دانلود و خرید کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ استیون هاوکینگ ترجمه فائزه قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ اثر استیون هاوکینگ

کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ

معرفی کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ

کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ نوشتهٔ استیون هاوکینگ و ترجمهٔ فائزه قاسمی است. انتشارات آتیسا این آخرین کتاب «استیون هاوکینگ» را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ

استیون هاوکینگ در کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ به شرح تخصصی قوانین علمی پرداخته است؛ مثلاً او به ما گفته است که برایند انرژی کیهان صفر است و در نتیجه این مسئله ثابت می‌کند، خدایی برای خلق جهان لازم نبوده است؛ سپس به‌سراغ تحقیق درمورد سیاه‌چاله‌ها می‌رود. قسمت‌هایی در این کتاب هست که کمی تخصصی شده است و ممکن است نیاز به تحقیق و مطالعه داشته باشد، اما در مجموع زبان کتاب ساده و با کمی فکرکردن قابل‌درک است. فیزیک‌دان مشهور جهان در فصل‌های پایانی کتاب حاضر، به این نکته پرداخته است که زندگی انسان با این شرایط روی کرهٔ زمین ادامه نخواهد یافت؛ چراکه وضعیت اقلیمی سیارهٔ زمین رو به نابودی ا‌ست و بشر باید در پی کاوش برای رفتن به سیاره‌‌ای دیگر باشد. پیش‌بینی‌هایی از آینده از زبان این دانشمند نیز در انتهای کتاب بسیار تأثیرگذار است. پس از دوران انیشتین، استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمندی بود که هم به‌دلیل کارهای فیزیکی و کیهان‌شناسی و هم به‌خاطر شوخ‌طبعی خاص خودش شهرت داشت. او همیشه اعتقاد داشت که علم نقشی اساسی در حل مشکلات کرهٔ زمین دارد و امروزه که انسان با چالش‌های عظیمی روبه‌رو است، باید پاسخی برای این دغدغه‌های انسانی پیدا کند. استیون هاوکینگ در این کتاب، با استدلال و نظریه‌های علمی سعی می‌کند که پاسخی به پرسش‌هایی مهم بدهد. این کتاب، آخرین اثر استیون هاوکینگ است و پیش از مرگ، در حال تکمیل‌کردن آن بوده است. این کتاب با همکاری خانواده‌ و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است.

خواندن کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد وضعیت انسان در کرهٔ زمین و جهان هستی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ فیزیک‌دان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده‌ای انگلیسی بود که در قرن ۲۰ به دنیا آمد. کتاب‌ها و همایش‌هایش او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرد. او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و نیز عضو ثابت جامعهٔ آکادمی پاپتیکال علوم بود و در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت. کتاب «پاسخ‌های کوتاه به سؤالات بزرگ» یکی از آثار مکتوب او است.

بخشی از کتاب پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ

«مشکل اصلی این است که بیشتر مردم تصور می‌کنند علم واقعی بسیار پیچیده است و قادر به درک آن نیستند. من این‌طور فکر نمی‌کنم. تحقیق دربارهٔ قوانین اساسی جهان هستی به زمان کافی نیاز دارد که بیشتر افراد چنین وقتی را ندارند. اگر همۀ ما در زمینۀ فیزیک نظری تحقیق می‌کردیم، تابه‌حال به نقطۀ پایانی جهان رسیده بودیم. بیشتر مردم فقط زمانی قادر به درک ایده‌ها و نظریات پایه هستند که واضح و بدون معادلات بیان شوند. به نظر من، این کار امکان‌پذیر است و در طول زندگی‌ام، از انجام‌دادن آن بسیار لذت برده‌ام.»

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان