دانلود و خرید کتاب عملکرد حرفه ای مایک بورن ترجمه محمدعلی معین فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عملکرد حرفه ای اثر مایک بورن

کتاب عملکرد حرفه ای

معرفی کتاب عملکرد حرفه ای

کتاب عملکرد حرفه ای نوشتۀ مایک بورن و پیپا بورن و ترجمۀ محمدعلی معین فر است و نشر آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عملکرد حرفه ای

برای دست‌یافتن به تعالی در کار فقط یک راهکار وجود ندارد. نیل به عملکرد پرثمر حاصل مجموعه‌ای از شناخت‌هاست. شناخت خود و درک قوت‌ها و ضعف‌ها، آگاهی به آنچه می‌خواهید به آن دست یابید، و اطمینان از اینکه در محیطی قرار گرفته‌اید که کارکردن در آن برایتان لذت‌بخش است و آن قدر آزادی عمل دارید تا به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. کتاب عملکرد حرفه ای ابزارهایی را که برای پرداختن به این موضوع‌ها نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارد تا در آنچه انجام می‌دهید کامیاب‌تر شوید.

راه شما به‌سوی پیشرفت از شناختن خودتان آغاز می‌شود. هر چه درک کامل‌تری از خود داشته باشید، خاطرجمع‌تر این راه را می‌پیمایید با شناختن نقاط قوت خود و بهره‌گرفتن از آنها احتمال موفقیتتان در کوشش‌هایی که می‌کنید بیشتر می‌شود مسلماً هر کس نیاز دارد در زمینه‌ای که انتخاب کرده است،

مهارت‌ها و دانشش را بیشتر کند، فرقی نمی‌کند که کارتان چیست و کجا کار می‌کنید درهرصورت به برخی از این مهارت‌ها همواره نیاز دارید مثل مهارت مدیریت زمان و مهارت ارائه مطالب این مهارت‌ها مثل ابزارهایی در کیف ابزار شماست، و راه فراگیری و پختگی در آنها تمرین است.

برای اینکه در کارتان اثربخش‌تر شوید لازم است خلاقیت به خرج دهید و از خود مطمئن باشید بادقت ارتباط برقرار کنید و به دیگران گوش دهید و تصمیم‌هایی بگیرید که دشوارند. اگر بتوانید بر این مهارت‌ها که گاهی حتی توصیفشان هم ناممکن می‌نماید تسلط یابید، آن وقت قادرید که به معنای واقعی کلمه خود را از دیگران متمایز کنید. کلام آخر اینکه دستیابی به عملکرد پرثمر یعنی اینکه مهارت‌های بیشتری در زمینه‌های مدیریت و رهبری کسب کنید افق‌های فکری خویش را بسط دهید و از آنچه دیگران می‌توانند به شما عرضه کنند بهره ببرید.

خواندن کتاب عملکرد حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

افرادی که صاحب کسب‌وکار هستند یا مایل‌اند توانایی‌های مدیریتی خود را بهبود بدهند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب عملکرد حرفه ای

«یافتن پاسخ

پرس‌وجو یگانه راه پی‌بردن به طرز تلقی دیگران از شماست. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی از فرایندی به نام «بازخورد ۳۶۰ درجه» استفاده می‌کنند که راهکاری است رسمی برای گرفتن نظر همکاران، کارکنان و رؤسا از این روش اغلب برای پرورش تیم‌های مدیریت ارشد استفاده می‌کنند؛ با وجود این، شما می‌توانید دربارۀ خودتان از فرایندی مشابه اما در مقیاسی کوچک‌تر بهره بگیرید.

نزد افرادی بروید که شما را در نقش‌های گوناگونتان دیده‌اند؛ مثلاً شریک تجاری‌تان، همکارانی که از نظر مدیریتی باهم در یک سطح قرار دارید، مدیر مستقیمتان، برخی از تأمین‌کنندگان و مشتریانتان و چند تن از دوستانتان به این فکر کنید که بهترین روش برای پرسیدن سؤال‌ها چیست مزیت پرسش‌نامه در برخورداری از همسانی درونی (ثبات) است حال‌آنکه در مصاحبه حضوری برنامه‌ریزی‌شده، پاسخ‌دهنده از فرصت توضیح و تفصیل برخوردار است؛ با وجود این برتری چه‌بسا مصاحبه مانع از این شود که پاسخ‌دهنده پاسخ‌های صادقانه بدهد. وقتی که پرسش‌نامه را آماده می‌کنید به یاد داشته باشید که پرسش‌ها باید کوتاه و روشن باشند، و باید پرسش‌هایی را در پرسش‌نامه بگنجانید که دانستن جوابشان واقعاً برایتان مهم است، مثلاً:

به نظر شما، اعتماد به نفسم چطور است؟

آیا خوش برخوردم؟

در برقراری ارتباط آیا منظورم را به‌روشنی تفهیم می‌کنم؟

بهره‌بردن از بازخورد

فرایند دریافت بازخورد نتیجه‌ای کامل و قطعی درباره نظر دیگران راجع به شما برایتان فراهم نمی‌کند؛ اما قدرمسلم شما را به بینش و شناخت ارزشمندی می‌رساند. اگر بخواهید به بازخوردها سیاه‌وسفید نگاه کنید و آنها را بی‌چون‌وچرا بپذیرید قطعاً فقط روی انتقادها تمرکز می‌کنید. پس باید برای بازخوردهای مثبت هم ارزش قائل شوید و روی آنها نیز تعمق کنید و از آنها در برنامه‌ریزی آینده‌تان فایده ببرید.

هدف‌گذاری

بخش بزرگی از زندگی شما را کار به خود اختصاص می‌دهد؛ ازاین‌رو رضایت شغلی مهم است. کسب رضایت شغلی لزوماً به معنی عوض‌کردن شغلتان نیست؛ شاید فقط لازم باشد مسئولیت‌ها و وظایفی را که در سمت کنونی دارید گسترش دهید تا رضایت شغلی حاصل شود. آگاهی به آنچه انجام‌دادنش را دوست دارید و دانستن آنچه در پی دستیابی به آنید کمکتان می‌کنند تا تشخیص دهید که آیا شغل مناسبی را اختیار کرده‌اید یا نه اگر شغلی که دارید مناسبتان باشد، آن وقت احتمال موفقیتتان در آنچه انجام می‌دهید بیشتر می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان