دانلود و خرید کتاب بالتازار و بلموندا ژوزه ساراماگو ترجمه مصطفی اسلامیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بالتازار و بلموندا اثر ژوزه  ساراماگو

کتاب بالتازار و بلموندا

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بالتازار و بلموندا

کتاب بالتازار و بلموندا نوشتۀ ژوزه ساراماگو با ترجمۀ مصطفی اسلامیه در انتشارات ناهید به چاپ رسیده است. این کتاب، رمانی تاریخی و عاشقانه است که در پرتغال قرن هجدهم میلادی روایت می‌شود. رمان، روایت عشق دو جوان به نام‌های بالتازار و بلموندا در دل حوادث زیاد و فضای هول‌انگیز تفتیش عقاید، فقر بی‌امان، طاعون همه‌گیر و خرافات مذهبی است.

درباره کتاب بالتازار و بلموندا

بالتازار و بلموندا رمانی از نویسندۀ پرتغالی برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات، ژوزه ساراماگو است. این رمان تاریخی و عاشقانه، هم‌زمان با دورۀ پادشاهی دون ژوان پنجم، پادشاه پرتغال آغاز می‌شود. او پس از سال‌ها هنوز وارثی ندارد و برای حل مشکل نازایی همسرش، به امید معجزه و به توصیۀ راهبان فرانسیسکن دست به دامان نذر بنای عبادتگاه بزرگی می‌شود. او شب‌های خود را به باردار کردن راهبگان صومعه‌ها می‌گذراند و روزهایش را در هم‌نشینی با درباریان، کشیشان و اشراف. بالتازار، سرباز پیاده نظام ارتش پرتغال در جنگ با اسپانیا دست چپ خود را از دست داده و در حال رفتن به لیسبون است. او در مراسم اعلام مجازات دادگاه تفتیش عقاید، اتفاقی با بلموندا آشنا می‌شود. دختری که نیروی عجیبی دارد. چیزی که به آن چشم برزخی می‌گوییم. او دختر یکی از متهمان به جادوگری است. بعد از این دیدار، رابطه‌ای عاشقانه میان آن دو شکل می‌گیرد.

دو شخصیت دیگر نیز در این داستان حضور دارند. یکی پدر بارتولومئو لورنسو، کشیش دانشمند دربار که درگیر ایدۀ ساخت ماشین پرنده‌ است. بالتازاز و بلموندا تصمیم می‌گیرند او را در ساخت ماشین پرنده یاری کنند. او در ۸ اوت ۱۷۰۹ نخستین سفینۀ فضایی عالم را به‌صورت پرنده‌ای آهنی به نام پاسالارولا به هوا می‌فرستد. دیگری، دومنیکو اسکارلاتی موسیقی‌دان معروف ایتالیایی. باقی داستان شرح اتفاقاتی‌ است که بالتازار و بلموندا طی سالیان طولانی و تا پایان عمر پشت سر می‌گذارند و عواقبی که پیگیری ماشین پرنده برای آن‌ها در پیش دارد.

رمان بالتازار و بلموندا نوعی رئالیسم جادویی است. نویسنده واقعیت‌های خیال‌انگیز تاریخی و خیال‌پردازی‌های واقع‌نما را در هم آمیخته است. در عین حال رمزگونه نیز است چنان‌که در قسمت‌ رویدادهای شگفت‌انگیز صومعه‌ها و دربار پادشاه پرتغال می‌خوانیم. این کتاب یکی از آثار انتقادی و روشنگرانه ساراماگو است.

خواندن کتاب بالتازار و بلموندا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران رمان‌های تاریخی، عاشقانه و واقع‌گرایی جادویی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ ژوزه ساراماگو

ژوزه دی سوزا ساراماگو در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال به دنیا آمد. او نویسندۀ پرتغالی برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات در ۱۹۹۸ میلادی است. او ۲ سال بعد از تولدش به‌همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه‌تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و تصمیم گرفت رمان‌ نوشتن را کنار بگذارد؛ اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ژوزه ساراماگو استفاده نکردن از نشانگان سجاوندی به‌صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد. بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی‌زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند؛ اما او خود را ادامه‌دهندۀ ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو گرچه از ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بوده‌ است، هیچ‌گاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد. از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد. ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس چشم از دنیا فروبست.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۶۸,۰۰۰
تومان