دانلود و خرید کتاب بینوایان (خلاصه رمان) ویکتور هوگو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بینوایان (خلاصه رمان) اثر ویکتور هوگو

کتاب بینوایان (خلاصه رمان)

معرفی کتاب بینوایان (خلاصه رمان)

بینوایان اثر به یاد ماندنی ویکتور هوگو، نویسنده‌ی مشهور فرانسوی است. رمان بینوایان شرح زندگی و رستگاری ژان‌ والژان و زندگی دختر فقیری به نام کوزت است.

مصطفی جمشیدی رمان بینوایان را به صورت خلاصه بازنویسی کرده است.

درباره‌ی کتاب بینوایان (خلاصه رمان)

بینوایان رمان تاریخی فرانسوی است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین و برجسته‌ترین آثار قرن ۱۹ مطرح است. داستان از سال ۱۸۱۵ و از زندگی ژان والژان آغاز می‌شود. او به سبب دزدیدن یک تکه نان و فرار به نوزده سال زندان محکوم شده است. پس از آزادی از زندان، ژان والژان به دنبال سرپناهی به کلیسای جامع می‌رسد. آنجا با دیدن ظروف گرانقیمت اسقف تصمیم می‌گیرد که آن‌ها را بدزدد اما پلیس به سرعت متوجه می‌شود و او را دستگیر می‌کند. اسقف وانمود می‌کند که خودش این ظروف گرانبها را به او هدیه داده است. ژان والژان با دیدن این حرکت اسقف به فکر فرو می ‌رود و این آغاز رستگاری او است.

شخصیت‌های داستان یکی پس از دیگری مطرح می‌شوند و هرکدام سبکی از وجوه انسانی و باورهای اخلاقی را به نمایش می‌گذارند. کمی بعدتر ژان والژان که شهردار شده است، با زن بینوا و فقیری به نام فانتین آشنا می‌شود. فانتین دختر کوچکش، کوزت را نزد خانم و آقای تناردیه گذاشته است تا از او نگهداری کنند. اما تناردیه‌ها از کوزت بیگاری می‌کشند و کوزت حال و روز خوبی ندارد. ژان والژان برای نجات دادن کوزت از آن وضعیت اقدام می‌کند...

بینوایان روایتی از انقلاب فرانسه را نیز به نمایش می‌گذارد. این شاهکار جهانی ترکیبی از تاریخ، مسائل اجتماعی و دوگانه‌های اخلاقی است. خلاصه رمان بینوایان به منظور آشنایی خوانندگانی که فرصت خواندن آثار برجسته جهان را ندارند اما نیاز به شناختن آن‌ها را همچنان در خود می‌بینند، نوشته شده است.

کتاب بینوایان (خلاصه رمان) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ی کتاب بینوایان برای تمام علاقه‌مندان به شناخت و مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ جهان، خواندنی و دلچسب است.

درباره‌ی ویکتور هوگو

ویکتور هوگو نویسنده‌ی معروف فرانسوی در ۲۶ فوریهٔ ۱۸۰۲ میلادی در بزانسون، فرانسه متولد شد. او نویسنده‌ و شاعر سبک رمانتیسم در فرانسه بود. از میان آثار مشهور ویکتور هوگو می‌توان به بینوایان، گوژپشت نتردام و مردی که می‌خندد اشاره کرد. کتاب‌های او مانند آینه‌ای، بازتاب تمام افکار و اندیشه‌های او هستند و در تمام دنیا خوانده می‌شوند و طرفدار دارند. از بینوایان و گوژپشت نتردام بارها اقتباس‌های تئاتری و سینمایی صورت گرفته است. ویکتور هوگو به دلیل حمایتی که از طبقه‌ی محروم جامعه می‌کرد، همیشه مورد خشم سران دولت بود. به همین دلیل نیز سال‌هایی از زندگی‌اش را در تبعید در بروکسل و جزیره‌ای در دریای مانش گذرانید. بعد از سرنگونی امپراطور رم در سال ۱۸۷۰ به عنوان قهرمان ملی به فرانسه بازگشت.

ویکتور هوگو را در فرانسه بیشتر به دلیل اشعارش می‌شناسند. او بعد از تحمل یک دوران طولانی بیماری در ۲۲ مه ۱۸۸۵ در پاریس چشم از دنیا فروبست.

جملاتی از کتاب بینوایان (خلاصه رمان)

ـ اسم کوچولوی شما چیه؟

ـ کوزت!

ـ چند سال داره؟

ـ رفته توی سه سال.

ـ مثل بزرگۀ من.

فانتین نگاه ثابتی به وی دوخت و گفت:

ـ میل دارین بچۀ منو واسم نگهدارین؟

مادام تناردیه گفت: آخه باید دید.

فانتین مقصودش را فهمید و گفت: من ماهی شش فرانک می‌دهم.

همان دم صدای مردی از قعر میکده محقر بیرون آمد که گفت:

ـ ماهی هفت فرانک کمتر نمیشه. ماهونۀ شش ماه هم باید پیش داده بشه.

مادر بچه گفت: میدم!

صدای مرد گفت: پونزده فرانک هم باید برای مخارج اولیه داده بشه.

مادام تناردیه گفت: جمع، پنجاه و هفت فرانک!

ـ بسیار خوب

معامله قطع شد. فانتین آن شب را در مسافرخانه به سر برد؛ پولش را داد، بچه‌اش را گذاشت، گره توبره‌اش را که تا آن دم از بقچۀ کوزت متورم و از آن پس سبک بود بست و صبح روز بعد پیاده راه افتاد.

زنی از همسایگان تناردیه این مادر را هنگامی‌که می‌رفت در راه دید و برگشت به مادام تناردیه گفت:

ـ زنی را دیدم در کوچه می‌رفت و گریه می‌کرد، مثل این بود که قلبش پاره شده است.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه