دانلود و خرید کتاب مهارت حل مساله مایکل اسلون ترجمه مرضیه تقوا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت حل مساله اثر مایکل اسلون

کتاب مهارت حل مساله

معرفی کتاب مهارت حل مساله

کتاب مهارت حل مساله نوشتهٔ مایکل اسلون و ترجمهٔ مرضیه تقوا و منصوره بیرانوند است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهکارهای خلاقانهٔ حل مشکلات در این کتاب ارائه می‌شوند.

درباره کتاب مهارت حل مساله

همواره افراد در زندگی روزمره و حرفه‌ای خود با مشکلات و معضلات پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که رفع آن‌ها نیاز به یادگیری مهارت حل مسأله دارد. این مهارت کاربردی در شرایط مختلف به شما کمک می‌کند تا با پیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی به سادگی مسائل را حل کنید و مخصوصاً در زندگی و حرفهٔ خویش پیشرفت کنید.

محققان در مطالعه‌ای نشان دادند افرادی که مهارت حل مسأله ضعیفی دارند، در برخورد با مشکلات دچار سرخوردگی می‌شوند و در رویارویی با موانع مختلف زندگی احساس ناکامی می‌کنند و در نتیجه تبدیل به افرادی عصبی و پرخاشگر می‌شوند که یا مشکل را رها کرده و یا گوشه گیر و افسرده می‌گردند.

مهارت حل مسأله برای افراد یک توانایی ذهنی است که اغلب اکتسابی است. باید این مهارت را با خود تمرین کنید تا در زمان مواجهه با مشکلات عدیده بتوانید از هنر حل مسأله بهره ببرید و یک راه حل مناسب برای آن مشکل، پیدا کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید در برخورد با چالش‌های زندگی موفق شوید، کسب مهارت حل مسأله نخستین قدم است.

در کتاب مهارت حل مساله روش‌ها و تکنیک‌های حل مسائل و مشکلات، قدم به قدم توضیح داده شده است و سعی شده برای عموم مردم قابل درک و استفاده باشد.

یکی از شگردهای این کتاب، کمک به یافتن راه‌حل‌های مفید و شدنی در راستای حل مسائل مختلف زندگی هر فرد است.

با مطالعهٔ این کتاب نه تنها راه‌حل‌های مناسب برای مسائل زندگی می‌یابیم بلکه برای تقویت اندیشهٔ خود به استقبال چالش‌ها می‌رویم و از آن‌ها برای قوی و نیرومند ساختن خود استفاده می‌کنیم.

با یادگیری تکنیک‌های خلاق در روش‌های حل مسأله، می‌توان با سرعت به اهداف و سر منزل مقصود رسید.

پیدا کردن راه حل به معنی حل کامل مشکل نیست اما دید ما را نسبت به آن مشکل بسیار باز می‌کند و موجب پیشرفت و تعالی می‌شود.

قرار نیست ما زندگی بدون مشکل و دردسر داشته باشیم بلکه هدف این است که مهارت غلبه بر آنها را بیاموزیم و مهارت حل مسأله را ملکهٔ ذهن خود سازیم.

خواندن کتاب مهارت حل مساله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند مشکلات خود را به صورت منطقی حل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت حل مساله

«اولین گام برای دستیابی به مهارت حل مسأله، شناسایی احساسات خودتان است. معمولاً وقتی با مشکلات بزرگی مواجه می‌شویم ذهن ما بیش از حد درگیر می‌شود و ناگهان عواطف ناخوشایند زیادی تجربه می‌کنیم که آمادگی آن را نداریم و شاید بیش از حد تحمل ما باشد. در این شرایط بهتر است عجله نکنید، بر احساسات خود مسلط باشید و سعی کنید با آرامش مسائل را تجزیه و تحلیل کنید تا بهتر بتوانید آنها را مدیریت کنید.

در این مرحله باید احساسات خود را شناسایی و بر آنها غلبه کنید. اگر عصبانی هستید از خودتان بپرسید علت این عصبانیت چیست؟ اگر غمگین هستید از خود بپرسید چه چیزی موجب ناراحتی شما شده است؟ با شناسایی و کنترل احساسات اجازه نمی‌دهید عواطف بر شما غلبه کنند و کنترل خود را از دست دهید. با شناسایی احساسات و کنترل آنها می‌توانید برای حل سایر مشکلات آماده باشید.

وقتی احساسات خود را شناسایی کردید از خود بپرسید با این احساسات می‌خواهید چه کنید؟ احساسات بسیار مهم هستند زیرا هشدارهای جدی به ما می‌دهند. مثلاً احساس ترس به ما هشدار می‌دهد که خطری در پیش است، احساس خشم هشدار می‌دهد که ما به حمایت و امنیت نیاز داریم و احساس غم و اندوه به ما می‌گوید که اتفاق بدی برای ما افتاده و نیاز به آرامش داریم. احساسات و عواطف نقش مهمی در زندگی ما دارند اما اگر راه‌های مواجهه و کنترل آنها را ندانیم ممکن است ما را غافلگیرکنند و به جسم و روان آسیب زنند.

اکنون می‌خواهم با مثالی اهمیت تشخیص احساسات را برایتان بیان کنم. تصور کنید شما به تازگی یک سگ برای خود خریده‌اید و تا به حال هم تجربه نگهداری از سگ‌ها را نداشته و آنها را به خوبی نمی‌شناسید. یک روز وقتی به خانه می‌آیید او شروع به پارس کردن و بالا و پایین پریدن می‌کند. با خود فکر می‌کنید چرا این همه سر و صدا می‌کند اما چون این حیوان را نمی‌شناسید متوجه علت پارس کردن و بی‌قراری‌هایش نمی شوید.

بنابراین اگر شما احساسات خود را نشناسید و برای کنترل آنها تمرین نکنید همین شرایط برایتان اتفاق می‌افتد و در مواجهه با مشکلات چون هیچ تمرینی نداشته‌اید، سردرگم می‌شوید و نمی دانید چه کاری کنید. وقتی احساسات خود را بشناسید و بتوانید آنها را از هم متمایز کنید و علت بروز هر کدام از آنها را بدانید، به راحتی می‌توانید به پیش روید و اجازه ندهید احساسات بر شما غلبه کنند و درمانده شوید.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
مشکلات را بزرگ جلوه ندهید. وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید بیش از اندازه بر آن تمرکز نکنید تا تمام ذهنتان را درگیر نکند. وقتی به مشکلات بیش از حد فکر می‌کنید آنقدر ذهنتان را درگیر می‌کند که نمی‌توانید به راه‌حل‌های درست و مناسب فکر کنید و تأثیر منفی بر زندگی و افکارتان می‌گذارد.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
در واقع حل مسأله به نوع نگاه شما به مشکلات و وقایع پیرامون و نحوهٔ مواجهه با آنها ارتباط زیادی دارد. در این کتاب سعی می‌کنیم به جای واکنش‌های آشفته، عصبی و کلافگی در برابر مشکلات به تغییر دیدگاه‌هایتان برای غلبه بر مشکلات بپردازیم. به جای این که فقط بر مشکل تمرکز کنید و راه‌های محدودی برای آن در نظر بگیرید
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اگر این پشتکار و تداوم را نداشته باشید به موفقیت نمی رسید
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
نکتهٔ دوم در تهیهٔ طرح: نقاط عطفی در نظر بگیرید در واقع نقاط عطف همان اهداف جزیی و کوتاه مدت هستند که در هر مرحله برای خود مشخص می‌کنید. این به خودتان بستگی دارد که چند نقطه عطف در نظر بگیرید، اما بهتر است تعداد آن خیلی زیاد نباشد وگرنه دستیابی به هدف بیش از اندازه طول می‌کشد و انگیزهٔ خود را از دست می‌دهید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اگر یکی از راهکارهایی که به کار برده‌اید فایده‌ای نداشت دلسرد نشوید و به راهتان ادامه دهید و سراغ راه‌حل بعدی بروید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
در زندگی انعظاف‌پذیر باشید. گاهی مسائل آن طور که ما می‌خواهیم پیش نمی رود و ادامه راه بسیار دشوار می‌شود. به جای نگرانی در چنین شرایطی سعی کنید به جنبه‌های مثبت آن فکر کنید. سعی کنید یاد بگیرید خودتان را با شرایط موجود سازگار کنید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
چه موانعی بر سر راه تفکر حل مسأله وجود دارد؟ شاید چون به نظر می‌رسد که این مشکلات غیرقابل حل هستند دیگر تلاشی برای رفع آنها نمی کنیم، اما حقیقت این است که این محدودیت‌ها در ذهن ما وجود دارد و واقعی نیستند. در هر صورت در تفکر حل مسأله ما براین اعتقاد هستیم که همهٔ مسائل قابل حل هستند و تمرکز بر این است که چگونه آنها را به بهترین شکل حل کنیم. ابتدا همهٔ راه حل‌های ممکن را مشخص و سپس از بین آنها بهترین راه حل را انتخاب می‌نماییم، در واقع از فرآیند اکتشاف آن قدر استفاده می‌کنیم تا راه حل مناسبی پیدا کنیم.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اکثر افراد در مواجهه با مشکلات برداشت اغراق‌آمیزی دارند و حس می‌کنند مشکلات آنها خیلی بزرگ و پیچیده است.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
یادگیری مهارت حل مسأله کار چندان آسانی نیست و نوعی طرز فکر است که نحوهٔ حل مشکلات کوچک و بزرگ را می‌آموزد. هدف ما آموزش سه روش ساده برای تجزیه و تحلیل مشکلات و حل آنها به روش‌های موثر می‌باشد. در واقع حل مسأله به نوع نگاه شما به مشکلات و وقایع پیرامون و نحوهٔ مواجهه با آنها ارتباط زیادی دارد. در این کتاب سعی می‌کنیم به جای واکنش‌های آشفته، عصبی و کلافگی در برابر مشکلات به تغییر دیدگاه‌هایتان برای غلبه بر مشکلات بپردازیم. به جای این که فقط بر مشکل تمرکز کنید و راه‌های محدودی برای آن در نظر بگیرید، روش‌های گشایش مسأله را آموزش می‌دهیم که در همهٔ مراحل زندگی مفید و قابل استفاده هستند.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان