دانلود و خرید کتاب غلبه بر غول اهمال کاری فتانه حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر غول اهمال کاری اثر فتانه حبیبی

کتاب غلبه بر غول اهمال کاری

نویسنده:فتانه حبیبی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غلبه بر غول اهمال کاری

کتاب الکترونیکی «غلبه بر غول اهمال کاری» نوشتهٔ فتانه حبیبی در انتشارات مانیان چاپ شده است. دستیابی به اهداف اصلی‌تان، به توانایی شما در غلبه بر غول اهمال‌کاری بستگی دارد. خواه این هدف توانایی مالی بیشتر باشد، یا شادی و رضایت شخصی و یا هر چیز دیگری که از زندگی می‌خواهید. این کتاب دربردارندهٔ تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها است.

درباره کتاب صوتی غلبه بر غول اهمال کاری

اهمال‌کاری چالشی است که همهٔ ما حداقل یک بار با آن مواجه شده‌ایم. به عمل به‌تأخیر‌انداختن یا به‌تعویق‌انداختن یک کار یا چند کار مهم اهمال‌کاری گفته می‌شود. این عارضه نیرویی است که ما را از انجام کاری که باید انجام دهیم، دور می‌کند. اهمال‌کاری نقطهٔ مقابل بهره‌وری است. برای داشتن بهره‌وری باید اقدامی انجام دهیم تا بتوانیم کارها را به جلو ببریم. وقتی اهمال‌کاری می‌کنیم همه چیز را تا فردا، هفته آینده و در بعضی موارد تا «ابد» عقب می‌اندازیم. اهمال‌کاری یک بیماری روانی است که افراد را از رسیدن به توانایی‌های بالقوه‌شان در زندگی باز می‌دارد. دلیل این امر تنبلی نیست. کسی انتخاب نمی‌کند که سهل‌انگار باشد. درواقع علت اهمال‌کاری این است که یک نبرد احساسی در مغز افراد جریان دارد و به‌جای مواجهه با این احساسات متناقض، فقط از آنچه باعث ایجاد استرس می‌شود، فرار می‌کنند. با شناخت این مشکل کم‌کم می‌توان غلبه بر غول اهمال‌کاری را آموخت.

کتاب غلبه بر غول اهمال کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب غلبه بر غول اهمال کاری

«براساس تحقیقات در اروپا، وقتی فردی قصد تصمیم‌گیری بین هدف بلندمدت و کوتاه‌مدت دارد، ۲ قسمت متفاوت مغزش با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این تحقیقات به تعدادی از دانشجویان ۲ گزینه داده شد که می‌توانستند پاداش ناچیز در همان لحظه را برگزینند یا اینکه چند هفته صبر کنند و پاداش بسیار بهتری دریافت کنند.

دانشجویانی که پاداش همان موقع را انتخاب کردند، مناطقی از مغزشان که مرتبط با هیجانات و عاطفه بود، بیشتر از مناطق محاسبه‌گر فعال شد. دانشجویانی که پاداش بیشتر در آینده را انتخاب کردند، مناطق محاسبه‌گر در مغزشان بیشتر از مناطق مرتبط با هیجان فعال شد. نتیجهگیری محققین این بود که مغز افرادی که پاداش کوتاه‌مدت را با وجود آسیب‌های بد آینده انتخاب می‌کند، در تصورکردن آینده مشکل دارد و بین خود اکنون و خود آینده یگانگی قائل نیست. گویی فردی که باید در آینده آن کار را انجام دهد، شخص دیگری است. به همین دلیل آن‌ها کار امروز را به فردا محول می‌کنند؛ از این طریق آن‌ها کار سخت را به آینده وعده می‌دهند تا لحظات اکنونشان با لذت سپری شود. زمانی که تصمیم‌گیری فرد براساس احساس خوب لحظه‌ای باشد، تصمیماتش بر اهداف کوتاه‌مدت متمرکز می‌شود. این افراد با این تفکر ، به انجام کارهای دیگر دم غنیمت است و باید از آن لذت برد اشتباه که تمایلی ندارند و براساس حس لذت‌جویی عمل می‌کنند. شما به خودتان می‌گوید: «بعداً انجامش می‌دهم». تصور و بهانهٔ ذهنتان آن است که در آینده فقط در عرض چند ساعت با انرژی و انگیزۀ وافر آن کار را انجام می‌دهید؛ اما مشکل آن است که آینده نیز مانند حال حاضر است. اگر امروز انرژی و انگیزه ندارید، در آینده نیز نخواهید داشت. شما در آینده شخص دیگری نخواهید بود و به‌ناچار در آن روز، مجدداً کار را به روز دیگری محول می‌کنید تا زمانی که به زمان ضرب‌الاجل برسید تا آن کار را انجام دهید؛ یا در صورت نبود ضرب‌الاجل در یک سیکل منفی، دائماً کار را به تعویق می‌اندازید. برخی از افراد اهمال‌کار برای توجیه عقب‌انداختن کار و قبول‌نکردن سختی ناشی از آن در لحظۀ اکنون با این توجیه که تحت‌ فشار، بهتر کار می‌کنند، خود را قانع می‌سازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۴۳,۴۰۰
تومان