دانلود و خرید کتاب کاوش در فضا گروه نویسندگان ترجمه حسن سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کاوش در فضا

کتاب کاوش در فضا نوشتۀ گروهی از نویسندگان و ترجمۀ حسن سالاری و ویراستۀ مرضیه کاظمی است. انتشارات شهر قلم این دایره‌المعارف را برای کودکان و نوجوانان روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب کاوش در فضا

در بخش بزرگی از تاریخ، ماه بسیار دست‌نیافتنی بود. ماه، نه بسیار بزرگ و دور که بسیار کوچک به نظر می‌رسید. گام‌نهادن بر ماه اندیشه‌ای نبود که یونانیان باستان به آن فکر کنند و در پایان سدۀ نوزدهم نیز بسیاری از مردم شک داشتند که انسان حتی بتواند پرواز کند. در ۲۰ ژولای ۱۹۶۹ میلادی یک معجزه رخ داد. از آن زمان برنامه‌های بسیاری به کمک فضاپیماها و کاوشگرهای مارینر وایکینگ و پایونیر ویجر و گالیله که در این راه پیش‌گام بودند، برای کاوش در سیاره‌ها اجرا شده است. کتاب کاوش در فضا (دانشنامهٔ تصویری بریتانیکا) می‌خواهد همۀ این‌ها را نشان بدهد. نویسنده کوشیده با زبانی ساده و فهمیدنی به پرسش‌های بسیاری پاسخ بدهد؛ مانند اینکه موشک چیست و چگونه کار می‌کند؟ شاتل چیست؟ فضانوردان چگونه در فضا زندگی می‌کنند و کدام کاوشگرهای روباتی در جست‌وجوی نشانه‌های زندگی از سیاره‌های دیگر دیدن کرده‌اند؟ همۀ این‌ها با عکس‌ها و تصویرگری‌هایی همراه شده است تا نمایی بهتر از موفقیت‌هایی به ما بدهد که با آن‌ها توانسته‌ایم گام‌هایی بزرگ در شناخت ترکیب سیاره‌های دیگر، خاستگاه آن‌ها و تغییر آن‌ها در گذر زمان برداریم. هر روز اخترشناسان بیشتری متقاعد می‌شوند که سیاره‌های دیگری شبیه به زمین در کیهان وجود دارد.

خواندن کتاب کاوش در فضا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد فضا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاوش در فضا

«ناسا دیروز و امروز

ادارۀ ملی هوانوردی و فضا (ناسا) سازمانی است که برنامه‌های فضایی کشور آمریکا را سازمان‌دهی می‌کند. این سازمان در ۱۹۵۸ در رقابت فضایی با اتحاد جماهیر شوروی بنیان نهاده شد. این سازمان همۀ فعالیت‌های ملی مرتبط با کاوش فضایی را برنامه‌ریزی می‌کند یک مرکز پرتاب مرکز فضایی کندی و ساختمان‌های دیگری در سراسر این کشور دارد.

مراکز ناسا

فعالیت‌های ناسا در زمینۀ هوانوردی و پژوهش فضایی چنان بی‌شمار و گوناگون است که مجموعه‌هایی متفاوت در سراسر ایالات متحدۀ آمریکا دارد این سازمان ساختمانی‌هایی برای پژوهش شبیه‌سازی پرواز، آموزش فضانوردان و آماده‌سازی مأموریت‌ها دارد دفتر اصلی آن در واشینگتن دی. سی و مرکز فرماندهی مأموریت آن در هوستون قرار دارد. مرکز مهم دیگر آزمایشگاه پیشران جت است که مدیریت شبکۀ عمق فضا را بر عهده دارد این شبکه از راه امکاناتی که در کالیفرنیا، اسپانیا و استرالیا فراهم است ارتباطی پایدار با مأموریت‌های فضایی برقرار می‌کند.

مرکز فضایی کندی

مرکز فضایی کندی همۀ امکانات برای پرتاب فضاپیما را دارد در جزیرۀ مریت نزدیک به دماغۀ کاناورال در فلوریدا قرار دارد. طول آن ۵۴ کیلومتر و مساحت آن ۳۵۲ کیلومترمربع است. حدود ۱۷، ۰۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. در ژولای ۱۹۶۲ به‌عنوان مرکز پرتاب ساخته شد و به نام سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ آمریکا جان اف. کندی نامیده شد. فضاپیمای آپولو ۱۱ که فضانوردان را به ماه برد از این مرکز پرتاب شد. عملیات پرتاب و فرود شاتل فضایی در این جا مدیریت می‌شود

دیگر سازمان‌های فضایی

 فعالیت در زمینۀ کاوش‌های کیهانی در ۱۹۵۷ با بنیان‌گذاری سازمان فضایی اروپا (ایسا) افزایش یافت این سازمان که با همکاری چند کشور اروپایی راه‌اندازی شد از نظر سرمایه‌گذاری در فضا پس از ناسا قرار دارد. ایستگاه فضایی میر که سازمان فضایی روسیه (آرکا) آن را پرتاب کرد ۱۵ سال در مدار زمین ماند و نقطۀ عطفی برای زندگی در فضا بود سازمان‌های دیگر مانند سازمان فضایی کانادا (سی. اس. ای) و سازمان فضایی ژاپن (جاکسا) در کاوش‌های مدار زمین و منظومۀ خورشیدی همکاری‌های فنی داشته‌اند.»

براونی و پیرل بیرون می‌روند!
سینیتا ریلانت
جزیره گنج؛ رویای گربه‌ها
بهنام زلاند
شغل های رویایی در مهندسی
کولین هینسون
بی‌خلوتی
مریم ساحلی
مبانی خاک شناسی
ناصر ارزانی
خاموشی بهای عشق است
زهره ملایی
نامه های عاشقانه
ناهید رنجبران
بهداشت قاتل
آملی نوتومب
ارتباط انسانی (نسل سوم)
سهیلا علیزاده
تکنولوژی محصولات کشاورزی و دامی
مرتضی سیاوشی
مباحثی در برنامه ریزی و تحلیل جریان نقدینگی پروژه ها
سیدمیثم موسوی
یونگ می گوید
ویلیام مک گوایر
مارکسیسم و علوم اجتماعی در ایران
علیرضا مرادی
وضعیت آینده ۲۰۰۴
م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی‌
باران و کویر
کمال السید
چیستان‌های علمی
رز وایلر
دور شو ای ویروس بدجنس!
گروه نویسندگان کتاب های تصویری پیش دبستانی
آیه‌های دخترونه
نعیمه آقانوری
ویروس کرونا؛ کتابی برای کودکان
الیزابت جنر
ماجراهای کاپی؛ ماموریتی جدید در مدرسه
آرمان مسعودی
کرونا ویژه‌ی کودکان
جاینت رابیت
احکام ریزه میزه
نعیمه جلالی‌نژاد
دختران آسمانماجراهای کاپی؛ ماموریت رعنا کوچولو
آرمان مسعودی
سکسکه
سوزانا آیسرن
بازی و سرگرمی کودکانه؛ ویژه‌ی دهه‌ی فجر
اداره‌ی علوم قرآنی آستان قدس رضوی
فرمانده بدن
شیرین امامی مقدم
بنجامین فرانکلین
الیزابت سالزمن
ماجراهای کاپی؛ دارا و بازیافت زباله
آرمان مسعودی
عنکبوت
الیس گراول
شپش
الیس گراول
خرس شمشیر به دست
دیوید کالی
نگاه کن من یک مهندسم
گروه نویسندگان دی کی
قرمز و مشکی
توربیون اگنر
سلام، من صفر هستم
لوکا نوولی

نظرات کاربران

کاربر 7729020
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۳۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان