دانلود و خرید کتاب روان شناسی پول مورگان هاوزل ترجمه فاطمه باغستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روان شناسی پول

کتاب روان شناسی پول؛ درس‌هایی ماندگار درباره ثروت، طمع و شادی نوشتهٔ مورگان هاوزل و ترجمهٔ فاطمه باغستانی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر و روانهٔ بازار کرده است. این اثر از مجموعهٔ روان‌شناسی انتشارات نسل نواندیش است.

دربارهٔ کتاب روان شناسی پول

مورگان هاوزل در کتاب روان‌شناسی پول بیان می‌کند که بحران‌های مالی از منظر روان‌شناسی و تاریخی بیشتر قابل بررسی هستند تا از منظر مالی. 

از نظر مورگان هاوزل برای درک این مسئله که چرا قرض و بدهی برای افراد به‌ وجود می‌آید تنها نیاز است که به تاریخ حرص و طمع و میزان خوش‌بینی آن افراد توجه شود و شاید اصلاً نیازی برای محاسبهٔ نرخ بهره نباشد.

او در این کتاب به یکی از گفته‌های ولتر ارجاع می‌دهد؛ «تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود، انسان‌ها کارهای تکراری می‌کنند» و معتقد است این رابطهٔ انسانی در رابطهٔ با پول هم مصداق دارد.

هاوزل در سال ۲۰۱۸، گزارشی نوشت و در آن ۲۰ مورد از مهم‌ترین نقص‌ها، تعصبات و علل رفتارهای بدی را که در مواجهه با پول بر افراد تأثیر می‌گذارد را شرح داده است. این گزارش روان‌شناسی پول نام داشت و بیش از یک میلیون فرد آن را خواندند. او در این کتاب عمیق‌تر به این موضوع پرداخته است. برخی از بخش‌های کوتاه آن گزارش در این کتاب بدون تغییر آمده است.

کتاب روان‌شناسی پول شامل ۲۰ فصل است و در هر فصل آنچه را که مهم‌ترین جنبه‌های غیرمشهود روان‌شناسی پول شرح داده‌ است. فصل‌ها حول یک موضوع مشترک می‌چرخند؛ اما به‌تنهایی و به‌طور مستقل نیز می‌توان آن‌ها را خواند.

خواندن کتاب روان شناسی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند عادت‌های مالی خود را بهبود ببخشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روان شناسی پول

«هرکسی تجربهٔ منحصربه‌فرد خودش را از عملکرد جهان دارد. چیزهایی که خودتان تجربه کرده‌اید برایتان متقاعدکننده‌تر از چیزهایی است که از دیگران می‌آموزید. بنابراین، شما، من و هرکسی در طول زندگی به مجموعه‌ای از دیدگاه‌ها دربارهٔ شیوهٔ کار پول می‌رسیم که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است آنچه از نگاه شما احمقانه باشد برای من منطقی به نظر برسد.

فردی که در فقر بزرگ شده است، دیدگاهش دربارهٔ خطر و پاداش به طریقی بسیار متفاوت با کودکی است که پدری بانک‌دار و ثروتمند دارد.

شخصی که در دورهٔ تورم فزاینده بزرگ شده چیزی را تجربه کرده است که شخص رشدکرده در دورهٔ ثبات هرگز تجربه نکرده است.

معامله‌گر سهام در بورس که در دورهٔ رکود بزرگ اقتصادی داروندارش را از دست داده است تجربه‌ای دارد که یک کارمند فناوری در اوج رونق اواخر دههٔ ۱۹۹۰ نمی‌تواند تصور کند.

فردی استرالیایی که در طول سی سال هیچ رکود اقتصادی‌ای ندیده، چیزی را تجربه کرده است که یک امریکایی هرگز تجربه نکرده است.

این فهرست تجربیات همچنان بی‌پایان است.

شما دربارهٔ پول چیزهای می‌دانید که من نمی‌دانم و برعکس. شما با باورها، اهداف و پیش‌بینی‌هایی متفاوت با من زندگی خود را سپری می‌کنید. دلیلش این نیست که یکی از ما باهوش‌تر از دیگری است یا اطلاعات بهتری دارد، بلکه دلیلش این است که ما زندگی‌های مختلف پر از تجربه‌های متفاوت و به همان اندازه متقاعدکننده داشته‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
من عاشق این نقل‌قول از ولتر هستم: «تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود؛ انسان‌ها کارهای تکراری می‌کنند.»
علی
«فقر به شما اجازه نمی‌دهد درد را احساس کنید.»
صابر
«موفقیت حقیقی این است که از سگ‌دو زدن دست برداشته و در راستای آرامش ذهنی‌ات قدم برداری.»
صابر
. ترفندِ مقابله با شکست این است که زندگی مالی خود را طوری برنامه‌ریزی و تنظیم کنید که یک سرمایه‌گذاری بد در اینجا و یک هدف مالی ازدست‌رفته در آنجا شما را با خاک یکسان نکند و بتوانید به‌رغم آن‌ها بازهم بازی را ادامه دهید تا شانس به نفع شما شود.
صابر
شانس و ریسک هر دو واقعیاتی هستند که نشان می‌دهند نیروهایی غیر از تلاش فردی نیز بر نتایج به‌دست‌آمده در زندگی تأثیر دارند. آن‌ها آن‌قدر شبیه به هم هستند که نمی‌توانید به یکی اعتقاد داشته باشید بی‌آنکه به دیگری احترام بگذارید. هر دو اتفاق می‌افتند، زیرا دنیا پیچیده‌تر از آن است که بگذارد صد درصد اقداماتتان به صد درصد نتایجتان منجر شود.
علی
بزرگ‌ترین شکست تک‌نقطه‌ای درمورد پول، تکیه کردن صِرف به یک فیش حقوقی جهت تأمین نیازها و هزینه‌های کوتاه‌مدت است؛ بی‌آنکه پس‌اندازی داشته باشید تا بین آنچه فکر می‌کنید هزینه‌هایتان است و آنچه ممکن است هزینه‌هایتان در آینده باشد، فاصله بیندازید.
صابر
خردِ داشتنِ فضایی برای خطا، پذیرش وجود ناشناخته‌ها (تردید، تصادفی بودن و شانس) است و این ناشناخته‌ها بخش‌های همیشگی زندگی هستند. تنها راه دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها، افزایش شکاف بین آنچه فکر می‌کنید اتفاق خواهد افتد و آنچه می‌تواند اتفاق بیفتد است؛ به‌طوری‌که همچنان قادر به جنگیدن در روز بعد باشید.
صابر
بیشتر مردم در اعماق وجودشان می‌خواهند ثروتمند باشند. آن‌ها درواقع آزادی و انعطاف‌پذیری می‌خواهند و این چیزی است که دارایی‌های خرج‌نشده می‌تواند به آن‌ها بدهد. اما این برداشت غلط در وجودشان ریشه کرده است که داشتن پول را همان هزینه کردن پول می‌دانند؛ طوری که نمی‌توانند محدودیت لازم برای ثروتمند شدن را ببینند و ازآنجاکه نمی‌توانیم این محدودیت‌ها را ببینیم، یادگیری آن نیز دشوار است.
صابر
فردا مانند دیروز نخواهد بود. نمی‌توانیم به دستاوردهای گذشته‌مان اعتماد کنیم. نمی‌توانیم خوش‌بین باشیم. نمی‌توانیم تصور کنیم که موفقیت دیروز به معنای خوش‌بختی فرداست.» در اینجا نیز دوباره بقا مهم است. نه «رشد» یا «هوش» یا «بینش.» توانایی دوام آوردن برای مدتی طولانی، بی‌آنکه فرسایش بیابی یا مجبور به تسلیم شوی، بیشترین تفاوت را می‌آفریند. این موضوع چه در سرمایه‌گذاری، چه در شغل و چه در کسب‌وکارتان باید زیربنای استراتژی‌هایتان باشد.
صابر
برای ایجاد نتایج عظیم، به نیروی شگرفی نیازی ندارید. اگر چیزهایی کم‌کم ترکیب شوند یا به کلام دیگر رشدی کوچک اتفاق بیفتد، همان اساس اولیه و کوچک می‌تواند سوختی برای رشد آینده باشد و نتایج بسیار عظیمی به بار بیاورد که شاید در یک نگاه منطقی به نظر نرسد. این موضوع ممکن است آن‌قدر غیرمنطقی باشد که شما آنچه امکان‌پذیر است، خاستگاه آن رشد فزاینده و علت و ریشهٔ آن را دست‌کم بگیرد. و درمورد پول هم این موضوع صادق است.
صابر

حجم

۳۳۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۳۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان