دانلود و خرید کتاب پایان همیشه نزدیک است دن کارلین ترجمه احمدرضا سرمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان همیشه نزدیک است اثر دن کارلین

کتاب پایان همیشه نزدیک است

معرفی کتاب پایان همیشه نزدیک است

کتاب پایان همیشه نزدیک است نوشتهٔ دن کارلین و ترجمهٔ احمدرضا سرمدی است. نشر نیماژ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر روایتی از روزگاری فاجعه‌آمیز است که ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرالزمانی در آن در کمینند.

درباره کتاب پایان همیشه نزدیک است

کتاب پایان همیشه نزدیک است کتابی است که با چاشنی طنز و استفاده از سینما و ادبیات، مخاطب را با خطرات زندگی در قرن ۲۰ آشنا و پرسش‌هایی را برای او مطرح می‌کند. گفته شده است که یکی از نقاط قوت این کتاب واقع‌گرایی نویسنده است؛ کارلین به‌روشنی بیان می‌کند که در گذشته، بلاهای زیادی بر سر نژاد بشر آمده و در آینده هم گریبان‌گیر بشر خواهد شد. آسیب‌پذیری ما در برابر پدیده‌های طبیعی بررسی می‌شود. نکتهٔ جالب این است که انتشار این کتاب با بیماری کووید ۱۹ همزمان شد و این کتاب ظهور نوعی بیماری عالم‌گیر را پیش‌بینی کرده بود. ازآنجاکه نویسنده آشنایی عمیقی با هنر دارد، برای شفاف‌کردن وقایع برای مخاطب، مثال‌های جالبی از سینما و ادبیات می‌آورد و با این کار کتاب را از فضای بی‌روح جاری در آثار تاریخی دور می‌کند. در این کتاب، کارلین طوری به پرسش‌ها و رخدادهای تاریخی می‌پردازد که برای خواننده خیال‌پردازی به‌ نظر می‌آید که ما هم مانند دوره‌های گذشته، دچار همان سرنوشت شویم. آیا جهان ما تبدیل به ویرانه‌ای برای اکتشافات باستان‌شناسان آینده خواهد شد؟ دن کارلین گذشته و آینده را به هم پیوند می‌دهد.

این کتاب با عنوان فرعی «روزگاران فاجعه‌آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی» شامل هشت فصل است که عبارت‌اند از «آیا روزگار سخت، مردم قوی‌تری می‌سازد؟»، «عذاب دادن به کودکان»، «پایان جهان آن‌چنان که تصور می‌کردند»، «جزا در نینوا»، «چرخه‌ٔ زندگی وحشی‌ها»، «سرآغازی عالم‌گیر؟»، «چابکان و مردگان» و «جاده‌ٔ جهنم».

خواندن کتاب پایان همیشه نزدیک است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید تاریخ قرن ۲۰ را با چاشنی طنز و لحنی متفاوت بخوانید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دن کارلین

دن کارلین در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۶۵ زاده شد. او سازنده‌ٔ پادکست و مفسر سیاسی آمریکایی است. کارلین در دانشگاه «کلرادو بولدر» درس خواند و در اواخر دهه‌ٔ ۱۹۸۰ وارد عرصه‌ٔ خبرنگاری شد و در شبکه‌ای تلویزیونی در لس‌آنجلس به گزارشگری پرداخت. او به‌عنوان گزارشگر خبر تلویزیون، نویسنده، ستون‌نویس و مجری برنامه‌های گفت‌وگومحور رادیو کار کرده است. کارلین که دیگر با رادیو همکاری نمی‌کند، در رادیوی اینترنتی، پادکست و وبلاگ‌نویسی شهرت جهانی یافته است. «پایان همیشه نزدیک است» اولین کتاب او است که تا حد زیادی با پادکست‌های جذابش ارتباط دارد و با استقبال گسترده‌ٔ مخاطبان، به‌ویژه قشر جوان روبه‌رو شده است.

بخشی از کتاب پایان همیشه نزدیک است

«امروزه زنده بودن نسبت به قبل ایمن‌تر است. پیش از نیمهٔ قرن هجدهم یا همین حدود، محیطی که انسان‌ها در آن می‌زیستند بسیار مهلک بود. یکی از آن مواردی که زندگی نوین ما را از تمامی نسل‌های بشری پیش از ما متفاوت می‌سازد، تهدید مرگ، و به ویژه مرگ زودهنگام از بیماری است که بسیار کم است. این واقعیت که در عصری زندگی می‌کنیم که انتظار مرگ درصد بالایی از فرزندانمان را در کودکی نداریم، از ما یک نابهنجاری تاریخی می‌سازد. آیا این ما را متفاوت می‌سازد؟ چگونه؟ بیماری روزانه و همه‌گیر که مردم در گذشته با آن مواجه می‌شدند و بیماری عالمگیر که گاه‌به‌گاه با آن سر و کار داشتند، ورای حوزهٔ درک ماست. اثر پیامدهای یک بیماری عالمگیر در جهان امروز را، که فقط ده درصد از جمعیت بشر را می‌کشد، تصور کنید. این مورد حتی نزدیک به بدترین بلایایی که پیشتر آمده هم نیست، اما با تعداد مردمی که اکنون در جهان هستند، به معنای مرگ هفتصدمیلیون نفر در یک دورهٔ کوتاه زمانی است. از هر ده نفر، یکی می‌میرد. حدود ده برابر تلفات جنگ جهانی دوم. عواقب آن چگونه به نظر می‌آید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان