دانلود و خرید کتاب هفت راز روابط سالم و شاد دن میگل رویز ترجمه امیر دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت راز روابط سالم و شاد اثر دن میگل رویز

کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

معرفی کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

کتاب هفت راز روابط سالم و شاد نوشتهٔ دن میگل رویز و هیترآش آمارا و ترجمهٔ امیر دانا و مریم ولی دروی است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

اکثر ما انسان‌ها به‌دنبال روابط خوب و کاملی هستیم؛ چون بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هستند. این روابط راه‌های بی‌شماری برای یادگیری، رشد، ترقی و سرگرمی پیش‌روی ما می‌گذارند و مبنای تشکیل خانواده و جامعه به‌حساب می‌آیند. البته باید درنظر داشت که روابط همیشه این‌قدر باشکوه نیستند.

روابط عاشقانه می‌توانند حتی با یک کلمه یا نگاه از سوی کسی که دوستش داریم، دچار تحولی عمیق شده و ما را از سرخوشی بی‌نهایت به اعماق افسردگی ببرند. آن‌ها می‌توانند ما را تا قلهٔ شفافیت، مهربانی و خوش‌قلبی ارتقا دهند یا به درهٔ ترس، اندوه، گم‌گشتگی، تردید و قضاوت بکشانند.

امروزه، در حال واردشدن به دنیای جدید روابط و به‌خصوص روابط رُمانتیک و عاشقانه هستیم. چنین تغییری قطعاً زیبا است، اما باید با چالش‌ها و ناملایمات آن‌هم روبه‌رو شویم. به‌همین‌دلیل، در مورد رابطه ـ روابط عاطفی بین‌فردی و تداوم آن اولویت همواره با سنت‌هاست و به‌سمت قوانین و انتظارات قدیمی والدین و فرهنگ می‌رویم، خواه با آن موافق باشیم یا خیر! واقعیات را باید پذیرفت که با هجوم هورمون‌ها عاشق می‌شویم و با گذشت اندک زمانی عشق محو می‌شود و در ارتباط با فرد مقابل به مشکل برمی‌خوریم و چون به ما نیاموخته‌اند که چطور خلاق باشیم و بر چالش‌های پیش‌آمده و اختلافات موجود چیره شویم، در انتظارات خود غرق‌شده و به سراغ الگوهای کلیشه‌ای می‌رویم و رابطه را به حال خود رها می‌کنیم.

کتاب هفت راز روابط سالم و شاد دانش مربوط به روابط را ارائه می‌دهد. در این اثر، شکایات افرادی را می‌شنویم که به‌دنبال روابط سالم هستند. مشکلات رایج از قبیل «همسرم احساساتش را در میان نمی‌گذارد»، «دیگر از نظر جنسی جذب همسرم نمی‌شوم» و «فکر می‌کنم می‌خواهد من را کنترل کند».

برخی سؤالات عبارت‌اند از:

- چگونه احساسات واقعی‌ام در مورد مسائلی که بر سر آن توافق نداریم را به گوش همسرم برسانم؟

- چگونه بعد از خیانت، عشق و اعتماد را به همسرم برگردانم؟

- چگونه بدون به‌خطرانداختن خودم از همسرم حمایت کنم؟

- چگونه در کنار همسرم رشد روحی، عاطفی و ذهنی را تجربه کنم؟

- چگونه دوباره به همسرم از نظر احساسی نزدیک شوم؟

- چگونه دوباره اشتیاق جنسی را به رابطه‌مان بازگردانم؟

- چگونه بفهمم کی باید رابطه را رها کنم؟

- چگونه همسری که بر اساس الگوهای گذشته من را درک نمی‌کند جذب کنم؟

همان‌طور که در کتاب می‌خوانید، پاسخ این سؤالات ریشه در ترمیم گذشته، یادگیری مهارت‌های جدید برای زمان حال و تصور آینده به شکلی شفاف دارد. به‌همین‌دلیل باید راهنمایی‌های جدیدی داشته باشیم. 

خواندن کتاب هفت راز روابط سالم و شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هفت راز روابط سالم و شاد

«به زمان نوجوانی فکر کنید - زمانی که در آسیب‌پذیرترین و شکننده‌ترین حالت خودمان هستیم. هورمون‌های ما افزایش می‌یابند. پر از خواسته‌های جدید و زندانی ترس‌های قدیمی هستیم. آیا دیده خواهم شد؟ آیا درک خواهم شد؟ آیا هرگز عاشق خواهم شد؟ در این مدت، اغلب به خود می‌گوییم که اگر شریک زندگی خود را پیدا کنیم، همه‌چیز در دنیا درست خواهد شد.

در اولین تلاش‌هایمان برای ایجاد روابط، خوب یا بد، بسیاری از ما یکسری تعهدات را می‌پذیریم که می‌تواند زمینه را برای مشکلات جدی بعدی فراهم کند:

- متعهد می‌شویم شخص خاصی را راضی نگه‌داریم.

- متعهد می‌شویم به دیگران آنچه را که می‌خواهند بشنوند، بگوییم.

- متعهد می‌شویم به شیوهٔ خاصی نگاه و رفتار کنیم و همهٔ این‌ها به نفع خودمان است.

- متعهد می‌شویم فردی باشیم که دیگران می‌خواهند.

البته، مشخص است که این مسیر به کجا منتهی می‌شود. هر یک از این تعهدات به این معناست که باید به‌دنبال تأیید، توجه و عشق باشیم؛ اما هر قدمی که در این مسیر برمی‌داریم ما را از اصولی که همهٔ انسان‌ها برای شادی و سلامت به آن نیاز دارند دورتر می‌کند، اصول بی‌بدیلی چون: صداقت، رضایت، پذیرش خود و عشق به خود.

تعهدات دورهٔ نوجوانی خیلی رایج هستند. و البته این هیچ اشکالی ندارد. آن‌ها بخشی از روند رشد و کشف خودمان هستند و می‌توانند نقطهٔ پرش خوبی را در آغاز مسیر شناخت خود فراهم کنند. مشکل این است که بسیاری از ما، حتی زمانی که بیست، سی، چهل‌ساله و یا بزرگ‌تر از آن هستیم، به آوردن این ایده‌ها و شیوه‌های قدیمی در روابط بعدی خود ادامه می‌دهیم. اگر آن ایده‌های اولیه را با روش دیگری برای انجام کارها و انواع مختلف تعهد جایگزین نکنیم، بعداً در روابط خود با مشکل مواجه خواهیم شد.

ممکن است در حال خواندن این مطلب فکر کنید، "این من نیستم، من آن کار را انجام نمی‌دهم." اما حتی برای افرادی که سال‌ها روحیهٔ خود را تقویت کرده‌اند، تغییر ممکن است خیلی پنهانی رخ دهد. عمیقاً به درون خود نگاه کنید. آیا می‌توانید به شخص خاص زندگی خود نگاه کنید و بفهمید چه کسی باید باشید و چگونه باید رفتار کنید؟»

نظرات کاربران

علیرضا
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

این کتاب توصیه های ساده در مورد عشق بی قید و شرط به شما میده ، نکات علمی زیادی در رابطه با خودشناسی داره.

فلاح
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

این یک کتاب عالیه , شما رو تشویق می کنه تا چیزهایی که نمی تونید کنترل کنید رو رها کنید . یاد می گیرید که نمی تونید احساسات و رفتار دیگران رو کنترل کنید و تنها می تونید رفتار خودتون

- بیشتر
هستی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

حفظ رابطه قراره سخت تر از اونی باشه که تصور می کنید این کتاب اطلاعات خیلی خوبی در اختیارتون میذاره

اسرا
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

باید بپذیریم که زندگی قرار نیست خوب و خوش باشه و برای مدیریت یه رابطه باید حتما آموزش ببینیم و مطالعه داشته باشیم

حسام
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

واقعا در زمینه رابطه کمک کننده و کارسازه و راهنمایی های خوبی می کنه

رضا
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

رابطه ها همیشه قرار نیست مثل داستان ها باشه شروع یک رابطه راحته ادامه و نگه داشتن سه که سخته

کاربر ۶۰۵۲۴۱۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

توصیه میکنم حتما قبل از وارد شدن به رابطه و حتی برای خانم ها و آقایون متاهل که حتما مطالعه کنند..

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۲۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان