دانلود و خرید کتاب توطئه فلک سوم جولیو لئونی ترجمه بنفشه شریفی خو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توطئه فلک سوم اثر جولیو لئونی

کتاب توطئه فلک سوم

معرفی کتاب توطئه فلک سوم

کتاب توطئه فلک سوم نوشتهٔ جولیو لئونی و ترجمهٔ بنفشه شریفی خو است. نشر قطره این رمان پلیسی ایتالیایی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی کاوشگری‌های «دانته آلیگیری» است.

درباره کتاب توطئه فلک سوم

کتاب توطئه فلک سوم حاوی یک رمان معاصر پلیسی است که داستانش از ۲۸ مهٔ ۱۲۹۱ میلادی آغاز شده است. این رمان که ۲۱ فصل دارد، شما را با کاوشگری‌های «دانته آلیگیری» همراه می‌کند. در این اثر می‌خوانید که در فلورانس و در ژوئن ۱۳۰۰ میلادی، جسد هنرمندی که صورتش از آهک پوشیده شده بود، در کنار موزاییکی که تقریباً تکمیل شده بود، کشف شد. دانته آلیگری، پیشوای تازه‌منصوب‌شدهٔ شهر فلورانس که روزی نویسندهٔ «دوزخ» خواهد بود، در اولین تحقیقات رسمی خود در این پرونده حضور دارد. سرنخ‌های مبهم، او را در مسیری پر از فتنه هدایت می‌کند. به‌زودی دانته با دانشمندانی آشنا می‌شود که به اصطلاح «فلک ​​سوم» را تشکیل می‌دهند. دانشمندان رشته‌های مختلف به نظر می‌رسد به‌طور فزاینده‌ای با قتل موزاییک‌سازِ شهر محترم و فرهنگی فلورانس مرتبط هستند! با کاوش‌گری‌های دانته آلیگیری در این رمان همراه شوید.

خواندن کتاب توطئه فلک سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایتالیا و قالب رمان پلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جولیو لئونی

جولیو لئونی (Giulio Leoni) در سال ۱۹۵۱ میلادی در رم به دنیا آمد. او نویسنده‌ای است که به‌سبب مهارتش در تاریخ و درآمیختن آن با ادبیات، جایگاه ویژه‌ای در میان نویسندگان معاصر ایتالیا دارد. او که با شعر به عرصهٔ ادبیات پا گذاشت، به‌تدریج پیشینهٔ مطالعاتی خود در رشتهٔ تاریخ را با ایده‌های داستان‌نویسی‌اش همراه و کشف معما در دل وقایع تاریخی را شیوهٔ نوشتنِ خود کرد. این نویسنده دست به نوشتنِ سلسله رمان‌هایی برده است که وقایع تاریخیِ پیش از رنسانس در آن نقش محوری بازی می‌کند. مجموعهٔ «کاوشگری‌های دانته آلیگری» یکی از شاخص‌ترین این آثار است. او اولین کتاب از این دوره را در سال ۲۰۰۰ نوشت؛ رمانی با عنوان «دانته آلیگری و جنایات مدوسا» که به‌سبب حضور شخصیت تاریخی بارزی همچون دانته و کهن‌الگویِ مدوسا موردتوجه مخاطبان هنر ادبیات قرار گرفت. «جنایات موزاییک» دومین کتاب از این مجموعه بود. زمانی که نوبت به رمان سوم با عنوان «قلمرو روشنایی» رسید، جایگاه جولیو لئونی به‌عنوان یکه‌تاز عرصهٔ رمان تاریخی - جنایی تثبیت شده بود. این اثر در مقایسه با رمان‌هایی همچون «نام گل سرخ» به قلم اومبرتو اکو که از رازهای پنهان در دل قرون وسطی می‌گفتند، پاسخ‌گوی طیف گسترده‌تری از خوانندگان بوده است.

بخشی از کتاب توطئه فلک سوم

«در گزارشی که منشی شورای شهر دربارهٔ استادان آیندهٔ دانشکده به دانته داده بود، مکانی هم که هرکدام‌شان موقتاً جلسات درس‌شان را برگزار می‌کردند ذکر شده بود. کلاس‌های طب و نجوم چکوی آسکولی در یکی از اتاق‌های صومعهٔ سن سیستو در سن فِرِدیانو برقرار بود. شاعر، از وقتی در مهمان‌خانهٔ بالدو دیده بودش، به این فکر بود که گوشه‌ای با او خلوت کند تا دربارهٔ مسائلی که بر سرشان اختلاف نظر داشتند به بحث بنشینند. سال‌ها پیش بود که این دو، دورادور، بحثی را دربارهٔ طبیعت نجوم با هم آغاز کرده بودند، اما بعد از آن‌که دانته سخنرانی واعظ را هم در کلیسای چهل شهید شنیده بود، این دیدار ضروری به نظر می‌رسید. و چه وقتی بهتر از زمانی که اثر شراب هم ذهنش را تحریک کرده بود؟ بهترین فرصت برای غلبه بر رقیب بود.

وارد که شد، استاد به نتیجه‌گیری جدل منطقی دو نفر از دانش‌آموزانش گوش می‌داد. از بالای منبرش، رضایت‌مندانه، پیشرفت بحث را دنبال می‌کرد. مدعی استدلال‌هایش را به پایان برده بود و منکر هم داشت نتیجه‌گیری‌اش را بیان می‌کرد، روبه‌روی استاد ایستاده بود و از روی یک برگ کاغذ می‌خواند. مابقی نیم دوجین دانش‌آموز هم پشت سرش روی نیمکت نشسته بودند و روی تخته‌های مومی‌شان یادداشت برمی‌داشتند. در کنارش، رقیب با حواسی جمع و گوش‌هایی تیز منتظر بود تا تناقضی در حرف‌هایش پیدا کند و سریع انگشتش را به نشانهٔ اعتراض بالا ببرد و بگوید: «مخالفم».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۳۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان