دانلود و خرید کتاب درمان شکست عاطفی هاله زاهدی انارکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شکست عاطفی اثر هاله زاهدی انارکی

کتاب درمان شکست عاطفی

انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درمان شکست عاطفی

کتاب درمان شکست عاطفی (روان‌درمانی با رویکرد هیجان‌مدار) نوشتهٔ هاله زاهدی انارکی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان شکست عاطفی

عشق تجربه‌ای هیجانی است. این دیدگاه در سرتاسر دنیا رایج است و به‌ویژه در جامعهٔ غربی مدرن به خوبی تثبیت شده است. در بسیاری از فرهنگ‌ها عشق به معنایی که ذکر شد در قیاس با وظیفه یا جایگاه اجتماعی، دلیل غالب افراد برای برقراری و تداوم رابطه طولانی‌مدت و متعهدانه است.

پژوهش‌های روان‌شناختی تا به امروز معمولاً روی جنبه‌های هیجانی عشق تمرکز کرده‌اند که برخی اوقات با شناخت‌ها و رفتارها تلفیق می‌شود. با توجه به اینکه ایده تمرکز روی عشق به‌عنوان هیجان در حوزه روان‌شناسی مسلط است کتاب درمان شکست عاطفی چشم‌انداز متفاوتی را ارائه می‌کند. در طول سالیان دراز، عشق موردتوجه و تأمل فیلسوفان، شاعران، ترانه‌سرایان، نویسندگان، هنرمندان و چهره‌های معنوی بوده است. در روزگار مدرن نیز عشق رمانتیک در ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم‌ها ستوده شده و برای بسیاری از تخیلات و برنامه‌های گفت‌وگو، موضوع و محتوی فراهم کرده است. با این‌حال در دوران معاصر بود که عشق درون روان‌شناسی معاصر مورد بررسی و موشکافی قرار گرفت.

کتاب درمان شکست عاطفی به این موضوع با رویکرد هیجان‌مدار می‌نگرد و این مسئله را درمان می‌کند.

فصل‌های این کتاب از این قرار هستند:

فصل اول: کلیات و مفاهیم

فصل دوم: شکست عاطفی

فصل سوم: رابطه پریشان نشانه شکست عاطفی

فصل چهارم: شکست عاطفی و هیجان‌ها

فصل پنجم: پذیرش و شکست و جدایی

فصل ششم: سلامت روانی بعد از شکست

خواندن کتاب درمان شکست عاطفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دچار شکست عشقی شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان شکست عاطفی

«افرادی که تمایل به استفاده از راهبردهای دلبستگی اضطرابی دارند، آموخته‌اند که مظاهر دلبستگی آن‌ها احتمالاً به طور غیرقابل اعتمادی در دسترس بوده و آن‌ها این را با پیگیری پرانرژی ارتباط با شخص خاص خود مدیریت می‌کنند تا مطمئن شوند که در دسترس آن‌ها خواهد بود. آن‌ها (به دلایل خوب) یاد گرفتند که باید گرمای سیگنال‌های احساسی خود را افزایش دهند تا بتوانند در رادار مظهر دلبستگی خود قرار بگیرند. بولبی این را «اعتراض به دلبستگی» نامید که راهی عالی برای توصیف قصد و نیت پشت رفتارهای تعقیبی و مضطرب است. افرادی که به راهبردهای دلبستگی اضطرابی دست می‌یابند با ترس زیادی زندگی می‌کنند که فرد خاص آن‌ها کنارشان نباشد و آن‌ها را طرد کند. در نتیجه، آن‌ها اغلب نسبت به تهدیدات درک شده برای پیوند خود بسیار هوشیار هستند. این بار نگرانی می‌تواند آن‌ها را از درگیر شدن کامل در امور دیگر باز دارد. آن‌ها نگران وضعیت رابطه خود می‌شوند زیرا بقای آن‌ها به آن بستگی دارد. زمانی که مهم‌ترین رابطه‌مان در معرض تهدید به نظر می‌رسد، یا به نظر می‌رسد که دیگری ایمن پشتیبانمان نیست، نمی‌توانیم «به زندگی ادامه دهیم» و بهترین قدم را برداریم. قابل درک است که آن‌ها زمانی که فاصله از دیگری خاص خود را حس می‌کنند، پر سر و صدا خواهند بود و به هر طریقی که می‌توانند به دنبال تماس خواهند بود، اغلب با افزایش شدت درخواست برای برقراری ارتباط از طریق بلند کردن صدای خود یا استفاده از زبان هیجان‌انگیزتر، چسبیدن، افزایش تقاضاها یا انتقاد کردن. همچنین راهبردهای دلبستگی اضطرابی می‌تواند شامل بررسی تهدیدات احتمالی برای رابطه (بروز نگرانی در مورد رها شدن احتمالی)، اطمینان خواهی از اینکه دوست داشته می‌شوید و صرف انرژی زیادی برای مشکل قطع ارتباط. از آنجایی که راهبردهای دلبستگی اضطرابی شامل افزایش گرمای هیجانی است، می‌توانید توسط دیگران محدودکننده، مقابله جویانه، غیرمنطقی یا ارعاب کننده تصور شوید. این راهبردهای دلبستگی ناشی از ترس از دست دادن ارتباط است. در نتیجه، عدم پاسخ دیگران خاص غیرقابل تحمل است. افرادی که از راهبردهای دلبستگی اضطرابی استفاده می‌کنند، ارتباط را راه‌حلی برای عدم اطمینان هیجانی خود می‌دانند و به شدت به دنبال آن هستند تا هشدارهای دلبستگی ناموزون خود را تسکین دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان