛ نامشخص اثر سوزین نیلسن

کتاب آدرس؛ نامشخص

نویسنده:سوزین نیلسن
ویراستار:سمیرا امیری
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آدرس؛ نامشخص

کتاب آدرس؛ نامشخص نوشتهٔ سوزین نیلسن و ترجمهٔ حسنا حسینی فر است. نشر کتاب کوله پشتی این رمان کانادایی را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

درباره کتاب آدرس؛ نامشخص

کتاب آدرس؛ نامشخص (No Fixed Address) رمانی است دربارهٔ نوجوانی، خانواده، دوستی و مشکلات دنیای بزرگسالان. این کتاب برندهٔ جوایز معتبر کودک‌ و نوجوان از کانادا بوده است. شخصیت اصلی که «فلیکس ناتسون» نام دارد، پسری حدوداً ۱۲ساله است که با مادرش در یک وَن زندگی می‌کند. زندگی در ون جالب به نظر می‌رسد. داستان از جایی شروع می‌شود که فلیکس تک‌وتنها در ادارهٔ پلیس گیر می‌افتد. سوزین نیلسن داستان پسری معمولی را به تصویر کشیده که در شرایطی دشوار زندگی می‌کند. این رمان با زبان طنز و محاوره‌ای نوشته شده و خیلی سریع می‌توانید آن را بخوانید. فلیکس پسری باهوش است که همه‌چیز را به‌سرعت می‌فهمد. او حتی با مشکلات دنیای بزرگسالان هم با ظرافت برخورد می‌کند و می‌کوشد با کمک دوستانش با معضلات زندگی روبه‌رو شود. مادر او، «آسترید» به‌طرز مشخصی مشکلات روحی مانند افسردگی دارد، اما معلوم است که قلبش برای پسرش می‌تپد. سوزین نیلسن نگاهی واقع‌بینانه به وضعیت افراد بی‌خانمان دارد و در رمان «آدرس: نامشخص» بر جنبه‌هایی از زندگی آن‌ها تمرکز می‌کند که قبلاً متوجه آن‌ها نبوده‌اید. نویسنده بر این موضوع تأکید دارد که قدرت دوستی و کمک‌گرفتن از دیگران، چگونه مانند معجزه‌ای همه‌چیز را روبه‌راه می‌کند. فلیکس و آسترید زمانی که می‌فهمند در دنیا تنها نیستند و افرادی هستند که به آن‌ها اهمیت بدهند، دوباره به زندگی امیدوار می‌شوند.

خواندن کتاب آدرس؛ نامشخص را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آدرس؛ نامشخص

«آدرس: نامشخص این‌طور شروع می‌شود که در یکی از شب‌های ماه نوامبر، درست قبل از اینکه فلیکس بخواهد به هتل برود، موافقت می‌کند داستانش را برای افسر لی تعریف کند. سپس داستان به تابستان برمی‌گردد. چطور موقع خواندن این کتاب انتظاراتتان برآورده می‌شود؟

نمونه‌های دیگری را سراغ دارید که داستانشان به این شکل روایت شده باشد (چه در رمان، فیلم، یا سریال تلویزیونی)؟

فلیکس داستان زندگی آسترید از دوران کودکی تا الان را بازگو می‌کند. فکر می‌کنید چه اتفاق‌هایی در گذشته روی موقعیت کنونی آسترید در این داستان نقش داشته است؟ او چه اقدامات متفاوتی می‌توانست انجام دهد؟

داستان از دید فلیکس روایت می‌شود. چرا نویسندهٔ کتاب، سوزین نیلسن، این سبک را برای داستانش انتخاب کرده است؟

فلیکس در ذهنش برای مقابله با مشکلات و تنهایی‌اش در زندگی فهرستی تهیه می‌کند؛ برای مثال «داستان مختصری از خانه‌ها» و «دفترچهٔ راهنمای دروغ‌های آسترید». این فهرست‌های گوناگون نشان‌دهندهٔ چه چیزی‌اند؟

تا اواسط کتاب حرفی از پدر فلیکس، دنیل، زده نمی‌شود. فکر می‌کنید چرا فلیکس تا آنجا حرفی از پدرش نمی‌زند؟

حالا سراغ دیلان و وینی برویم. آنها از چه جهت به یکدیگر شبیه و از چه جهت متفاوت‌اند؟

وقتی فلیکس وینی را در مدرسه می‌بیند او را دختری کاملاً اعصاب‌خردکن قلمداد می‌کند، و سعی می‌کند او را در برنامه‌هایش راه ندهد. چه می‌شود که در طول داستان احساسش به او تغییر می‌کند؟

آدرس: نامشخص پر از شخصیت‌هایی است که با برداشت اولیهٔ فلیکس و خوانندگان کتاب کاملاً متفاوت‌اند. یکی از شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان را مقایسه کنید و ببینید وقتی آنها را بیشتر می‌شناسید چقدر با برداشتی که داشتید تفاوت دارند.»

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

آخه این کتاب چیه برای نوجوانان گذاشتید. پر از مفاهیم غیر اخلاقی

love.is.books
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

صرف اینکه یک نوجوان ۱۲ ساله راوی کتابی باشد دلیلی برای مناسب بودن آن برای نوجوان نیست. در این کتاب شاهد رفتار به شدت ناهنجار مادری هستیم که کم کم روی نوجوانش هم تاثیر می گذارد. برای همین این کتاب اصلا

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۴۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان