دانلود و خرید کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟ پیتر چند ترجمه رحمت الله قائمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟ اثر پیتر چند

کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟

معرفی کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ نوشتۀ پیتر چند با ترجمۀ رحمت‌الله قائمی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور و رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال است.

درباره کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ به سراغ موضوع دشمنی قدیمی سگ و گربه رفته است. این دشمنی در اغلب فرهنگ‌ها به‌شکل ضرب‌المثل درآمده است؛ مثلاً در فرهنگ خودمان به‌کرات شنیده‌ایم که می‌گویند فلانی و فلانی با هم مثل سگ وگربه هستند یا مثل سگ و گربه به هم پریدند. این موضوع بامزه را پیتر چند تبدیل به داستانی جذاب و پرکشش کرده است و مبنای آن هم داستانی از کشور هندوستان است. این افسانه دربارۀ سگی باوفاست که گول یک گربه را می‌خورد و به اعتماد صاحبش پشت می‌کند. شاید اصلاً همین ماجرا ریشه اختلافات این دو باشد، کسی چه می‌داند!

در داستان چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ می‌خوانیم که سال‌ها پیش در هند سگی در مزرعۀ کوچک پرورش بز زندگی می‌کرد. پوست این سگ به رنگ شاه‌توت بود؛ به‌همین دلیل اسمش «لال» بود؛ به معنی قرمز. لال هم نگهبان مزرعه بزها بود و هم از خانه صاحبش نگهبانی می‌کرد. بزهای این مزرعه، شیر مرغوبی داشتند و سگ وفادار به این خانواده بود. البته زن و مرد صاحب مزرعه هم با لال مهربان بودند. شیر این بزها مشتریان زیادی داشت. این زندگی همین‌طور می‌گذشت تا اینکه سروکلۀ گربه‌‌ای که بوی شیر به مشامش رسیده بود در مزرعه پیدا می‌شود. گربه برای ناخنک زدن به شیر مرغوب بزها، سگ نگهبان را فریب می‌دهد و در واقع با او طرح دوستی می‌ریزد. سگ که اغفال شده بود مدتی به کارهای زشتی مشغول می‌شود تا اینکه اتفاقاتی برای شیرها و صاحب بزها می‌افتد.

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ داستانی تخیلی از نوع داستان‌های حیوانات است. این کتاب مصور با نقاشی‌های بامزه و جذاب خود، کتاب را برای کودکان دلنشین کرده است. کتاب در مجموعۀ «دنیا خانه‌ی من است» قرار دارد. این مجموعه دربارۀ داستان‌هایی از کشورهای مختلف است. داستان‌هایی که طی تاریخ سینه به سینه نقل شده‌اند و به امروز رسیده‌اند. این مجموعۀ شاد کمک می‌کند که کودکان با افسانه‌های سایر کشورها آشنا شوند.

خواندن کتاب چرا سگ ها و گربه ها دشمن هم اند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان