دانلود و خرید کتاب در یک قدمی مرگ جفری کلوگر ترجمه احسان سنایی اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در یک قدمی مرگ اثر جفری کلوگر

کتاب در یک قدمی مرگ

نویسنده:جفری کلوگر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در یک قدمی مرگ

کتاب در یک قدمی مرگ نوشتهٔ جفری کلوگر و ترجمهٔ احسان سنایی اردکانی است. انتشارات پرتقال این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب علمی و آموزشی که برای نوجوانان نوشته شده، درمورد خطرناک‌ترین مأموریت‌های فضایی تاریخ است.

درباره کتاب در یک قدمی مرگ

کتاب در یک قدمی مرگ (خطرناک‌ترین مأموریت‌های فضایی تاریخ) کتابی علمی و آموزشی برای نوجوانان است که توسط نویسندهٔ آمریکایی، جفری کلوگر نوشته شده است. این کتاب مصور، شکست‌ها و موفقیت‌های ۱۲ مأموریت فضایی را روایت کرده است که در میانهٔ جنگ سرد، توسط ایالات متحدهٔ آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی انجام شد. رقابت فضایی، نامی است که مورخان بر رقابت‌های بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحدهٔ آمریکا در زمینهٔ پیشرفت‌های فضایی گذاشته‌اند. این رقابت‌ها که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های جنگ سرد بود، نقش بسیاری در افزایش دانش بشر درمورد فضا و تکنولوژی‌های فضایی داشت. جفری کلوگر در کتاب «در یک قدمی مرگ» با بررسی شکست‌ها و موفقیت‌های مربوط به ۱۲ مأموریت فضایی، گزارش دقیقی از این مسابقه و رقابت تاریخی ارائه داده است. کتاب «در یک قدمی مرگ» با بررسی مأموریت «مرکوری - رداستون ۴» (که «لیبرتی بِل ۷» نیز نامیده می‌شد) آغاز می‌شود. این مأموریت که توسط «گاس گریسوم» هدایت می‌شد، دومین پرواز فضایی انسان بود که توسط آمریکا صورت گرفت. جفری کلوگر با بیان این حقیقت که موشکی که گاس گریسوم را به‌سوی آسمان می‌برد، در اصل برای کشتن انسان‌ها ساخته شده بود، حال‌وهوای این فضانورد و مردم آمریکا در زمان انجام این عملیات را بازگو کرده و خواننده را به دلِ رقابت‌های فضایی می‌برد. تأکید نویسنده بر مأموریت‌های فضایی پرچالش و خطرناک بوده و به همین علت، برخی از مهم‌ترین حوادث و فاجعه‌های فضایی را بررسی کرده است. تصاویری که جفری کلوگر در کتاب «در یک قدمی مرگ» آورده است، جذابیت بیشتری به کتاب بخشیده‌ و باعث شده‌اند خواننده درک بهتری از مأموریت‌های فضایی و افراد درگیر در آن‌ها داشته باشد.

خواندن کتاب در یک قدمی مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جفری کلوگر

جفری کلوگر (Jeffrey Kluger) در سال ۱۹۵۴ میلادی به دنیا آمد. او نویسندهٔ ارشد آمریکایی در مجلهٔ تایم و نویسندهٔ چند کتاب درمورد موضوعات مختلف است. عنوان برخی از کتاب‌های او عبارت است از «در یک قدمی مرگ»، «راه‌حل عالی: جوناس سالک و فتح فلج اطفال» (۲۰۰۵)، «اثر خواهر و برادر» (۲۰۱۱) و «ماه گمشده: سفر خطرناک آپولو ۱۳» (۱۹۹۴). اثر اخیر اساس فیلم آپولو 13 ساختهٔ «ران هاوارد» (۱۹۹۵) بوده است؛ او همچنین نویسندهٔ دو کتاب برای بزرگسالان جوان است؛ Nacky Patcher and the Curse of the Dry-land Boats (2007) و Freedom Stone (2011).

بخشی از کتاب در یک قدمی مرگ

«اواخر ژانویه، اگر در شهر کُنکوردِ نیوهمپشایر باشی، حق داری که حال‌وحوصله نداشته باشی. سرما هم اگر یقه‌ات را نگرفته باشد، آسمان گرفتهٔ شهر می‌گیرد و اگر آن آسمان ابری هم نباشد، روزهای کوتاه و هوای مرطوب و برف مدام و یک‌ریزش انگار پایانی ندارد. روزهای تعطیلش شاید حال‌وهوای کریسمس را داشته باشد، اما در واقع از آن روزها بسیار گذشته و تا بهار هم خیلی مانده و اگر احساس می‌کنی دلت گرفته، خب، حق داری.

۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ در کنکورد، درست چنین روزی بود؛ با آسمانی ابری و دماسنج‌هایی که منفی ده درجهٔ سانتی‌گراد را نشان می‌داد. ولی درعین‌حال، به‌سختی می‌شد حتی یک نفر را پیدا کرد که احساس دل‌مردگی کند؛ در مدرسه‌های شهر که غوغایی برپا بود. کمتر دانش‌آموزی آن روز تکلیف زیادی داشت؛ دست‌کم نه طرف‌های صبح. کارشان درعوض این بود که پای تلویزیون بنشینند. روز قبلش در کل مدرسه‌های کنکورد تلویزیون‌هایی قرار داده بودند تا بچه‌ها بتوانند از همان اول صبح هم پای تلویزیون بنشینند. تدارکات هیچ کجا به پای دبیرستان کنکورد نمی‌رسید.

ده‌ها تلویزیون در جای‌جای آن مدرسه قرار داده بودند؛ در کلاس‌ها و راهروها و کتابخانه. همین‌طور در کافه‌تریا و آمفی‌تئاتر که تا خِرخِره پر بود از دانش‌آموزانی با بوق و پلاکارد و بمب شادی و کلاه‌بوقی. در روزی به این بزرگی، تقریباً تمام کارکنان و شاگردان دبیرستان حاضر بودند، به استثنای یک نفر؛ معلم علوم اجتماعی مدرسه، کریستا مک‌اولیف.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۷۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۵۰۰
۲۷,۷۵۰
۵۰%
تومان