دانلود و خرید کتاب موبی دیک هرمان ملویل ترجمه سیده راضیه ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موبی دیک

کتاب «موبی دیک»نوشتۀ هرمان ملویل بازنوشتۀ کتلین المستد، ترجمۀ سیده راضیه ابراهیمی و ویراستۀ صبا کرمی است و انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده است.

درباره موبی دیک

داستان موبی دیک راوی اول شخص دارد. این داستان دربارۀ مردی است به نام آیشمیل است که در آغاز فردی ناامید و بی‌حوصله توصیف می‌شود. تنها دوای درد آیشمیل دریا است. او از کارهای اداری بیزار است و دلش می خواهد آزاد باشد. به همین خاطر دریانوردی و کارکردن روی کشتی را دوست دارد. آیشمیل داستان سفر کشتیِ شکار نهنگ به نام پیکوآد را روایت می‌کند. او ابتدا وارد دهکدۀ نیوبدفورد می‌شود، به مهمان‌خانه‌ای ارزان می‌رود و با فردی به نام کوئیکوئگ هم‌اتاق می‌شود. دوستی میان آن‌ها شکل می‌گیرد و سپس با هم به جزیرۀ ننتاکت و به‌دنبال آن سوار بر کشتی پیکوآد می‌شوند. کشتی حرکت می‌کند و تا این مرحله همه چیز از دید راوی داستان عادی پیش می‌رود؛ اما چند روزی طول می‌کشد تا ناخدای کشتی را ببینند. بعد از چند روز ناخدایی در انظار ظاهر می‌شود که ظاهرش هم خبر از سفری عجیب می‌دهد. صورتی با یک زخم بزرگ و یکی از پاهایش ساخته شده از عاج. خیلی زود راوی و خوانندگان متوجه می‌شوند که این سفر نبرد ناخدا است با نهنگی به نام موبی دیک که در سفرهای قبل پای او را قطع کرده است و ناخدا تنها با صید و کشتن موبی دیک، این نهنگ سفید آرام خواهد گرفت.

موبی دیک، شاهکار هرمان ملویل، یک رمان برجستۀ کلاسیک و البته طولانی و پیچیده است که در فهرست بهترین‌های ادبیات جهان قرار دارد و چاپ آن هم‌زمان با دوران رنسانس آمریکا بوده است. درون‌مایهٔ مذهبی دارد و پر از مفاهیم و ارجاعات مذهبی و فلسفی است. نویسنده در این اثر تک‌تک جزئیات را شرح می‌دهد. بسیاری این اثر را شعری حماسی قلمداد می‌کنند که به نثر است. رمان موبی دیک به قدرت اختیار و آزادی انسان اشاره دارد که درنهایت اراده پیروز می‌شود. بعد از آنکه ویلیام فاکنر که چهرۀ ادبی معروفی در آن زمان بود موبی دیک را نقد کرد، این اثر دیده شد و به شهرت رسید.

خواندن رمان موبی دیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی، رمان‌های ماجراجویی، تاریخی و ادبیات آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرمان ملویل

هرمان ملویل، رمان‌نویس، شاعر و نویسندۀ آمریکایی در ۱ اوت ۱۸۱۹ در نیویورک‌سیتی متولد شد. او سومین فرزند از ۸ فرزند خانواده بود. پس از مرگ پدرش و ورشکستگی، برادر بزرگ او کاری روی عرشۀ یک کشتی تجاری برایش پیدا کرد. اولین رمان او «تی‌پی» نام دارد. «اُمو: روایت ماجراجویی در دریای جنوب» رمان دوم هرمان ملویل است. «کتاب بارتلبی محرر: داستانی از وال‌استریت» یکی از برجسته‌ترین آثار اوست و کتاب «بیلی باد» آخرین اثر اوست که با مرگ هرمان ملویل نیمه‌تمام ماند.

بخشی از کتاب موبی دیک

«داخل مهمان‌خانه هم تقریباً مانند بیرونش بود؛ دیوارها فرسوده و کثیف بودند و اثاثیه هم شکسته و خراب شده بودند. با دیدن این وضع، یاد کشتی‌هایی افتادم که زندانی‌ها را حمل می‌کردند. روی یکی از دیوارها یک نقاشی بزرگ رنگ‌روغن بود. نقاشی آن‌قدر چرک و کثیف بود که تقریباً محو شده بود. معلوم بود دود سیگار سالیان سال آن را به این روز انداخته بود و دیگر نمی‌شد تشخیص داد که تصویرش چه بوده است. انگار لایه‌لایه دود و چرک روی‌هم نشسته بود. چند لحظه به تصویر زل زدم و بالاخره تشخیص دادم که نقاشی یک نهنگ است. واقعاً یک هیولای عظیم‌الجثه بود. دیوار روبه‌روی این نقاشی پر از نیزه و قلاب بود؛ همهٔ وسایلی که برای صید نهنگ استفاده می‌شدند. پیش خودم فکر کردم که چه قصه‌ها و ماجراهایی پشت این ابزارها است. این وسایل تا کجاهای دنیا رفته‌اند، چه صیادانی از آنها استفاده کرده‌اند و چه ماجراهایی که پیش نیامده است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان