دانلود و خرید کتاب هفت راز روابط سالم و شاد دن میگل رویز ترجمه امیر دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت راز روابط سالم و شاد اثر دن میگل رویز

کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

معرفی کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

کتاب هفت راز روابط سالم و شاد نوشتهٔ دن میگل رویز و هیترآش آمارا و ترجمهٔ امیر دانا و مریم ولی دروی است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

اصولی که در این کتاب معرفی شده‌‌اند را هم می‌‌توان «راز» نامید و هم نه. درواقع، از آنجایی که شاید خیلی از آن‌ها برای شما آشنا باشند و حتی ممکن است به مفاهیمی که از قبل کشف کرده‌اید مرتبط باشند، دیگر نمی‌توان به آنها عنوان راز را اطلاق کرد. از سوی دیگر، این اصول می‌‌توانند راه‌هایی برای جهت‌دهی اقدامات و فهم ما به سمت و سویی سازنده باشند که منجر به ارتباطات عمیق‌تر و معنی‌دارتر گردند؛ در این صورت می‌‌توانیم این اصول را «راز» بنامیم. با این حال، اهمیتی ندارد که اسم این اصول را چه بگذاریم؛ تنها چیزی که مهم است، این است که بتوانیم آنها را در زندگی‌‌مان به کار گیریم تا متوجه شویم چه زمانی از مسیر خود منحرف‌ شده‌ایم و تصمیم بگیریم دوباره به مسیر اصلی بازگردیم.

خواندن کتاب هفت راز روابط سالم و شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

«به زمان نوجوانی فکر کنید؛ زمانی‌که در آسیب‌پذیرترین و شکننده‌ترین حالت خودمان هستیم. هورمون‌های ما افزایش می‌یابند و پر از خواسته‌های جدید و زندانی ترس‌های قدیمی هستیم. آیا دیده خواهم شد؟ آیا درک خواهم شد؟ آیا هرگز عاشق خواهم شد؟ در این مدت، اغلب به خود می‌گوییم که اگر شریک زندگی خود را پیدا کنیم، همه‌چیز در دنیا درست خواهد شد.

در اولین تلاش‌هایمان برای ایجاد روابط خوب یا بد، بسیاری از ما یکسری تعهدات را می‌پذیریم که می‌تواند زمینه را برای مشکلات جدی بعدی فراهم کند:

- متعهد می‌شویم شخص را راضی نگه‌داریم.

- متعهد می‌شویم به دیگران آنچه را که می‌خواهند بشنوند، بگوییم.

- متعهد می‌شویم به شیوهٔ خاصی نگاه و رفتار کنیم و همهٔ این‌ها به نفع خودمان است.

- متعهد می‌شویم فردی باشیم که دیگران می‌خواهند.

البته، مشخص است که این مسیر به کجا منتهی می‌شود. هر یک از این تعهدات به این معناست که باید به‌دنبال تأیید، توجه و عشق باشیم؛ اما هر قدمی که در این مسیر برمی‌داریم ما را از اصولی که همهٔ انسان‌ها برای شادی و سلامت به آن نیاز دارند دورتر می‌کند، اصول بی‌بدیلی چون: صداقت، رضایت، پذیرش خود و عشق به خود.

تعهدات دورهٔ نوجوانی خیلی رایج هستند و البته این هیچ اشکالی ندارد. آن‌ها بخشی از روند رشد و کشف خودمان هستند و می‌توانند نقطهٔ پرش خوبی را در آغاز مسیر شناخت خود فراهم کنند. مشکل این است که بسیاری از ما، حتی زمانی‌که بیست، سی، چهل ساله و یا بزرگ‌تر از آن هستیم، به آوردن این ایده‌ها و شیوه‌های قدیمی در روابط بعدی خود ادامه می‌دهیم. اگر آن ایده‌های اولیه را با روش دیگری برای انجام کارها و انواع مختلف تعهد جایگزین نکنیم، بعداً در روابط خود با مشکل مواجه خواهیم شد.

شاید هم با خواندن این تعهدات با خود بگویید: «نه من اینگونه نیستم، من چنین کارهایی را انجام نمی‌دهم.» اما شاید در طول چندین سال تغییرات چنان به‌آرامی در شخصیت شما ایجاد شده‌اند که متوجه‌شان نشده‌اید و اکنون نیز باور ندارید به چنین تعهداتی گردن نهاده‌اید. باید عمیقاً خودتان را بررسی کنید و از خود بپرسید آیا از آنچه که هم‌اکنون هستید و نحوه رفتاری که اکنون دارید راضی هستید یا خیر؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۹۰۰
۲۲,۴۵۰
۵۰%
تومان