دانلود و خرید کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر آران استیپه ترجمه حسین سبطی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر اثر آران استیپه

کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر

نویسنده:آران استیپه
انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر

کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر نوشتۀ آران استیپه و ترجمۀ آقای حسین سبطی است. این کتاب را انتشارات سروش منتشر کرده است.

درباره کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر

فرضیه بنیادی کتاب راهنمای عملی آموزش سواد پایایی این است که قرن بیست و یکم شاهد تغییرات چشمگیری خواهد بود که کمتر از تغییرات قرن بیستم نیست؛ اما این تغییرات دارای ماهیت کاملاً متفاوت هستند. علت این تفاوت ماهیت نیز تلاقی روندهایی است که به طور جداگانه در معرض نبود قطعیت قرار دارند همچنین این وضعیت به‌طورکلی بیانگر خط سیر جامعه بشری است جمعیت جهان در حال افزایش است مصرف‌گرایی در کشورهای درحال‌توسعه به‌سرعت رشد می‌کند و در نتیجه، تقاضا برای انرژی، آب و منابع زیستی روبه‌رشد. است در همین شرایط، دیگر نمی‌توانیم به کسب انرژی از سوخت‌های فسیلی ارزان‌قیمت بسنده کنیم، بلکه ازآنجاکه تولید نفت به میزان حداکثری خود نزدیک می‌شود و در مسیر اتمام ذخایر طبیعی‌اش قرار می‌گیرد هر پدیده‌ای را که به نفت وابسته است، از حمل‌ونقل و تولید پلاستیک گرفته تا کشاورزی را به مخاطره می‌اندازد. این روندها در کنار تأثیر اجتناب‌ناپذیر تغییرات آب‌وهوایی تخریب زیست‌بوم و کاهش بیشتر منابع بدان معناست که کره زمین کمتر از قبل برای زندگی بشر و حیات تعداد بی‌شماری از دیگرگونه‌های زنده مناسب خواهد بود.

توانایی گام‌های عملی برای ایجاد جامعه پایاتر بیش از اینکه به دانش مرتبط با حوزه پایایی نیاز داشته باشد به سواد پایایی احتیاج دارد. این کتاب از عبارت سواد پایایی استفاده می‌کند تا به مهارت‌ها، نگرش‌ها، شایستگی‌ها تمایلات و ارزش‌هایی اشاره کند که برای نجات و شکوفایی در شرایط رو به افول جهان ضروری هستند و کمک می‌کنند افول زیست‌محیطی را تا حد ممکن کاهش دهند کسب مهارت‌های عملی به‌نوعی یادگیری نیاز دارد که فراتر از حفظ‌کردن مطالب و تکرار حقایق است؛ به بیان دیگر به یادگیری فعال نیاز دارد فی‌الواقع یادگیری فعال مفهوم بسیار گسترده‌ای است که به دریافت درونی و هدایت شده از درون فرد بر می‌گردد همچنین به یادگیری از طریق انجام کاری اطلاق می‌شود که از طریق درگیرشدن با موضوعات زندگی واقعی انجام می‌شود و یادگیری در درون گروه‌های تخصصی را در بر می‌گیرد.

خواندن کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره آران استیپه

آران استیپه مدرک دکتری زبان‌شناسی از دانشگاه دولتی لنکستر انگلستان (۱۹۹۶) دارد و در حوزۀ روان‌شناسی زیست‌محیطی و تحلیل گفتمان در بافت‌های فرهنگی مختلف فعالیت می‌کند. همچنین بنیان‌گذار انجمن بین‌المللی زبان‌شناسی زیست‌محیطی در انگلستان است و موفق به دریافت بورسیۀ ملی تدریس نیز شده است. کتاب مهارت‌هایی برای جهان در حال تغییر، خودآموز سواد پایایی؛ حاصل تدوین و ویرایش مجموعه مقالات و سخنرانی‌های علمی پژوهشگران زیست‌محیطی به‌وسیلۀ آران استیپه است که در زمینۀ گفتمان‌سازی نوین، در حوزۀ فرهنگی و زیست‌محیطی کار می‌کند؛ گفتمانی که مبتنی بر توانمندسازی و سوادافزایی جامعه است.

بخشی از کتاب مهارت هایی برای جهان در حال تغییر

«ساعت دوم: موجودات کره زمین

بیل مک کیبن یک روز کامل را در قله کوه سپری کرد، اما دانشجویان ما قصد دارند، فقط یک ساعت را خارج از منزل بگذرانند که می‌تواند نشستن در مکانی آرام یا قدم‌زدن بی‌هدف در اطراف منزل باشد. هرچه بیشتر از فضای سکونت انسان‌ها و همچنین از یکدیگر دور باشیم بهتر است؛ گرچه فهرستی طولانی در اکثر مناطق انگلستان برای چنین ساعتی مطرح می‌شود. حتی اگر در باغچه منزل نیز تنها باشید خوب است. قطعاً، تمامی لوازم الکترونیکی باید خاموش شوند. برای برخی از افراد، خاموش‌کردن دستگاه‌های الکترونیکی مانند ترک اعتیاد می‌ماند و البته بخشی از درس ما نیز به شمار می‌رود. پوشیدن لباس مناسب نیز ظاهراً چالش محسوب می‌شود برخی از افراد نوآموز شاید لباس مناسب نداشته باشند. می‌توانید از آنها بخواهید افکار و احساسات خود را یادداشت کنند یا تا زمان بازگشت آنها صبر کنید. بازگرداندن اشیای پیدا شده حس دوران مدرسه ابتدایی را به انسان القا می‌کند، اما می‌تواند به طرز شگفت‌آوری هیجان‌انگیز باشد.

بنابراین، چند پرسش مطرح است این تمرین سخت‌تر است، چون نتیجه‌گیری‌ها در برخی موارد متناقض یا گیج‌کننده هستند. حس تنش‌زایی برای بسیاری از افراد گیج‌کننده به نظر می‌رسد؛ دانشجویانی داشتم کـه بـه من می‌گفتند هرگز برای مدت طولانی ساکت نبودند.»

درس های شیمی
بانی گرموس
ادبیات فارسی
مهدی محبتی
تخت بخواب
حسین یعقوبی
مدیریت فوق برنامه و مسابقات
فریدون تندنویس
ماجراجو در کردستان
موسی زمان‌زاده
خاطرات یک زن کارمند عربستانی
فاطمه فقیه
بهترین مادر دنیا
غلامرضا حیدری‌ابهری
فصل شکوفه های نخل
محدثه دلنواز
به؛ شکوفه سیب
مهدی مظفری ساوجی
سفر در بهشت
مور لافرتی
ترجمان رنج ها
جومپا لاهیری
سوالات آزمون بورد تخصصی قلب و عروق ۹۷
حسین فولادی‌وندا
دخترک غمگینی که از دریا انتقام می گیرد
دوآن لیکسین
گل‌های زیبای زندگی
نعمت‌الله سقازاده آرانی
مشتاقی و مهجوری
عبدالحسن بزرگمهرنیا
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان