دانلود و خرید کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) جنیفر اسمیت ترجمه انسیه غلامرضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) اثر جنیفر اسمیت

کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

نویسنده:جنیفر اسمیت
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ انسیه غلامرضایی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

آیا سبک زندگی مدرن دشوار است؟

همهٔ ما می‌دانیم زندگی‌هایمان سخت است. ما این موضوع را از همان کودکی، وقتی که مسئولیت‌های زیادی بر دوشمان نبود می‌دانستیم. اکنون که دیگر کودک نیستیم و مسئولیت‌های خطیری بر عهده داریم، زندگی‌هایمان بسیار پیچیده‌تر است. وقتی بزرگ می شویم هیچ کس به ما نمی‌گوید چه کار باید بکنیم، چطور رفتار کنیم یا به چه چیزی فکر کنیم. ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که دوستمان دارند و برایشان مهم هستیم اما آنها مسئول زندگی ما نیستند.

زنان به طور خاص، چون نقش اول را در مراقبت از خانواده دارند و در دنیای مدرن بیشتر آنها شاغل هم هستند، روزگار سختی می‌گذرانند. زنان بیشتر عادت دارند از دیگران مراقبت کنند تا خودشان و این روندی است که قرن‌ها در سرتاسر جهان در جریان بوده است. اکنون زمان آن فرار سیده است که بانوان از خودشان مراقبت کنند.

اگر کسی در دنیا وجود داشته باشد که بتواند از ما مراقبت کند، این خود ما هستیم!

دقیقاً به همین دلیل است که خودمراقبتی در زندگی مدرن این قدر مهم است. هنگامی که به سن معینی برسیم، پس از والدین یا سرپرست، هیچ کس مسئول تندرستی ما نیست. ما منحصراً وظیفهٔ مراقبت از خودمان را به عهده داریم و باید بدانیم چه چیزی برای ما بهترین است.

در پیش گرفتن رویکرد و قوانین اولیهٔ خودمراقبتی دشوار نیست. در واقع، اینها قوانینی هستند که از زمان کودکی به ما آموخته شده است- توسط والدین، سرپرست، اعضای خانواده و هر بزرگسال دیگری که دور و بر ما بوده است. تمام این قوانین اولیهٔ حفظ بقا در سرتاسر زندگی به ما آموزش داده شده است. تنها کاری که باید انجام بدهیم انتخاب و پیروی از قوانین لازم برای داشتن یک زندگی مطلوب است.

در اینجاست که کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) به کمک می‌آید. این کتاب ۱۲ قانون متداول اما مهم خودمراقبتی را گردآورده است که می‌توانند تفاوتی مثبت در زندگی شما ایجاد کنند. پس از هر یک از این نکات دوازده‌گانه یک کاربرگ هم وجود دارد که باید آنها را پر کنید، تفکر و نظرات خودتان را در مورد خودمراقبتی بنویسید که برای مراقبت از خودتان چه کارهایی انجام می‌دهید. نه فقط این، بلکه در هر کاربرگ می‌توانید برنامه‌های ساده و عملی طراحی کنید تا این نکات خودمراقبتی را در زندگی به کار بگیرید.

در هر بخش تمام اطلاعاتی که برای مراقبت از خودتان نیاز دارید را خواهید یافت و همچنین فضایی خالی برای نوشتن هر کدام از مراحل کاربردی که بیشتر با سبک زندگی شما همخوانی دارد.

خواندن کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به زنان و کسانی که باید دائما مراقب پدر و مادر سالمند خود باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

«چطور می‌توانید با خودتان وقت صرف کنید؟

زیبایی خلوت با خود همین است! وقتی با خودتان هستید، لازم نیست نگران انجام کاری لذت‌بخش یا به یادماندنی باشید. بلکه می‌توانید هر کاری که آرامش‌بخش یا نشاط‌اور است انجام دهید.

چند پیشنهاد در مورد کارهایی که می‌توانید در خلوت خودتان انجام دهید به این شرح است:

۱. تنهایی به تئاتر یا سینما بروید. اگرچه خیلی از افراد فکر می‌کنند سینما یا تئاتر فعالیتی گروهی است، اما تماشای آن به تنهایی هم جالب است.

۲. در یک کلاس ثبت‌نام کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد که چه مهارتی و در چه سنی می‌خواهید بیاموزید. می‌توانید در کلاس آشپزی، نقاشی، گل‌سازی یا هر چیز دیگری که می‌خواهید به تنهایی یاد بگیرید شرکت کنید.

۳. نوشتن را امتحان کنید. این روشی خلاقانه برای سپری کردن وقت با خودتان است و افکارتان را نظم می‌بخشد.

۴. به کنسرت بروید. می‌توانید تنها به کنسرت بروید. نیازی نیست هر بار حتماً با دوستان یا همسرتان باشید.

۵. یک فنجان قهوه بنوشید. اگر هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، خیلی ساده به کافی شاپ مورد علاقه‌تان بروید یک ساعت در تنهایی و خلوت خودتان قهوه‌تان را بنوشید.

۶. تنهایی به ساحل بروید. اگر خانه‌تان نزدیک ساحل است هیچ راهی بهتر از قدم زدن در ساحل و غرق تماشای دریای بیکران شدن نیست.

۷. چیزی که دوست دارید بپزید. می‌توانید غذا یا شیرینی موردعلاقه‌تان را بپزید، حتی اگر بقیهٔ اعضای خانوادگی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

۸. کار دستی انجام دهید. هر چیزی که به مصرف شخصی خودتان برسد می‌تواند باشد: لباس، پتو، دفترچه خاطرات، شعر یا ...

۹. صرف زمان با خودتان، برای خودتان و متمرکز روی خودتان- اینها مهمترین راه‌های نشان دادن این است که زندگی‌تان و شادی خودتان را جدی می‌گیرید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان