دانلود و خرید کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی موسسه کراس بوردر بوکس ترجمه فاطمه قدبنان کنیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی اثر موسسه کراس بوردر بوکس

کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

معرفی کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی از موسسه کراس بوردر بوکس با ترجمهٔ فاطمه قدبنان کنیمی است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

دستیابی به کمال همچون شمشیر دو لبه است. این مفهوم از یک‌سو محرکی برای دستیابی به بازدهی بالا و رسیدن به نتیجه مطلوب است و از سوی دیگر، دلیلی برای بروز احساسات عمیق و نگران‌‌کننده‌‌ای چون اضطراب، تردید و در نهایت اتلاف وقت است. آیا می‌‌توانیم فقط اندکی کمال‌گرا باشیم؟ یعنی از جنبه‌‌های مثبت آن استفاده و جنبه‌‌های منفی‌‌اش را حذف کنیم؟ حتی در این حالت نیز، احتمالاً نمی‌توانیم عملکرد واقعی‌مان را از رفتارهای کمال‌‌گرایانه تمیز دهیم و به‌تدریج در کمال‌‌گرایی غوطه‌‌ور می‌شویم.

تصور کنید بتوانید بر نیاز وسواس گونه رسیدن به کمال غلبه کنید، ترس از شکست را کنار بگذارید و تجربه‌های شکست را به‌عنوان قسمتی از زندگی با آغوش باز بپذیرید؛ قطعاً ادامه این مسیر نتایج باورنکردنی دربر خواهد داشت. هر انسانی می‌تواند با تغییر چشم‌انداز و ذهنیت خود، زندگی را ازاین‌رو به آن رو کند و از فرش به عرش برسد. دور از ذهن نیست که اگر دل به کتاب پیش رو بسپارید، دست در دست یکدیگر با امید و اراده مستحکم این کار را انجام دهیم.

در راهنمای عملی کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی مطالب زیر را خواهید آموخت:

- به چالش کشیدن ندای منتقد درونی و افزایش تمرکز برای نور انداختن بر اهدافمان و روشن کردن راه رسیدن به آن‌ها با بیش از ده‌ها پرسشنامه، فعالیت‌های مختلف و لیستی از وظایف هدفمند.

- بازخوانی ذهنیت افراد موفق و به‌کارگیری راه و رسم زندگی‌شان برای رسیدن به اهداف خودمان

- آشنایی با ندای درونی و قدرت و سازوکار اثرگذاری آنکه می‌تواند الهام‌بخش ما در گفت‌وگوی مثبت و منفی با خودمان باشد.

- تمرین و تقویت خودآگاهی ذهنی و افزایش قدرت پذیرش به کمک فعالیت‌های این کتاب برای از بین بردن تحلیل‌های فلج‌کننده که نمودی از بُعد مردد و بلاتکلیف شخصیت انسان است.

- درک و فهم نقش استقامت و پشتکار در مسیر رسیدن به هدف و تبدیل شکست به پیروزی پیش از تسلیم شدن کامل در برابر سختی‌ها و موانع.

- درک مکانیسم ایجاد استرس، فشار روانی و اضطراب به دلیل کمال‌گرایی و حذف و محدود کردن پیامدهای ناشی از آن.

خواندن کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دچار کمال‌گرایی یا وسواس‌های فکری هستید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

«کمال‌گرایی مفهومی انتزاعی است که در واقعیت دستیابی به آن تقریباً غیرممکن است. مشکل کمال‌گرایی این است که همواره ما را به سمت سراب موفقیت سوق می‌دهد؛ اما همان‌گونه که می‌دانید چشمه‌ای در کار نیست و تا چشم کار می‌کند همه‌جا فقط بیابان است و خشکی.

از ویژگی‌های منفی کمال‌گرایی این است که آن‌قدر غرق در رؤیای رسیدن به کمال می‌شویم که زیبایی‌های زندگی را فراموش کرده و خود را از لذت بردن محروم می‌کنیم.

خوردن چند عدد گیلاس بهتر است یا خوردن یک سبد گیلاس؟! طبیعتاً نتیجه افراط لذت‌بخش نخواهد بود، کمال‌گرایی هم این‌چنین است. به همین ترتیب منظور من این نیست که کمال‌گرایی همیشه منجر به نابودی می‌شود اما زیاده‌روی در آن قطعاً شما را از پای درمی‌آورد و فرسودگی روانی در پی خواهد داشت.

نهایتاً، کمال‌گرایی باعث اهمال‌کاری و کناره‌گیری از رقابت‌ها می‌شود که ذهنیت صفر و صدی را برای شما به همراه خواهد داشت.

وقتی‌که مطالعات انجام شده و آنچه درباره آن گفته‌شده را مرور کنیم و به دنبال معنای واژه کمال‌گرایی در فرهنگ لغت بگردیم، به این نتیجه می‌رسیم: یک رفتار یا نگرش معیار یا عقیده‌ای که دائم به دنبال بهترین است و به کمتر از آن راضی نمی‌شود (تعریف برگفته از وب‌سایت دیکشنری). بسیار مشهود و قابل‌درک است که چرا کمال‌گرایی برای انسان غیرممکن است.

کمال‌گرایی همچون سمی در بندبند زندگی ما و نیز هر بخش جامعه اعم از مدرسه، محل کار، روابط شخصی و اجتماعی و فعالیت‌های هنری رخنه می‌کند.»

نظرات کاربران

کاربر 4747543
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

بسیار آموزنده و پربار.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
در مسیر موفقیت، گریز و گزیری از شکست نیست، اما مسئله مهم توانایی آموختن از این شکست‌ها است، چراکه می‌تواند مهارت و دانش لازم برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی را به ما هدیه دهد.
bookbuff
اما گاهی اوقات می‌بینید حتی دستگاه‌های الکترونیکی نیز با مشکل مواجه می‌شوند. برای مثال، ما بارها دیده‌ایم که وقتی از یک کامپیوتر بیش‌ازحد توانایی‌هایش کار می‌کشیم، هنگ می‌کند!
کاربر ۱۴۰۰۹۶۱

حجم

۳۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۳۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
۱۹,۹۵۰
۵۰%
تومان