دانلود و خرید کتاب روان شناسی پول مورگان هازل ترجمه ناهید ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی پول اثر مورگان هازل

کتاب روان شناسی پول

معرفی کتاب روان شناسی پول

کتاب روان شناسی پول نوشتهٔ مورگان هازل و ترجمهٔ ناهید ملکی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. آموزه‌هایی ابدی دربارهٔ ثروت، طمع و خوشبختی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب روان شناسی پول

پیش‌فرض کتاب روان شناسی پول این است که ارتباط خوب با پول رابطهٔ کمی با هوش شما دارد و بیشتر به نحوهٔ رفتارتان بستگی دارد؛ و آموزش نحوهٔ رفتار سخت است، حتی برای افراد واقعاً باهوش.

اگر نابغه‌ای کنترل احساسات خود را از دست بدهد، ممکن است فاجعه‌ای مالی ایجاد کند. عکس این مطلب هم درست است. افراد عادی و بدون تحصیلات اقتصادی هم می‌توانند ثروتمند باشند؛ اگر مهارت‌های رفتاری انگشت‌شماری را یاد بگیرند که هیچ ارتباطی با معیارهای رسمی هوش ندارند.

پول همه‌جا هست، همهٔ ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و بیشترِ ما را گیج می‌کند. همهٔ افراد، با اندکی تفاوت، به آن فکر می‌کنند. پول درس‌هایی به ما می‌دهد که در بسیاری از زمینه‌های زندگی مانند ریسک، اعتمادبه‌نفس و شادی کاربرد دارند. اندک موضوعاتی وجود دارند که برای توضیح چرایی رفتار مردم، ذره‌بینی قوی‌تر از پول داشته باشند. این یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های روی زمین است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بحران مالی را از دریچهٔ روان‌شناسی و تاریخ بهتر می‌توان درک کرد تا از دریچهٔ امور مالی.

برای درک اینکه چرا مردم خودشان را زیر انبوهی از بدهی دفن می‌کنند، نیازی به مطالعهٔ نرخ بهره ندارید؛ بلکه باید تاریخ طمع، ضعف و خوش‌بینی را مطالعه کنید. برای اینکه بفهمید چرا سرمایه‌گذاران در پایین‌ترین سطحِ بازارِ نزولی سهامشان را می‌فروشند نیازی نیست فرمول‌های بازدهِ موردانتظار در آینده را مطالعه کنید؛ بلکه باید دربارهٔ رنج نگاه‌کردن به خانواده و این نگرانی که آیا سرمایه‌گذاری‌های شما آیندهٔ آن‌ها را به خطر می‌اندازد یا نه فکر کنید.

کتاب روان شناسی پول به بررسی عمیق‌تر این موضوع می‌پردازد. برخی از بخش‌های کوتاه آن گزارش بی هیچ تغییری در این کتاب هم آورده شده‌اند.

کتابی که در دست دارید در بیست فصل نوشته شده است که هر فصل به توصیف آنچه به‌نظرم مهم‌ترین و اغلب غافل‌گیرکننده‌ترین ویژگی‌های روان‌شناسی پول است می‌پردازد. این فصل‌ها حول زمینه‌ای مشترک می‌چرخند، اما به‌تنهایی هم موضوعیت دارند و می‌توان آن‌ها را مستقل از هم نیز مطالعه کرد.

خواندن کتاب روان شناسی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روان شناسی پول

«باارزش‌ترین شکل ثروت این است که هر روز صبح از خواب بیدار شوم و بگویم: «امروز هر کاری که بخواهم می‌توانم انجام بدهم.»

مردم می‌خواهند ثروتمندتر شوند تا شادتر باشند. خوشبختی موضوع پیچیده‌ای است، زیرا درمورد هر کسی متفاوت است. اما اگر یک ویژگی مشترک در شادی وجود داشته باشد ـ دلیل جهانی برای شادی ـ این است که مردم می‌خواهند زندگی خودشان را کنترل کنند.

توانایی انجام آنچه می‌خواهید، در زمانی که می‌خواهید، با کسی که می‌خواهید، طی مدت‌زمانی که می‌خواهید، بسیار باارزش است. این بیشترین سودی است که پول پرداخت می‌کند.

انگس کمبل روان‌شناسی از دانشگاه میشیگان بود. او در سال ۱۹۱۰ متولد شد و تحقیقاتش را در دورانی انجام داد که روان‌شناسی بیشتر بر اختلالاتی متمرکز بود که باعث حال بد افراد می‌شد ـ چیزهایی مانند افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی.

کمبل می‌خواست بداند چه چیزی مردم را خوشحال می‌کند. کتاب او در سال ۱۹۸۱، با نام حس رفاه در امریکا، با اشاره به این نکته شروع می‌شود که مردم عموماً شادتر از آن چیزی هستند که بسیاری از روان‌شناسان تصور می‌کنند. اما برخی به‌وضوح از دیگران شادترند؛ و لزوماً نمی‌توانید آن‌ها را براساس درآمد، منطقهٔ جغرافیایی یا تحصیلات گروه‌بندی کنید؛ زیرا بسیاری از افراد در هریک از این دسته‌ها افسردگی مزمن دارند.

تأثیرگذارترین ویژگی مشترک شادی موضوع ساده‌ای بود. کمبل آن را این‌گونه خلاصه کرد:

داشتن حسی قوی از کنترل زندگی، بیشتر از سایر شرایط عینی، پیش‌بینی‌کنندهٔ مطمئنی برای احساسات مثبتِ مرتبط با رفاه است.

بیشتر از حقوق؛ بیشتر از وسعت خانه؛ بیش از اعتبار شغلی؛ کنترل بر انجام کاری که می‌خواهید، در زمانی‌که می‌خواهید، با افرادی که می‌خواهید، جامع‌ترین متغیر سبک زندگی است که مردم را خوشحال می‌کند.

بزرگ‌ترین ارزش ذاتی پول ـ که نمی‌توان درباره‌اش اغراق کرد ـ توانایی آن در دادن کنترل زمان به شماست. به دست آوردن تدریجیِ سطحی از استقلال و خوداتکایی که از دارایی‌های خرج‌نشده ناشی می‌شود برای آنچه می‌توانید انجام دهید و زمانی‌که می‌توانید آن را انجام دهید به شما کنترل بیشتری می‌دهد.

مقدار اندک ثروت به معنای آن است که می‌توانید در زمانی‌که مریض هستید چند روز مرخصی بگیرید، بدون این‌که هزینهٔ زیادی برایتان داشته باشد. اگر این توانایی را نداشته باشید، به دست آوردنش بسیار مهم است.

کمی ثروتِ بیشتر به این معنی است که به‌جای این‌که مجبور باشید، بعد از بیکارشدن، اولین کاری را که پیدا می‌کنید بپذیرید، می‌توانید منتظر کاری خوب باشید. این می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. داشتن ذخیرهٔ اضطراری شش‌ماهه باعث می‌شود از رئیستان نترسید، زیرا می‌دانید که اگر مجبور شوید تا یافتن شغل جدید کمی بیکار بمانید، نابود نمی‌شوید.

ثروت بیشتر به‌معنای توانایی کار با حقوق کمتر اما با ساعات کاری انعطاف‌پذیر هم هست. شاید کاری با مسیر رفت‌وآمد کوتاه‌تر. یا به این معنا که اگر سروکارتان به فوریت‌های پزشکی افتاد، برای پرداخت هزینه‌های آن نگرانی نداشته باشید.

و سپس بازنشسته‌شدن در زمانی که می‌خواهید، به جای زمانی‌که نیاز دارید.

استفاده از پولتان برای خرید زمان و امکانات مزایایی برای سبک زندگی دارد که تعداد کمی از کالاهای لوکس می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند.»

ذهن نامحدود
جو بولر
چگونه مانند یک امپراطور فکر کنیم
دونالد رابرتسون
خودکاوی
کارن هورنای
12 قانون زندگی؛ نوشداروی بی‌نظمی
جردن پترسون
انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می کند
رایان هالیدی
چانه زنی با شیطان
رابرت منوکین
استادی
رابرت گرین
قوانین روزانه
رابرت گرین
ایلان ماسک
والتر آیزاکسن
هنر تبدیل موانع به فرصت های طلایی
رایان هالیدی
فراتر از نظم
جردن پیترسون
تفکر سریع و کند
دنیل کانمن
زندگی پنهان ذهن
ماریانو سیگمان
وقتی بدن نه می گوید
گابور ماته
فریفته تصادف
نسیم نیکلاس طالب
توانمندی های نهان
آدام گرانت
۳۶۶ روز با رواقیون
رایان هالیدی
قوانین سرشت انسان
رابرت گرین
اسم این سخنرانی چه بود؟
جردن پیترسون
سم زدایی دوپامین
تیبو مریس
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

کتاب می‌گوید موفقیت مالی ارتباط چندانی با دانش و هوش شما ندارد و توانایی شما در کنترل رفتار و احساستان است که در موفقت مالی شما بیشترین تاثیر را دارد. در موفقیت مالی کنترل رفتار و احساسات مهم‌تر از دانش و

- بیشتر
Sephora.shoaik
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

اوایل کتاب متن روانی دارد و جمله ها قابل فهم تر. اما هر چه به اواسط کتاب نزدیکتر می شویم، اوضاع درک جمله ها بدتر. کتاب به شدت مثال محور است آنهم از اقتصاد و بازار آمریکا که برای من حوصله

- بیشتر
soheila ahmadi
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

مطالب کتاب کاربردی نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
باارزش‌ترین شکل ثروت این است که هر روز صبح از خواب بیدار شوم و بگویم: «امروز هر کاری که بخواهم می‌توانم انجام بدهم.»
Shahin Jabari
قانونی آهنین در امور مالی این است که پول تا بیشترین میزان ممکن به دنبال بازدهی است. اگر دارایی پویایی داشته باشد ـ برای مدتی درحال افزایش مداوم باشد ـ برای گروهی از معامله‌گران کوتاه‌مدت دیوانگی محسوب نمی‌شود که فرض کنند به حرکت خود ادامه می‌دهد؛ نه نامحدود؛ بلکه برای مدت کوتاهی که به آن نیاز دارند.
Sephora.shoaik
قانونی آهنین در امور مالی این است که پول تا بیشترین میزان ممکن به دنبال بازدهی است. اگر دارایی پویایی داشته باشد ـ برای مدتی درحال افزایش مداوم باشد ـ برای گروهی از معامله‌گران کوتاه‌مدت دیوانگی محسوب نمی‌شود که فرض کنند به حرکت خود ادامه می‌دهد؛ نه نامحدود؛ بلکه برای مدت کوتاهی که به آن نیاز دارند.
Sephora.shoaik

حجم

۳۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان