دانلود و خرید کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم سجاد نیکو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم اثر سجاد نیکو

کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم

نویسنده:سجاد نیکو
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم

کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم نوشتهٔ سجاد نیکو است. انتشارات خط اول این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب در حوزهٔ پرستاری و پزشکی عمومی نوشته شده است. 

درباره کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم

کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم کتابی در زمینهٔ پرستاری و پزشکی عمومی چشم است. سجاد نیکو پرستار است و در بیمارستان فوق‌تخصصی چشم کار می‌کند. او سعی کرده است در این کتاب مطالبی مختصر اما کاربردی پیرامون اورژانس‌های چشم و برخی تست‌های سنجی بینایی ارائه کند. چشم یکی از اعضای بسیار مهم و بسیار حساس بدن است و ۷۰درصد ادراک ما آدمیان از محیط اطراف به‌وسیلهٔ چشم اتفاق می‌افتد. بیماری‌ها و مراقبت‌های چشم از سایر بیماری‌ها حساس‌تر است. در این کتاب یک پرستار باتجربه، جزئیات و نکات مهم را در راستای مراقبت‌های چشم در اختیار دیگر دغدغه‌مندان قرار داده است تا دیگر پرستاران بتوانند از تجربیات او بهره‌مند شوند. این کتاب ۱۱ فصل دارد. عناوین فصل‌های این کتاب عبارت است از «اورژانس‌های چشم»، «تریاژ سطح ۲»، «تریاژ سطح ۳»، «تریاژ سطح ۴»، «تریاژ سطح ۵»، «آب مروارید یا کاتاراکت»، «تست‌های بینایی»، «میدان بینایی»، «تست شیرمر»، «عیوب انکساری» و «اتورفر‌کتور چیست».

خواندن کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، پرستاران و علاقه‌مندان به این مباحث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای پرستار در بخش چشم

«این نوع سوختگی‌ها شامل سوختگی‌های ناشی از اسید و باز می‌باشند (باز (قلیا) از اسید خطرناک‌تر است.) البته آمونیاک در میان بازها، بیماران را با خطرات بیشتری مواجه می‌کند.

بازها چون قادرند بیشتر در چشم نفوذ کنند و (IOP) فشار داخل چشمی را افزایش دهند، خطرناک‌تر می‌باشند؛ بنابراین، اسیدها به نسبت بازها خطر کمتری دارند.

در سوختگی قلیائی علت افزایش فوری فشار داخل چشم، انقباض عضلات مژگانی و آسیب شبکه ترابکولار است و علت افزایش دیررس فشار داخل چشم (۴-۲ ساعت بعد)، آزادسازی پروستاگلاندین‌ها (و تشدید یووئیت ناشی از آنها) می‌باشد. در این موارد تشخیص یووئیت، به‌علت کدورت قرنیه، مشکل است. سلامت عروق ملتحمه و صلبیه و اپی‌تلیوم اطراف لیمبوس تعیین‌کننده پیش‌آگهی هستند.

مراقبت‌های پرستاری در شستشوی چشم:

۱) اساس درمان، پاک کردن چشم‌ها از ماده شیمیایی است. برای این کار به محض وقوع حادثه باید چشم‌ها را با آب فراوان شستشو داد. مهم نیست که آب استریل باشد یا نباشد تنها شستشوی فوری چشم‌ها آن هم به مدت طولانی است که اهمیت دارد. گاهی برای شستشوی چشم‌ها به چندین لیتر مایع نیاز است، در صورت در دسترس بودن سرم نرمال سالین یا رینگر بهتر است چشم‌ها را با آنها شستشو داد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۱۹۹۳۵
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

ممنون از جناب نیکو که زحمت تالیف این کتاب را کشیدند و کاربردی و جمع و جور نوشته شده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان