دانلود و خرید کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم) حسین رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم) اثر حسین رستمی

کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم)

معرفی کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم)

کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم): ویترینی از تفاوت‌های زن و مرد نوشتهٔ حسین رستمی و ویراستهٔ محمدتقی عارفیان است. این کتاب را انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرده است.

درباره کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم)

به نظر شما امروزه زوج‌های جوان پیش از ازدواج چقدر در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مهارت‌های همسرداری شرکت می‌کنند؟ چند ساعت از صوت‌ها یا فیلم‌های آموزشی بهره می‌برند؟ چقدر کتاب می‌خوانند؟ چه اندازه به مشاور مراجعه می‌کنند؟ به گفتهٔ برخی، پاسخ واقعی به این سؤال‌ها چندان امیدوارکننده نیست؛ به همین سبب است که بیشتر جوانان هنگام ازدواج نمی‌دانند چگونه باید رفتار کنند. آنان وقتی جنس مخالف را می‌بینند، بنا بر غریزه و احساسات زود عاشق می‌شوند. پس از ازدواج نیز تا مدتی روابطشان بسیار صمیمانه است، اما پس از گذشت چند ماه که تب‌وتاب و شور اولیه کاهش یافت و جنبه‌های عاطفی فروکش کرد، تازه می‌فهمند که چقدر از یکدیگر فاصله دارند؛ آن‌گاه رفته‌رفته اختلاف‌ها و ناسازگاری‌ها آغاز می‌شود. مسئله اینجا است که ما برای موفقیت در هر کاری به آگاهی نیازمندیم. هر چقدر بیشتر از موضوعی آگاهی داشته باشیم، بیشتر بهره می‌بریم و نیز کمتر آسیب می‌بینیم. مهم‌ترین عامل موفقیت در زندگی مشترک، فراگیری مهارت‌های همسرداری دانسته شده است؛ بنابراین حتی اگر زوج به اصول مذهبی و اخلاقی پایبند باشند از خانواده‌هایی فرهیخته و بافرهنگ باشند و نیز تحصیلات و امکانات مادی خوبی داشته باشند، باز هم الزاماً همسران خوبی نخواهند بود؛ مگر اینکه مهارت‌های همسرداری را به‌درستی بشناسند و به کار بگیرند. در بین این مهارت‌ها، شناخت تفاوت‌های زن و مرد و نیز یادگیری شیوهٔ مدیریت تفاوت‌ها اولویت دارد. کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم) به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

اگر در زندگی مشترکتان با چالش روبه‌رو هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

بخشی از کتاب چه جوری به هم بیاییم (جلد دوم)

«بخش یکم؛ تفاوت‌های ارتباطی

یکی دیگر از تفاوت‌های زنان و مردان تفاوت‌های ارتباطی است. این تفاوت به حوزه تعامل با دیگران برمی‌گردد در این بخش، از تفاوت در مقدار گفت‌وگو، انگیزه گفت‌وگو موضوع گفت‌وگو... بحث می‌کنیم.

۱. مقدار گفت‌وگو

به‌طورکلی مردان از زنان کم‌حرف‌ترند؛ زیرا مردان برخلاف زنان کلی‌نگرند. درواقع ازآنجاکه زنان اغلب به جزئیات توجه می‌کنند، مطالب فراوانی برای گفتن دارند؛ اما مردان چون بیشتر کلیات را می‌بینند، حرف چندانی برای گفتن پیدا نمی‌کنند. فرض کنید مردی که برای درمان سرماخوردگی به مطب دکتر رفته به خانه برمی‌گردد ببینید چه اتفاقی می‌افتد:

زن: «چه خبر؟»

مرد: «رفته بودم دکتر».

زن «خب، دکتر چی گفت؟»

مرد: «گفت سرما خوردی یه کمی دارو داد»

زن «دکتر دیگه چی گفت؟»

اینجا مرد، حوصله‌اش سر می‌رود و می‌گوید:

مرد: «وای! چقدر سؤال می‌کنی؟ به دکتر رفتن که این قدر سؤال نداره!»

درواقع مرد حرف دیگری برای گفتن ندارد؛ چون به کلیات توجه داشته است؛ اما وقتی زن به دکتر می‌رود همین که می‌نشیند، به اطراف نگاه می. کند خانم دیگری را می‌بیند که آنجا نشسته است. می‌گوید: «سلام، شما چرا اومدید دکتر؟ مشکلتون چیه؟» بعد شروع می‌کند به گفت‌وگو البته او دریافت‌هایی دیگر نیز از محیط دارد؛ برای مثال منشی را می‌بیند که مرتب با تلفن حرف می‌زند؛ داخل اتاق انتظار چند کودک بالا و پایین می‌پرند و هوا خیلی گرم است. خانم همه این نکته‌ها را می‌بیند و ضبط می. کند در نتیجه وقتی به خانه می‌آید و همسرش به او می‌گوید چه خبر؟ حرفه‌ای بسیاری برای گفتن دارد. به همین سبب است که به طور معمول خانم‌ها سه برابر آقایان در طول روز حرف می‌زنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان