دانلود و خرید کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش مارتین جی. ترنر ترجمه بهروز عبدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش اثر مارتین جی. ترنر

کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش

معرفی کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش

کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش نوشتهٔ مارتین جی. ترنر و مارک وی. جونز و اندرو جی. وود و ترجمهٔ بهروز عبدلی و ابراهیم متشرعی و امیر دانا است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش

درمان شناختی رفتاری (CBT) پایه و اساس روان‌شناسی ورزشی است. اکثر تکنیک‌های روان‌شناختی که توسط روان‌شناسان ورزشی در کار با ورزشکاران استفاده می‌شود، از CBT نشئت می‌گیرد. بااین‌حال، یک خلأ در مورد اینکه CBT چیست و چگونه می‌توان انواع مختلف CBTها را در ورزش به کار برد، وجود دارد. پر کردن این خلأ مهم است، زیرا CBTها بسیار مؤثر هستند و به‌راحتی در محیط ورزشی ادغام می‌شوند و بنابراین، متخصصین حتی اگر اموزش آن را ندیده باشند، باید از چنین رویکردهایی آگاه باشند.

کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش اولین کتاب اختصاصی است که رویکردهای غالب شناختی-رفتاری روان‌شناسی ورزشی را گرد هم می‌آورد. این کتاب شامل شواهدی پیشرفته در مورد نظریه و عمل CBTها در ورزش است که توسط دانشگاهیان و روان‌شناسان کاربردی در این حوزه تهیه شده است. فصول کتاب اطلاعات کلیدی تاریخی و نظری درباره CBTها و جزئیات پیچیده در خصوص نحوه اعمال طیفی از CBTها در دنیای واقعی ورزش ارائه می‌دهند. همچنین، در هر فصل، نویسندگان ادبیات تاریخی و معاصر را پوشش می‌دهند و یک مطالعه موردی کاربردی فرضی ارائه می‌کنند که جزئیات نحوه استفاده ازاین‌رویکرد در ورزش را توضیح می‌دهد.

متخصصین (روانشناسان ورزشی، روان‌درمانگران)، کارآموزان و دانشجویان (کارشناسی و کارشناسی ارشد) برای اولین‌بار منبعی عمیق و ویژه در حوزه ورزش را دریافت خواهند کرد که شامل طیف وسیعی از CBT می‌شود و این کتاب را در نوع خود بی‌نظیر می‌کند.

دکتر مارتین جی ترنر، یک روان‌شناس ورزش و تمرین در دانشگاه متروپولیتن منچستر، انگلستان است. تخصص اصلی او در حوزه مدیریت استرس و هیجانات است. او با سازمان‌های ورزشی مانند FA و ECB کار کرده و در حال حاضر روان‌شناس Scarlets Rugby است. مارتین یک محقق و مربی است و بیشتر به خاطر کارش در به‌کارگیری درمان عقلانی هیجانی رفتاری (REBT) در موفقیت و مطالعه تأثیرات استرس و ناملایمات بر بهزیستی و عملکرد شهرت دارد.

دکتر مارک وی. جونز استاد روان‌شناسی در دانشگاه متروپولیتن منچستر، انگلستان است. کار او بر درک تأثیر استرس بر سلامت، بهزیستی و عملکرد و تعامل مؤثر رهبر و پیرو متمرکز است. پروتکل‌ها و رویکردی که مارک و همکارانش برای ارزیابی و آموزش پاسخ‌های استرس و ارتقای عملکرد طراحی کرده‌اند، توسط ورزشکاران حرفه‌ای و تیم‌های ورزشی همراه با بخش‌های تجاری و آموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

دکتر اندرو جی. وود، مدرس ارشد دانشگاه متروپولیتن منچستر، انگلستان است. تخصص اصلی او درک علمی استرس و هیجانات، و استفاده از روان‌درمانی در زمینه عملکرد سطح بالا برای توسعه بهزیستی روان‌شناختی است. برجسته‌ترین نقش اندرو، روان‌شناس ارشد ورزشی تیم فوتبال B۱ انگلستان (نابینایان) بود.

خواندن کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به متخصصین، محققان و پژوهشگران روان‌شناسی ورزش، گزارش‌های موردی نظری و نمونه‌ای از متخصصین با تجربه و واجد شرایط را که از CBT برای ورزشکاران استفاده کرده‌اند، ارائه می‌دهد. این کتاب برای کسانی است که به نظریه و تمرین روان‌شناسی ورزشی علاقه داشته و به‌ویژه کسانی که مایل‌اند در مورد نحوه اعمال CBT برای ورزشکاران بیشتر بیاموزند. مطمئناً ادبیات معاصر در مورد استفاده از CBTها در ورزش باید بررسی شود. اما علاوه بر این، مطالعات موردی توضیح دیدگاه منحصربه‌فرد و مفصلی را در مورد کار متخصصین و بینش‌هایی را در مورد جزئیات کارهای عملی ارائه می‌دهد که برای متخصصین با تجربه و کارآموزان ارزشمند است. فصول این کتاب نظریه و تحقیق در حوزه CBT را جانی دوباره می‌بخشد. 

بخشی از کتاب کاربرد رویکردهای درمان شناختی رفتاری در ورزش

«امروزه، اصطلاح درمان شناختی رفتاری (CBT) معمولاً در حوزه روان‌شناسی مطرح می‌شود. بااین‌حال، ممکن است در مورد معنای این اصطلاح و نحوه استفاده از آن نوعی سردرگمی وجود داشته باشد (کولارد، ۲۰۱۹). در اصل، CBT به مجموعه‌ای از درمان‌ها و مداخلات روان‌شناختی اشاره دارد که همگی به یک چارچوب نظری پایبند هستند و بر تعاملات چرخه‌ای بین شناخت‌ها، هیجانات و رفتارها در درک نحوه عملکرد افراد تمرکز دارد. به‌این‌ترتیب، این یک اصطلاح "جامع" برای طیف وسیعی از درمان‌ها در نظر گرفته می‌شود که برای کمک به افراد در غلبه بر مشکلات روانی و مدیریت آن‌ها و ارتقای عملکرد ایجاد شده‌اند (نزو و نزو، ۲۰۱۶؛ اوکلی، ۲۰۲۰). اشتراک بین این CBT ها به تمرکز آن‌ها بر حمایت تجربی از الگوهای روان‌شناختی عملکرد و حمایت از مداخلات مرتبط گسترش می‌یابد (دیوید و کریستیا، ۲۰۱۸؛ دیوید و همکاران، ۲۰۱۸).

در نتیجه، CBT ها ذهنیت دانشمند-متخصص را نسبت به مسائل مربوط به عملکرد انسان ارتقا می‌دهند. این امر متخصصین را تشویق می‌کند تا داده‌های مربوط به مسائل عملکردی را جمع‌آوری کنند، دستورات توسعه‌یافته برای نمایش مسائل عملکردی را به طور عملی ارزیابی کنند و سودمندی راهبردهای مداخله‌ای را که برای افراد ارائه می‌شود، ارزیابی کنند (تاریر و جانسون، ۲۰۱۶). چنین دستوراتی یک چارچوب زیستی-روانی-اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند. این امر اجازه می‌دهد تا عوامل زمینه‌ای که به عملکرد فرد کمک می‌کنند را شناسایی کنید. این موارد شامل عملکرد زیستی افراد و تاریخچه تکاملی زیربنای آن، پدیده‌های روان‌شناختی درونی آن‌ها (یعنی افکار و احساسات)، رفتارهای آشکار، تعاملات و موقعیت‌های اجتماعی آن‌ها، و تعامل بین این عوامل است (گیلبرت، ۲۰۱۹؛ نزو و نزو، ۲۰۱۶). مداخلات شناختی-رفتاری برای یک فرد از همین دستورات ایجاد و انتخاب می‌شود. این‌ها می‌توانند کاملاً متنوع باشند، اما معمولاً به دنبال تأثیرگذاری بر افکار و باورهای آگاهانه، فرآیندهای شناختی یا انتخاب‌های رفتاری هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۸۴۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
۱۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان