دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی جوزف سوئترز ترجمه علی فیض‌اللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی اثر جوزف سوئترز

کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی

معرفی کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی

کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی؛ شالوده های کلاسیک و معاصر مجموعه‌مقالاتی گردآوری‌شده توسط جوزف سوئترز و ترجمهٔ علی فیض‌اللهی است و انتشارات مازیار آن را منتشر کرده است. این کتاب ارتباط بین جامعه‌شناسی و چالش‌های پیشاروی ارتش مدرن را بررسی می‌کند. جامعه‌شناسی نظامی در گسترهٔ جهان آکادمیک کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است و بیشتر بر روابط مدنی- نظامی متمرکز شده است. این کتاب درصدد پرداختن به این شکاف است و ایده‌ها، نظریه‌ها و بینش‌های نویسندگان بنیان‌گذار جامعه‌شناسی را با هم ترکیب می‌کند و در هر فصل بر یک متفکر خاص تمرکز می‌کند. فصل‌هایی در مورد ماکس وبر، امیل دورکیم، کارل مارکس، جورج زیمل، جین آدامز، دبلیو ای بی دو بوآس، اروینگ گافمن، میشل فوکو، موریس جانوویتز، نوربرت الیاس، کورنلیس لامرز، آرلی راسل هاکشیلد، سینتیا انلو و برونو لاتور وجود دارد و هر مقاله ایده‌ها و نظریه‌های آنان را در رابطه با موضوعاتی که امروزه در ارتش و پیرامون آن مورد توجه است، مورد بحث قرار می‌دهد.

درباره کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی

کتاب «سوئترز» مطالعه‌ا‌ی شاخص در مورد نهادهای نظامی و جنگ است. سوئترز به دلیل بهره‌مندی وافر از نظریه‌های بنیانگذاران جامعه‌شناسی و مطلع بودن از تجربه‌ٔ جنگ‌های معاصر، ارتباط نظریه‌ٔ اجتماعی کلاسیک و معاصر را بر درک سازمان اجتماعی خشونت نشان می‌دهد. او با مثال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مسیرهای جدیدی را برای مطالعه‌ٔ ارتش و جنگ کاوید. این کتاب که به سبکی زنده و قابل دسترس نوشته شده‌است، متنی جذاب برای محققان مبتدی و سطح بالا است.

برخی جملاتی که در تحسین کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی گفته شده است:

این چشم‌انداز گسترده‌ٔ جامعه‌شناسی نظامی یک منبع ضروری برای این رشته است. سوئترز ارتباطات کلیدی بین بنیان‌گذاران جامعه‌شناسی و مفاهیم معاصر جنگ، صلح و مشکلات روزمره‌ٔ پیشاروی سازمان‌های نظامی را به تصویر می‌کشد. این مردان و زنان برجسته‌ٔ ایده‌پرداز در این کتاب به‌طور واضح و برانگیزاننده‌ای جان می‌یابند.

پاتریشیا شیلدز، دانشگاه ایالتی تگزاس، ایالات متحده

این کتاب تلاشی جامع برای پیوند زدن بینش‌های جامعه‌شناختـی با چالش‌های عملی است که ارتش با آن مواجه است. این کتابی است که افسران نظامی باید آن را قبل از شرکت در عملیات مطالعه کنند.

سرلشکر تونی باردالای، بازنشسته، نیروهای مسلح هند

خواندن کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامعه شناسی و مطالعات نظامی

«فیلسوف اجتماعی و جامعه‌شناس فرانسوی میشل فوکو (۱۹۸۴-۱۹۲۶) مجموعهٔ قابل توجهی از نوشته‌ها را منتشر کرده است که برخی از آن‌ها کمتر یا تقریباً هیچ ربطی به ارتش ندارند، اما برخی از آن‌ها از جمله مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها در کالج دو فرانس در مورد نیاز به دفاع از جامعه بوده‌اند (فوکو، ۲۰۰۳ (۶-۱۹۷۵)). فوکو آثار مهمی در مورد مسائل اجتماعی و پزشکی از دیدگاه تاریخی، از جمله توسعهٔ مؤسسات پزشکی و رویکرد به بیماری روانی و تمایلات جنسی (به عنوان مثال فوکو، ۲۰۰۶ (۱۹۶۱)) تألیف کرد. از این آثار، بینش‌هایی نظری پدیدار شد که پیامدهای شناخته‌شده‌ای در میان حرفه‌ها، بخش‌ها و کشورها دارد. آثار فوکو در چندین مضمون با ماکس‌وبر (مثلاً اونیل، ۱۹۸۶؛ ساکوکزای، ۱۹۹۸؛ دندکر، ۱۹۹۰) و همچنین با امیل دورکیم، کارل مارکس، اروینگ گافمن و نوربرت الیاس اشتراک دارند، که آخرین آن‌ها را بعداً خواهیم دید (ون کریکن، ۱۹۹۰). فوکو دیدگاه‌های جدید و بدیعی ارائه می‌کند، اما با لحن بدبینانه‌ای که همه آن را درک نمی‌کنند یا با آن موافق نیستند. درک برخی از نوشته‌های او به دلیل ویژگی نظری انتزاعی آن‌ها بسیار دشوار است.

انضباط، نظارت و آن واژهٔ معروف فوکویی، یعنی حکومت‌گری، تماماً در مورد هدایت رفتار دیگری است و این پدیده پیامدهای گسترده‌ای دارد. همان‌طوری که کریستوفر دندکر (۱۹۹۰) استدلال کرده‌است، کار فوکو (a ۱۹۹۱) در مورد انضباط و منشأ نظام زندان، پیامدهای بلاواسطه‌ای برای ارتش دارد. ایدهٔ نظارت نظامی در اصل به نظارت بر مرزهای خارجی و رعایت نظم داخلی مربوط می‌شود. در شرایط جاری، نظارت بر دیگران حداقل به دو طریق می‌تواند از سوی ارتش اعمال شود: از طریق نظارت بر گروه‌های جمعیتی و قابلیت‌های بالقوه خصمانهٔ آن‌ها در منطقهٔ مأموریت، از جمله سرزمین مادری، و از طریق نظارت بر نیروهای خودی. البته، این پیامدها را می‌توان حتی به شکل مستقیم‌تری با ارجاع به سازمان‌ها و جوامع اطلاعاتی مشاهده کرد. ارتباط روشنی با مبارزهٔ امروز علیه تروریسم وجود دارد. در زمینهٔ امنیتی کنونی، کار فوکو به دلیل بحران پناهندگان در اروپا و پیرامون آن اهمیت قابل توجهی یافته‌است. موضوع کنترل مرزها و نقش سازمان‌های (شبه) نظامی و پلیسی در این زمینه، از جمله آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا (فرانتکس) وآژانس مجری قانون اروپا- پلیس اروپایی- (یوروپل)، موضوعی است که توجه بیشتری را می‌طلبد.»

مدیریت بهره وری انرژی
سیدسعید قره یالی
گرافیک در ژاپن
پدرام حکیم زاده
زندگی نامه گرسنگی
آملی نوتومب
قطره ای از چشمه ای
مفید فیاضی نوری
انسان رو در روی جهان
کیوان باژن
خصوصی گرایی و جهانی گرایی در اندیشه اسلامی معاصر
طاها جابرالعلوانی
مرا تا آن سوی اقیانوس ببر
ایتن کنین
تفسیر بصائر یمینی؛ جلد سوم
قاضی معین‌الدین محمد بن محمود نیشابوری
اقتصاد پولی
جهانگیر بیابانی
تاریخ اندیشه سیاسی در ایران باستان
عبدالله ساجدی
پنج نفری که در بهشت به ملاقاتت می آیند
میچ آلبوم
چهل سال قانون اساسی
پژوهشکده شورای نگهبان
نقد خنیاگری
اکبر ایرانی قمی
فارم هال
دیوید کسیدی
بلبل نوک طلایی کجاست؟!
مژگان باقری
اصول کافی (جلد اول)
محمد بن یعقوب کلینی
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴۳۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان