دانلود و خرید کتاب تلنگری بر ذهن نگار اسماعیل تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تلنگری بر ذهن اثر نگار اسماعیل تبار

کتاب تلنگری بر ذهن

معرفی کتاب تلنگری بر ذهن

کتاب تلنگری بر ذهن نوشتۀ نگار اسماعیل تبار و مریم احمدزاده و فرامرز کوثری در نشر ویراست به چاپ رسیده است.  این کتاب در حوزۀ انگیزشی و توسعۀ فردی است و شامل ۲۰۰ تلنگر ساده و کوتاه می‌شود با این هدف که خواننده بتواند از منطقۀ امن خود با آرامش بیرون بیاید، جایی که برای بسیاری بیرون آمدن از آن مساوی با احساس ناامنی و بی‌قراری است و مانع از شکوفایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسان می‌شود.

درباره کتاب تلنگری بر ذهن

این کتاب، انگیزشی و در حوزۀ توسعۀ فردی است و می‌خواهد با ۲۰۰ تلنگرهای ساده و کوتاه مخاطب را از منطقۀ امن خود بیرون بکشد و نشان دهد بیرون آمدن از این منطقه همیشه به‌معنای احساس ناامنی و بی‌قراری نیست. به‌زعم نویسندگان، امواج روی دریاچهٔ آرام، وجود و حرکت خود را مدیون سنگی هستند که کودکی بازیگوش پرتاب کرد. اگر کودکان بازیگوش نبودند سطح دریاچه‌های آرام شاید هیچ‌گاه مواج نمی‌شد و دریاچه از قدرت جابه‌جایی انرژی درون خود آگاه نمی‌شد.

کتاب تلنگری بر ذهن، تلنگرهای کوچکی هستند که ما را با ابعاد تازه‌ای از وجود به‌ظاهر آرام خودمان آشنا می‌سازند. ابعادی نو که به وقت بحران و رنج می‌توانند آرامش واقعی را که شایستۀ آن هستیم برای ما و محیطی که درآن هستیم فراهم سازند. همان‌طور که خانه جایی است که ما در آن احساس آرامش می‌کنیم. جایی که گمان می‌کنیم امن است.

هم راستا با فضای آرام بخشی که به اسم خانه در بیرون داریم، یک فضای متناظر به اسم منطقۀ آرامش هم در درون وجود خود داریم. در زبان انگلیسی به آن می گویند Comfort Zone یعنی ناحیه‌ای که از بودن در آن احساس ناامنی و بی قراری به ما دست نمی‌دهد.

کتاب تلنگری بر ذهن قصد دارد با تلنگرهایی ساده و کوتاه شما را برای مدت کوتاهی هم که شده از این خانۀ به‌ظاهر امن درون بیرون بکشد و به دنیای پرهیاهوی بیرون این خانه بیاورد. نه برای اینکه شما را ناآرام سازد و آرامش و قرار و احساس امنیت را از شما بگیرد، بلکه می‌خواهد به شما بگوید فضای امن کوچکی که در آن پناه گرفته‌اید، گنجایش و ظرفیت بال‌های شما را وقتی که باز می‌شوند ندارند.

خواندن کتاب تلنگری بر ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های انگیزشی و توسعۀ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تلنگری بر ذهن

«بر هیچ کدام از ما پوشیده نیست در زندگی با بازدارنده‌هایی روبه رو می‌شویم که مانع حرکت ما در مسیر دلخواه مان می‌شوند. همان‌ها که نام شان (از پیش شنوایی) هست، آن صدای کوچکی که مدام و بی وقفه در حال گفتگوی درونی با ما است و لحظه‌ای خاموش نمی‌شود تا تغییرات جدید ایجاد نشود و از دایره امن خود بیرون نرود و به الگوی تکراری خود ادامه دهد و هر بار که در صدد تغییری در فکر و یااحساس و رفتار برآمدیم ذهن مانع شد.

حال سؤال این است که چرا ذهن برای تغییر مقاومت می‌کند؟ با تأمل و دقیق شدن و نگاه کردن به مسیر زندگی متوجه دلیل مقاومت ذهن می‌شوید. ذهن عمری با خودهای ناکارآمد فرمان زندگی را در جهت خود سوق داده است و شما را با داستان‌هایی که می‌سازد مجاب می‌کند تغییر را به آینده‌ای نامعلوم بسپارید وغالبا از کلمات "سخت است، پیچیده است، نمی‌شود این همه سال این گونه بوده‌ام، باشد برای زمانی دیگر و..." استفاده می‌کند.

پاسخی که در این گونه موارد باید به ذهن داد این است؛ جناب ذهن! مخالفت تو از اساس بی مورد است چون تمام این سال ها با خودهای ناکارآمد هزینه‌های زیادی پرداخت شد هر جا "خود متوقع" حضور داشت رهایی نبود در عوض نیاز به تأیید و توجه طلبی حاکم بود. هر زمان "خود سلطه گر"حاضر بود پیامدش خشم و ناراحتی بود. هر زمان "خودنامسئول" حاضر بود بی اعتبار شدن و هر کجا "خود بی نظم" حاضر بود نگرانی، تشویش، نداشتن آرامش و شادمانی، رهایی و سرزندگی و از دست دادن فرصت‌های ناب زندگی در جریان بود.

اما دیگر جایی برای تعلل نیست و نباید به ذهن فرصت جولان داد درعوض باید به خود تازه اجازه ابراز وجود داد. هر چند این خود کارآمد و نو در ابتدا ممکن است همیشه حضور نداشته باشد چون هنوز کاملاً درونی نشده اما با هوشیاری و ذهن آگاهی می‌توان به آن تداوم بخشید.

حال انتخاب ما این است خود تازه‌ای را زندگی کنیم که زندگی را از حس‌هایی که به ما احساس کفایت و رضایت خاطر و شادمانی و سرزندگی می‌دهد سرشار کند و بدیهی است که باید تغییر کرد و تغییر درد دارد اما وقتی به این درد آگاه بشویم هم زمان که درد می‌کشیم در حال عبور از خودهای ناکارآمد هستیم.

خبر خوب این است که آن طرف دردها تجربه شکوفایی بی نظیری در انتظارمان است که تنها با طی کردن از این مسیر محقق خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان