دانلود و خرید کتاب قدرت خویشتن داری رایان هالیدی ترجمه عهدیه قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قدرت خویشتن داری

کتاب قدرت خویشتن داری نوشتهٔ رایان هالیدی و ترجمهٔ عهدیه قاسمی است. انتشارات ذهن آویز این کتاب راهنما را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از مجموعهٔ «فضائل رواقی‌گری» است.

درباره کتاب قدرت خویشتن داری

شما می‌توانید با مطالعهٔ کتاب قدرت خویشتن داری، نظم و خویشتن‌داری را بیاموزید تا سرنوشت خود را تعیین کنید؛ زیرا به‌باور رایان هالیدی، نظم و خویشتن‌داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند. فضیلت موضوع اصلی این کتاب است. گفته شده است که ارسطو، فضیلت را نوعی پیشه و مهارت توصیف می‌کند؛ چیزی که باید دنبال شود؛ درست مانند هنر یا حرفه‌ای که کسی آن را دنبال می‌کند تا به درجهٔ استادی برسد. کتاب حاضر در سه بخش به این موضوع پرداخته است. عنوان این بخش‌ها عبارت است از «بخش خارجی (بدن)» و «قلمرو درونی (رفتار و منش)» و «سلطه‌گر (روح و روان)».

خواندن کتاب قدرت خویشتن داری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت خویشتن داری

«به نظرم، هیچ‌چیز به اندازهٔ بچه‌دار شدن به نظم و ترتیب احتیاج ندارد و هیچ‌چپز غیر از بچه‌دار شدن نظم را در زندگی تقویت نمی‌کند. سعی می‌کنم این موضوع را درک کنم که چقدر بچه بودن در چنین زمانهٔ متزلزل و بی‌ثباتی دشوار است. به خودم یادآوری می‌کنم شتاب و عجله در انجام دادن کارها، چه هنگام خوابیدن و چه حین رانندگی، به معنای این شتاب و عجله در زمانی است که در کنار یکدیگر هستیم، زمانی‌که دیگر هرگز برنمی‌گردد. وقتی ناامید یا عصبانی می‌شوم یک‌دفعه به خودم می‌آیم. بچه‌ها فقط خسته هستند، گرسنه هستند و نمی‌دانند چگونه ارتباط برقرار کنند. هنگامی‌که در رختخواب باهم دراز می‌کشیم، به خودم می‌گویم: «بهتر از این نمی‌شود. همه‌چیز عالی است.» در ۲۰۲۱، وقتی پس از هجده‌ماه سوار هواپیما شدم، پانصد شب پشت سر هم را در خانه سپری کرده بودم. جای تعجب نیست که چرا تا این حد پرثمر و مفید بوده‌ام... با اینکه شرایط بسیار سخت و دشوار بود بسیار احساس رضایت داشتم...

خودم و فرزندانم سعی می‌کنیم نظم و ترتیب را در تمام ابعاد زندگی‌مان اعمال کنیم. من غذای سالم می‌خورم، معمولاً روزی شانزده ساعت در روز ناشتا هستم. با شناختی که از گرایش و تمایلم برای انجام وسواس‌گونهٔ کارها دارم، از نوشیدنی‌های الکلی اجتناب می‌کنم و تمایلی به کشیدن سیگار یا هرگونه مواد مخدر، حتی به‌صورت تفریحی، ندارم. از رسانه‌های خبری، که پشت سرهم اخبار منفی به گوش مخاطب می‌رسانند، دوری می‌کنم و سعی می‌کنم مثبت بمانم و در یک دنیای درهم‌شکسته به مبارزهٔ خوب ادامه دهم. نفسِ خود را مهار می‌کنم و در حد توانم، رفتار و منشم را کنترل می‌کنم. تمام تلاشم بر این است تا همسر خوبی باشم و یار و یاور همیشگی او در هر شرایطی. ساعت خوابم کاملاً منظم است. میز کارم را همیشه تمیز و منظم نگه می‌دارم. وظایف غیرضروری را حذف می‌کنم و کارهایی را که دیگران می‌توانند انجام دهند به آن‌ها محول می‌کنم.

در حین نگارش این کتاب، یک روز مشغول صرف ناهار با مانو جینوبلی بودم. مانو از معروف‌ترین بازیکنان تیم اسپرز است و قهرمان چهار دوره NBA، ستارهٔ آل استار و دارندهٔ مدال المپیک است. اگرچه قهرمانانی مانند مایکل جردن و تایگر وودز بی‌شک بسیار تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده هستند، اما من بیشتر تحت تأثیر انسان‌های درجهٔ یکی هستم که در جست‌وجوی راهی برای داشتن زندگی متعادل و شایسته هستند. هنگامی‌که در ایوان پشت خانه نشسته بودیم، من از کشمکش‌های زندگی‌ام با او سخن گفتم و او هم داستان بازی فینال ۲۰۱۳ NBA را برایم تعریف کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
بهترین انسان کسی است که با تأدیب خود، موفقیت‌هایش را دوچندان کند و به درخشش آن بیفزاید.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
تنها کاری که نیازهای غیرضروری برایمان کردند این بود که آزادی را از ما گرفتند و ما را بیشتر وابسته کردند. هرچه کمتر در طلب چیزی باشیم، غنی‌تر هستیم، هرچقدر آزادتر باشیم قدرتمندتر هستیم. به همین راحتی!
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
زمان را غنیمت بشمارید و مهم‌تر از همه اینکه از آن نهایت استفاده را ببرید.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
خویشتن‌داری، محکومیت به حبس ابد نیست، بلکه روشی برای زندگی است.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
همهٔ انسان‌ها باید خود و نیازهایشان را تحت کنترل خود دربیاورند، در غیر این صورت، به تباهی می‌روند و عدم توازن، نابسامانی و وابستگی نصیبشان خواهد شد.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
«تنها راه رها کردن، رها کردن است و من هم رها کردم.»
s_nima_hashemi
میانه‌روی در زندگی به معنای محرومیت نیست، بلکه برایتان هدایای ارزشمندی به ارمغان می‌آورد.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲

حجم

۳۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان