دانلود و خرید کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید کلر برت ترجمه مهرسا شرع الاسلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید اثر کلر برت

کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

نویسنده:کلر برت
انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۱.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

کتاب «آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید» نوشتۀ کلر برت و ترجمۀ مهرسا شرع الاسلام است و نشر مون آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارۀ پول است و مخصوص کسانی است که از خواندن کتاب‌هایی دربارۀ پول بدشان می‌آید.

درباره کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

همۀ ما می‌دانیم که پول پیچیده و زبانش پر از اعداد و ارقام ترسناک است. در زمانه‌ای که هزینه‌های زندگی سرسام‌آور است، درگیر‌شدن با مسائل مالی اضطراب‌آور است. شاید دوستانی داشته باشید که به شما گفته‌اند با پولشان کار می‌کنند و این جمله شما را مضطرب کرده باشد که چگونه می‌شود در این زمانۀ پیچیده با پول کار کرد. این کتاب دربارۀ همین است.

در شرایطی که در نظام‌های آموزشی مسائلی مثل مدیریت مالی و پول آموزش داده نمی‌شود، پیداکردن اطلاعات موثق، دقیق و مستقل دربارهٔ پول سخت شده و تنوع و تعدد محصولات، قوانین، اصول و تله‌های مربوط به آن زیاد است و از آن مهم‌تر صنعت گستردهٔ امور مالی هر روز در حال پیچیده‌تر‌شدن است، خواندن چنین کتاب‌هایی بسیار مفید خواهد بود.

نویسنده در کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید ابتدا ۷ عادتی که لازم است همه در مواجهه با پول در خودشان ایجاد کنند را نام می‌برد و بعد از آن مفصل دربارۀ کاربرد آ‌ن‌ها و اینکه چگونه خوانندگان این عادت‌ها را در خودشان پرورش دهند توضیح می‌دهد. نویسندۀ کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید در فصل اول سعی کرده است که برخورد عقلانی و داشتن نگاه ابزاری به پول را آموزش دهد تا استرس کاهش پیدا کند. در فصل دوم تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد و حتی ابزارهایی را معرفی می‌کند تا نظارت بر داده‌ها دقیق‌تر باشد. در فصل سوم از بانک‌داری دیجیتال می‌گوید، در فصل چهارم چگونگی به‌کاربستن تکنیک‌های رهایی از قرض را آموزش می‌دهد. فصل پنجم دربارهٔ اهداف مالی و رویارویی با آن و همچنین حفظ انگیزه است. در فصل ششم آموزش می‌دهد که چطور می‌توان در برابر کلاهبرداری و شیادی مقاومت کرد. در فصل هفتم نشان می‌دهد چطور باید اهداف را خرد کرد و چگونه می‌توان از قدرت ۲ ابرنیروی جهان مالی یعنی «کاهش مالیات و بهرهٔ مرکب» استفاده کرد. در فصل ۹ و ۱۰ مسئلۀ صحبت‌کردن در مورد پول را گسترش می‌دهد و صحبت با کارفرما برای افزایش حقوق را آموزش می‌دهد و همچنین نشان می‌دهد چگونه باید گفت‌وگوی مولدی با شرکت‌های مالی داشت.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید زبان آن است. نویسنده با زبان ساده، بدون استفاده از کلمات و اصطلاحات تخصصی توانسته است مطالب را برای تمام مردم قابل‌فهم کند. برخی از اصطلاحات مثل بهرۀ مرکب را به‌خوبی توضیح می‌دهد تا خوانندۀ عادی هم بتواند از مطالب سود ببرد.

فهرست مطالب کتاب عبارت است از: «پول مسئله‌ای احساسی»، «خرج، خرج، خرج»، «اوضاع مالی‌تان را راست‌وریس کنید»، «تلۀ وام»، «هشتگ هدف»، «مخاطرات میان بر‌زدن به ثروت»، «کم‌کم ثروتمند شوید»، «حداکثری کردن درآمد»، «صحبت از پول». 

خواندن کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید را بچه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های آموزشی، توسعۀ فردی و تمام کسانی که با مسئلۀ پول  و مدیریت آن درگیر هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کلر برت

کلر برت روزنامه‌نگار، مجری، مفسر مالی و ویراستار نشریهٔ فایننشال تایمز است. او پادکستی به نام «مطب پول» دارد که در آن به‌صورت هفتگی به مشکلات مالی واقعی مردم کمک می‌کند. او به گفتۀ خودش معتمد مردم است و آن‌ها برای حل مشکلات مالی‌شان به توصیه‌های او گوش می‌دهند. 

بخشی از کتاب آنچه نمی خواهند درباره پول بدانید

«سروکله زدن با پول از جنبه‌های متفاوتی مشکل است. اولین مشکل، بحث ریاضی است که بعضی را حسابی می‌ترساند. بعد از آن عناوین خاص حوزهٔ پولی است که به نظر می‌رسد جهان مالی صرفاً برای گیج کردن ما درستشان کرده. و نهایتاً تله‌های احساسی هم هستند که ممکن است نگذارند دربارهٔ پول صحبت کنیم یا زمانی که موضوعی را متوجه نمی‌شویم از دیگران بپرسیم. ما با پول احساس قدرت می‌کنیم؛ پول نداشتن ضعیفمان می‌کند. رابطهٔ احساسی ما با پول گاهی تحت‌تأثیر ترس است و گاهی تحت‌تأثیر حرص، غرور، عذاب‌وجدان یا شرم؛ احساسات قدرتمندی که خودشان را در نحوهٔ خرج کردن، پس‌انداز و خطر کردن ما نشان می‌دهند و ما احتمالاً اصلاً متوجهشان هم نمی‌شویم.»

«مرز کشیدن بین پول و احساسات در حرف ساده است. در بخش‌های بعد به صحبت‌های ویکی رینال، روان‌درمانگر، می‌رسیم که در کمک به مردم برای حل مشکلات مسائل مالی تخصص دارد. مشکل اکثر این افراد اصلاً با خود پول نیست؛ مشکلشان با معنای پول در زندگی است. هر نظری که دربارهٔ ارتباطتان با موضوع پول داشته باشید، چه بگویید ارتباطتان «خوب» است یا «بد» یا «معمولی»، هر جوابی معنایی بخصوص دارد. در وهلهٔ اول ممکن است ما دچار ولخرجی، بی‌توجهی به امور مالی یا وسواس شویم یا بی‌هوا کاری کنیم که باعث ایجاد خطرهای بزرگ شویم؛ اما ویکی معتقد است آنچه باعث می‌شود چنین باشیم «امیال یا ترس‌هایمان دربارهٔ مسائل امنیتی، قدرت، اعتمادبه‌نفس، مردانگی، زنانگی، کنترل یا عشق هستند».

نظرات کاربران

soheila ahmadi
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

بیشتر کتاب در مورد کارت اعتباری و امکانات و سرویس دهندگانی هست که ما توی ایران نداریم. فقط ۴۰-۳۰ صفحه اول نکات کمی برای یادگیری داشت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان