دانلود و خرید کتاب هنرحل مسأله مایکل اسلون ترجمه مهدی یوسف نیا پاشا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنرحل مسأله

کتاب هنرحل مسأله؛ بهبود تفکر انتقادی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و یادگیری خلاقانه حل مسأله نوشتۀ مایکل اسلون و ترجمۀ مهدی یوسف نیا پاشا، صونا عبداله زاده بقایی و عطااله یونسی ملردی و ویراستاری علی وطن دوست و امینه کاشانیان است. این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است.

درباره کتاب هنرحل مسأله

مهارت حل مسأله برای هر فرد یک توانایی ذهنی است که اکتسابی است. شما نیز باید این مهارت را با خود تمرین کنید تا در زمان مواجه‌شدن با مشکلات زندگی و کاری بتوانید از تجربیات گذشته خود در حل مسأله استفاده کنید رابطه میان تجربیات گذشته را پیدا کنید و با درنظرگرفتن این رابطه‌ها یک راه‌حل مناسب را برای هر مسأله اتخاذ نمایید؛ بنابراین اگر می‌خواهید در برخورد با چالش‌های زندگی موفق شوید، کسب مهارت حل مسأله اولین گام برای شروع است.

در این کتاب روش‌ها و تکنیک‌های حل مسأله‌ها و مشکلات قدم‌به‌قدم بررسی شده است. معضلی که در قرن ۲۱ گریبان انسان‌ها را گرفته، انسانی که با استفاده از قدرت تفکر و قدرت تفکیک مسائل زندگی به‌سوی ایده‌آل‌ها آرامش و موفقیت پیش می‌رود. یکی از شگردهای این کتاب کمک به یافتن راه‌حل‌های مفید و ممکن در راستای حل مسأله‌های بزرگ و کوچک زندگی هر شخص است. تحلیل زیرساخت‌های فکری انسان و طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مسائل و تمرکز برای یافتن راه‌حل‌های مناسب کمک‌گرفتن از اعتمادبه‌نفس فردی، گذشت، انعطاف...

با مطالعه این کتاب نه‌تنها راحل‌های مناسب برای مسائل زندگی می‌یابیم؛ بلکه برای تقویت ذات خود به استقبال چالش‌ها می‌رویم و از آن‌ها برای نیرومند کردن خود استفاده می‌کنیم. چه بسیار دانشجویان و دانش‌آموزانی که بدون یادگیری روش‌های حل مسأله و برخورد با مشکلات قدم‌های موفقیت را کم‌کم طی نموده‌اند قرار نیست ما زندگی بدون مشکل داشته باشیم؛ بلکه هدف این است که مهارت غلبه بر آنها را بیاموزیم و می‌خواهیم تفکر حل مسأله را در خود پرورش دهیم.

خواندن کتاب هنرحل مسأله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی کسانی که به دنبال افزایش مهارت حل مسئله در خود هستند مناسب است.

بخشی از کتاب هنرحل مسأله

«مشکلات بیش از حد

انواع مشکلات جزئی یا پیچیده در زندگی وجود دارد که بر اساس توانمندی‌های خود به حل آنها می‌پردازیم. برای مثال وقتی می‌خواهید لباس‌هایتان را بشویید و متوجه می‌شوید پودر رخت‌شویی‌تان تمام شده است با یک مشکل ساده مواجهید. در این شرایط کافی است که به فروشگاه می‌روید پودر بخرید و این مشکل به همین راحتی برطرف می‌شود. اما برخی مشکلات پیچیده‌تر هستند. مثلاً شما در حال رانندگی هستید که ناگهان صدای عجیبی می‌شنوید و از کاپوت ماشین دود بیرون می‌آید. اکنون با مشکل متفاوتی مواجه شده‌اید. شما می‌دانید که ماشین ایرادی پیدا کرده؛ اما نمی‌دانید چه باید کرد؟

وقتی با مشکلات جدی روبرو می‌شویم که به‌راحتی قابل‌حل نیستند دچار اضطراب و درماندگی می‌شویم و اگر ندانیم که چطور باید آنها را برطرف کنیم احساس ناامیدی و درماندگی خواهیم داشت. هنگام درماندگی و ناامیدی به‌سختی می‌توان راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات پیدا کرد و احساس غرق‌شدن در مشکلات در ما ایجاد می‌شود شاید شما هم چنین تجربیاتی داشته باشید.

هنگام درماندگی اغلب از شرایط موجود و این که نمی‌توانیم آن را حل کنیم عصبانی هستیم. احساس ناکامی و ناامیدی به سراغمان می‌آید و موجب می‌شود دیگر تلاشی برای حل مشکلات نکنیم. وقتی متوجه می‌شویم راه‌حل مشکل را نمی‌دانیم احساس ترس و تردید به سراغمان می‌آید. احساس بی‌کفایتی که در ما ایجاد می‌شود مانع تلاش برای حل مشکل و مواجهه با آن می‌شود. مساله را به دست فراموشی می‌سپاریم تا احساس نگرانی‌مان را کاهش دهیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۴۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان