دانلود و خرید کتاب هوای دو نفره (جلد اول) حسین رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوای دو نفره (جلد اول) اثر حسین رستمی

کتاب هوای دو نفره (جلد اول)

معرفی کتاب هوای دو نفره (جلد اول)

کتاب هوای دو نفره (جلد اول)؛ مهارت‌های همسرداری نوشتهٔ حسین رستمی است. این کتاب را انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرده است.

درباره کتاب هوای دو نفره (جلد اول)

در کتاب هوای دو نفره (جلد اول) کوشیده‌ شده تا کاربردی‌ترین مهارت‌های همسرداری به‌طور گام‌به‌گام و به زبانی ساده و همراه با مثال بیان شود. راهکارهایی توصیه‌شده از منابع علمی معتبر به دست آمده و در این اثر گنجانده شده‌اند؛ بااین‌حال از بیان اصطلاحات تخصصی پرهیز شده است تا همهٔ خوانندگان بتوانند با متن کتاب به‌سادگی ارتباط برقرار کنند. مطالعهٔ این مجموعه شما را یاری می‌دهد تا رابطه‌ای سازگارانه و عاشقانه با همسرتان برقرار کنید و به احساس خوشبختی بیشتری دست یابید.

خواندن کتاب هوای دو نفره (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

اگر در زندگی مشترکتان با چالش روبه‌رو هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

بخشی از کتاب هوای دو نفره (جلد اول)

«عوامل اساسی

عامل یکم

نخست اینکه وقتی خانمی با آقایی ازدواج می‌کند، سه پدیده ایجاد می‌شود؛ زن شوهر و رابطه بین آن دو تا پیش از ازدواج، نقش‌ها، مسئولیت‌ها و وظایف آنان بسیار ساده و محدود بود؛ اما پس از ازدواج، به یکباره وضعیت تغییر می‎کند آن خانم اکنون نقش یک زن را در زندگی مشترک بر عهده گرفته است؛ نقشی که صدها بایدونباید دارد.

آن مرد نیز اکنون نقش یک شوهر را ایفا می‌کند؛ نقشی که دستورهای فراوانی را دربر می‌گیرد.

از سوی دیگر همسران با هر رفتاری که انجام می‌دهند، خواسته یا ناخواسته رابطه بین یکدیگر را تقویت یا تخریب می‌کنند؛ بنابراین باید هرکدام در عرصه‌های مختلف زندگی زناشویی نقششان را به‌درستی تشخیص دهند و برای رفع نیاز خانواده به‌موقع اقدام کنند؛ اما متأسفانه بیشتر زوجین مهارت‌های لازم را در این زمینه ندارند؛ زیرا اغلب از مسئولیت‌ها و وظایفشان آگاه نیستند در نتیجه بارها آزمون‌وخطا می‌کنند و به رابطه آسیب می‌زنند.

عامل دوم

عامل دوم به گستردگی روابط بین همسران، مربوط می‌شود. زوجین بیش از هرکسی با یکدیگر در ارتباطی تنگاتنگ‌اند. آنان در طی یک‌عمر شبانه‌روز باهم سروکله می‌زنند؛ همچنین از نظر شناختی، عاطفی رفتاری، گفتاری معنوی و جنسی پیوسته در تعامل‌اند. ازآنجاکه این ارتباط بسیار تنگاتنگ درازمدت و پردامنه است، در نتیجه خودبه‌خود زمینه چالش‌هایی را پدید می‌آورد.

عامل سوم

عامل سوم از نوع رابطه بین همسران نشئت می‌گیرد. ازآنجاکه این رابطه عمیقاً عاطفی است در نتیجه حساسیت‌های بی‌شماری بین زوجین وجود دارد. در واقع ما همان قدر که به همسرمان عشق می‌ورزیم به همان اندازه نیز از او انتظار داریم؛ اما مشکل اینجاست که او اغلب نمی‌تواند همه انتظارات ما را آن گونه که می‌خواهیم برآورده کند؛ ازاین‌رو ما به‌شدت دلخور می‌شویم همین دلخوری رفته‌رفته موجب کدورت و اختلاف می‌شود.

آنچه مشکل پیش‌گفته را شدیدتر می‌کند آن است که ما اغلب در برابر انتظاری که از همسرمان داریم کوتاه نمی‌آییم. وقتی فردی به جز همسر انتظارمان را برآورده نکند ما به طور معمول سطح انتظارمان را می‌کاهیم؛ یعنی باوجوداینکه دلگیر می‌شویم، توقعمان را کـم می‌کنیم؛ اما دل‌شکستگی در زندگی مشترک معمولاً به کاهش توقع نمی‌انجامد به‌عبارت‌دیگر همسران اغلب نمی‌توانند سطح انتظارشان را پایین بیاورند؛ تا جایی که می‌توان گفت توقع‌ها در زندگی مشترک کمتر انعطاف دارند.

از همین رو در روابط زناشویی گاهی امور به‌ظاهر کم‌اهمیت بسیار بزرگ جلوه می‌کنند؛ همان مسائلی که در روان‌شناسی به کوچک‌های بزرگ معروف‌اند. گاه بی‌توجهی به این مسائل، کم‌کم کشتی زندگی مشترک را غرق می‌کند؛ چراکه سوراخی، کوچک برای نابودی کشتی ای بزرگ کافی است. بله، این جمله طنزآمیز که عامل اصلی اختلاف‌های زناشویی ازدواج است! درست است.

عامل چهارم

عامل دیگر به تفاوت‌های زن و مرد برمی‌گردد. زوجین از دو جنس مختلف و دو ساختار شخصیتی متفاوت‌اند. آنان در بعد جسمی، هیجانی و شناختی تفاوت‌هایی وسیع و عمیق باهم دارند. در نتیجه هرکدام در پی ارزش‌ها نیازها انتظارها و دغدغه‌های مربوط به خودند. درواقع هرکدام از آن دو به‌نوعی ساز خودشان را می‌زنند. این مسئله نیز به طور طبیعی زمینه را برای سوءتفاهم‌ها و تنش‌های دائمی ایجاد می‌کند.»

نظرات کاربران

اختاپوس
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

قابل توصیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان