دانلود و خرید کتاب چاه و ماه محمدرضا شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چاه و ماه اثر محمدرضا شمس

کتاب چاه و ماه

معرفی کتاب چاه و ماه

کتاب چاه و ماه نوشتۀ محمدرضا شمس در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعه پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر است و داستان زندگی حضرت یوسف را روایت می‌کند.

درباره کتاب ماه و چاه

کتاب ماه و چاه با موضوعی مذهبی، داستان یکی از پیامبران را روایت می‌کند. پیامبر این کتاب، حضرت یوسف است. در قرآن سوره‌ای به نام یوسف وجود دارد که داستان کاملی از زندگی این پیامبر را بازگو می‌کند. این داستان در قرآن روایتی طولانی و پیوسته‌ دارد و در خود قرآن عنوان احسن القصص گرفته است، ضمن اینکه در این کتاب آسمانی، نام یوسف ۲۷ بار در ذکر شده است. در روایت قرآن، بر صفات اصلی یوسف مثل دانایی و درستی او تمرکز شده است.

داستان ماه و چاه از زمان وضع حمل راحیل، مادر یوسف آغاز می‌شود. زمانی که یوسف، اولین پیامبر بنی اسرائیل، زاده می‌شود. مردم بر آستانه در خانه یعقوب جمع شده‌اند و همراه با او خدا را سپاس می‌گویند.

خواندن کتاب کاه و چاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماه و چاه

«ناگهان صدای گریه بلند می شود. مادر از حال می رود. پدر می ایستد و با شادی به صدای گریه گوش می دهد. تو به دنیا می آیی. تو یوسف، اولین پیامبر بنی اسرائیل، فرزند یعقوب، فرزند اسحاق، فرزند ابراهیم ۱۱۶۰ سال قبل از میلاد مسیح به دنیا می آیی. تو به دنیا می آیی و بت خانه ی فران آتش می گیرد و باران می بارد. مدت ها ست که در «فران آرام » باران نباریده است. تو به دنیا می آیی و باران می بارد و قحطی از آن سرزمین می رود. مردم خوشحال از خانه هایشان بیرون می دوند. پیر و جوان و بزرگ و کوچک پای کوبان برای بیعت با یعقوب به در خانه اش می روند. باران تند و شدید می بارد. مردم جلوی خانه ی یعقوب می ایستند. در میانشان. مشک آبی به چشم می خورد که به سه پایه ی چوبی آویزان است. کسی سراغی از مشک نمی گیرد. چشم ها همه به آسمان است. یعقوب دستان خود را بالا می برد. همه دستان خود را بالا می برند، آمده اند برای بیعت با یعقوب. بت خانه آتش گرفته است. خدای یعقوب بر خدایان سنگی پیروز شده است. یعقوب این جملات را بلند می گوید:« خدایا ما نعمت های تو را شکر می کنیم و از خدایان سرد و سنگی بیزاری می جوییم. ما به تو و فرستادگانت ایمان می آوریم و از دستوراتت اطاعت می کنیم.» مردم همزمان با او این جملات را تکرار می کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۳۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان