دانلود و خرید کتاب آن همیشه مهربان موسی صدر ترجمه احمد ناظم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آن همیشه مهربان

کتاب «آن همیشه مهربان» اثری از موسی صدر و ترجمۀ احمد ناظم، سیدحسین مرکبی، مهدی فرخیان، مهدی سرحدی و مجید مرادی است و مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آن همیشه مهربان

قرآن و پیامبر اسلام نقاط مشترک امت اسلامی هستند و می‌توانند وحدت آرمانی جهان اسلام را از طریق انتقال و تبادل اندیشه به وجود آورند. امام موسی صدر که یکی از معماران وحدت اسلامی است مقالات، سخنرانی‌ها و یادداشت‌های زیادی پیرامون قرآن و پیامبر اکرم (ص) برای شیعه و سنی به ارمغان آورده است. آثار ایشان هم از اندیشۀ وحدت ادیان نشئت‌گرفته و هم وحدت اسلامی را بشارت می‌دهد.

کتاب آن همیشه مهربان دربارۀ پیامبر اسلام (ص) است. در این کتاب ۱۴ متن انتخاب و گنجانده شده است که در آن امام موسی صدر پیامبر را از نظرگاه خودش توصیف می‌کند. ۱۰ متن از این کتاب از مجموعۀ ۱۲ جلدی گام به گام با امام انتخاب شده و۴ متن دیگر برای نخستین بار منتشر شده است. نام اصلی کتاب قاب قوسین اوادنی است که مرکز الامام السید موسی الصدر للابحاث والدراسات آن را در سال۲۰۲۳ در بیروت منتشر کرده است.

کتاب آن همیشه مهربان ۵ فصل دارد؛ فصل اول میلاد پیامبر(ص) است که شامل: حاملان رسالت، ای رسول خدا و بازگشت به تفکر می‌شود. فصل دوم کتاب مربوط به هجرت است و معانی میلاد و هجرت پیامبر(ص)، بزرگداشت میلاد و هجرت پیامبر(ص) و هجرت روزگاری را در بر می‌گیرد. فصل سوم اسراء و معراج پیامبر (ص) است و ۳ بخش دارد؛ مبعث و اسراء و معراج و آزادسازی قدس، مبعث و اسراء و معراج، سلاح باید بر ضد دشمن صهیونیستی به کار گرفته شود. فصل چهارم دربارۀ سیرۀ پیامبر (ص) است و شامل بخش های حرکت پیوسته و ثمربخش در سیرۀ پاک محمدی، محمد(ص) پیامبر بت‌شکن و اخلاق محمدی می‌شود و فصل پنجم دربارۀ وفات پیامبر (ص) و سورۀ نصر است.

خواندن کتاب آن همیشه مهربان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی و همچنین دوستداران آثار امام موسی صدر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آن همیشه مهربان

«زشتی و خطر استعمار هنگامی که دل‌ها و جان‌ها و اندیشه‌ها تحت استعمار قرار می‌گیرند، به اوج می‌رسد و خداوند بود که مکه را از این مصیبت رهانید. شاید چون هیچ‌گاه مورد آزمندی استعمار مادی کهن قرار نگرفت؛ استعماری که در فکر دزدی و غارت اموال و دارایی‌ها بود یا آنکه چون به علت‌های تاریخی بسیار که قرآن آن را در این آیه خلاصه می‌کند: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً»، خانۀ خدا، کعبۀ مکرمه در جان عرب‌ها و همسایگانشان از احترام برخوردار بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان