دانلود و خرید کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ مارک لتم ترجمه محمود کامیاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ اثر مارک لتم

کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ

نویسنده:مارک لتم
انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ

کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ نوشتهٔ مارک لتم و ترجمهٔ محمود کامیاب است. نشر قطره این رمان معاصر پلیسی و انگلیسی را منتشر کرده است.

درباره کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ

کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ حاوی یک رمان پلیسی معاصر است که در آن با شرلوک هولمزِ محبوب و مشهور همراه می‌شوید. ماجرای «برج سرخ» چیست؟ راوی این رمان توضیح داده است که در آوریل ۱۹۸۴ میلادی و وقتی زمان بسیاری از بازگشت شرلوک هولمز به لندن نمی‌گذشت، او دعوت هولمز برای برگشتن به اتاق قبلی‌اش در خیابان «بیکر» را سبک و سنگین می‌کرد و پیشنهاد دکتری به نام «ورنر» برای خرید مطب پزشکی‌اش وسوسهٔ پذیرفتن دعوت هولمز را تشدید کرده بود. تردید او بیش‌ از حد لازم به درازا کشیده شده بود؛ در واقع او هیچ‌گاه از زندگی تنها خوشش نمی‌آمد، ولی زمان را هم نمی‌توانست به‌راحتی به عقب برگرداند. دعوتی غیرمنتظره از آشنایی قدیمی همه‌چیز را عوض کرد. این راوی به‌شدت نیازمند تغییر حال‌وهوا و هم‌نشینی با دوستانش بود و این‌گونه بود که برخلاف توصیهٔ شرلوک هولمز، به مناطق روستایی «برکشایر» سفر کرد و چیزی که نصیبش شد، ماجرایی بود که غرابت و خشونت و نبوغ نهفته در آن منحصربه‌فرد و خاص بود. با این شخصیت همراه شوید.

خواندن کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک لتم

مارک لتم به‌عنوان یک نویسنده، ویراستار، دیوانهٔ تاریخ، طراح بازی‌های رایانه‌ای، نانوایی مبتدی و آوازخوان سرخوردهٔ انگلیسی معرفی شده است. او که به تاریخ و ادبیات شگفت‌انگیز و پرسوناژ «شرلوک هولمز» علاقهٔ فراوان داشته، رمان‌هایی با محوریت این شخصیت محبوب داستانی نوشته است؛ «خیانت خونین» (۲۰۱۷) و «برج سرخ». افزون بر این، او آثاری در ژانر تاریخی، شگفت‌انگیز و حادثه‌ای پدید آورده و چند رمان برای نوجوانان نوشته است. «مارک اِی لَتَم» از سال‌ها پیش در خانه‌ای بسیار قدیمی در روستایی در ناتینگِمشِر اقامت داشته است؛ جایی که ساکنانش  به‌گفتهٔ خودش هنوز او را به چشم غریبه می‌بینند.

بخشی از کتاب شرلوک هولمز و برج سرخ

«هولمز گفته بود: «تنها چیزی که واقعاً براتون اهمیت داشت افزایش منابع مالی کلیسا بود، اون هم به قیمت گرفتن آزادی همیشگی مادام فار. نمی‌تونم تصور کنم که حتی بدترین فرد مسیحی برای تسویه‌حساب و انتقام گرفتن از کسی دست به چنین کاری بزنه. اما هرچند رفتار لرد برکلی درمورد شما بر اساس برداشتی اشتباه بود، اما مجازاتی شدید و بیش‌ازحد اعمال کرده که شاید شما اون رو سزای خودتون بدونین، اما من دوست دارم اون رو کفاره بنامم. هر آدمی در چنین شرایطی می‌تونست فکر کنه که شما تئوبالد کرین رو کشتین، و با چنین باوری چه کسی پسر لرد رو به‌خاطر خشمش سرزنش می‌کرد؟ با توجه به شرایط روحی و فکری لرد برکلی، من از شما چیزی رو می‌خوام که مهم‌ترین اصل مسیحیت، یعنی بخششه. اگه موافقت کنین که نام لرد برکلی وارد پرونده‌های پلیس و اخبار روزنامه‌ها در این موضوع نشه، من هم از بازپرس نخواهم خواست که شما رو بازداشت کنه. چطوره، منصفانه‌ست؟»

کشیش گفت که به‌نظرش اصلاً منصفانه به‌نظر نمی‌رسد، اما درنهایت موافقت کرد.

هولمز گفت: «بسیار خب. و این رو هم بدونین که لرد برکلی در وصیت‌نامه‌اش اعانه به کلیسای سنت مری رو منظور کرده و شما همچنان اون رو دریافت خواهید کرد. اون تصمیم داشت که مبلغ رو افزایش بده، اما شما گمان می‌کردین که قصد داره کلاً کلیسا رو از وصیت‌نامه‌اش حذف کنه. بنابراین بسیار به نفع شماست تا اختلاف بین خودتون و لرد برکلی جدید رو بهبود ببخشید. شاید اون به خواستهٔ پدرش عمل کنه. به‌علاوه شما برای تئوبالد کرین احترام قائل بودین، این‌طور نیست؟»

آخرین نکته حالت و رفتار کشیش را به نحو محسوسی عوض کرد، و این فقط به‌خاطر وعدهٔ پول بیشتر نبود. من واقعاً باور دارم که تئوبالد کرین برایش مهم بود  خشمش در بالین پیرمرد در بستر مرگ از ته دل و صمیمانه بود.

وقتی با ملویل خواستیم صحبت کنیم دیگر حسابی دیروقت بود، سالی گریگز را هم فراخواندیم تا از سرانجام همدیگر مطلع باشند. هولمز به هر دونفرشان یادآوری کرد که عملشان چه ضایعه‌ای برای خاندان کرین به‌بار آورده است، اما پشیمانی آن‌ها به‌قدری واضح بود که یادآوری ضرورتی نداشت.

هولمز گفت: «خب، با شما باید چه‌کار کنیم؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان