دانلود و خرید کتاب سولماز و سوگل گلچین الپوگه ترجمه ابراهیم عامل محرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سولماز و سوگل اثر گلچین الپوگه

کتاب سولماز و سوگل

معرفی کتاب سولماز و سوگل

کتاب سولماز و سوگل نوشتۀ گلچین الپوگه با ترجمۀ ابراهیم عامل محرابی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور و رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال است.

درباره کتاب سولماز و سوگل

کتاب سولماز و سوگل، داستانی مربوط به کشور ترکیه و مضمون آن، تلاش، راست‌گویی، درستکاری و مهربانی است و تلاش کرده این مفاهیم را در قالب داستان برای کودکان ملموس کند.

داستان دربارۀ دختری به نام سوگل است که در شهر کوچکی زندگی می‌کند. سوگل با وجود اینکه اندامی کوچک دارد به همه کمک می‌کند. او برای سولماز کار می‌کند که زنی ثروتمند اما تنبل است. سوگل همیشه کارهایش را به‌خوبی انجام می‌دهد. کارهایی مثل پخت‌وپز، دوخت‌ودوز، پرورش غاز، مهمان‌داری و... . دستپخت او خوشمزه است و همه از آن تعریف می‌کنند. مشکلی که این میان وجود دارد این است که سولماز همۀ این کارهای سوگل را به نام خود زده است. یعنی آن دستپخت خوشمزه را دستپخت خودش معرفی کرده یا لباس‌های قشنگی را که سوگل برایش دوخته، خیاطی خودش جا انداخته است. مردم هم حرف او را باور کرده‌اند. سوگل که به کارش نیاز دارد مجبور است در برابر این ادعای دروغ سکوت کند. اما این دروغ‌ها تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟ آیا مردم می‌فهمند که سولماز تنبل و بی‌هنر است؟ یک مثل هست که می‌گوید ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند. باید دید حقیقت بلاخره چگونه آشکار می‌شود.

درون‌مایۀ کتاب سوگل و سولماز، نکوهش دروغ و خودنمایی و اهمیت راستی و سپاس‌گذاری از دیگران است.

کتاب سولماز و سوگل داستانی مصور است که با نقاشی‌های جذاب خود، کتاب را برای کودکان دلنشین کرده است. کتاب در مجموعۀ «دنیا خانه‌ی من است» قرار دارد. این مجموعه حاوی داستان‌هایی از کشورهای مختلف است. داستان‌هایی که طی تاریخ سینه به سینه نقل شده‌اند و به امروز رسیده‌اند. این مجموعۀ شاد کمک می‌کند تا کودکان با افسانه‌های سایر کشورها آشنا شوند؛ زیرا راوی قصه‌های مردم در فرهنگ‌های مختلف دنیاست، قصه‌هایی از جنوب آمریکا تا شرق آسیا که زمان مشخصی هم ندارند. کودکان در داستان‌های این مجموعه می‌توانند سفر کنند و ببینند که انسان‌ها در سراسر جهان، از قدیم تا به حال مثل ما چه احساسات، تخیلات و آرزوهایی داشته‌اند.

خواندن کتاب سولماز و سوگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان