دانلود و خرید کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه جودت بهجت ترجمه عسگر قهرمان‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه اثر جودت بهجت

کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه

نویسنده:جودت بهجت
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه

کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه نوشتۀ جودت بهجت با ترجمۀ عسگر قهرمان‌پور در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ منابع انرژی خاورمیانه و تغییرات مرتبط با آن است.

درباره کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه

این کتاب به منطقه‌ای از جهان توجه می‌کند که در آن، منازعات مرتبط با انرژی فراگیر و از حیث ژئوپلیتیکی مهم هستند. این منطقه خاورمیانه است، منطقه‌ای که در موارد زیادی تغییر سیاسی در آن جریان دارد. این امر به‌نوبۀ خود می‌تواند به کشف مسیرهای جدید در رابطه با انرژی بینجامد. اگرچه نفت و گاز به سلطۀ خود ادامه می‌دهند؛ اما این منطقه منابع انرژی تجدیدپذیر بسیار عظیمی دارد که اکنون در حال کشف شدن هستند و در عین حال برخی کشورهای منطقه به انرژی هسته‌ای به‌عنوان گزینۀ جدید انرژی نگاه می‌کنند. 

کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه، انگیزۀ این تغییرات را بررسی می‌کند. این تغییرات شامل آگاهی فزاینده از این است که تقاضا برای انرژی افزایش خواهد یافت؛ چراکه اقتصادها گسترش می‌یابند و تغییرات آب‌وهوایی بر انرژی لازم برای شرایط هوایی و نمک‌زدایی برای هدایت سهم چشمگیری از نفتی که به‌طرز دیگری کشف می‌شود تأثیر می‌گذارد. این کتاب ضمن بررسی همۀ گزینه‌ها نگاهی به اوضاع منطقه انداخته و به کندوکاو در تحولات سیاست‌گذاری و بحث‌ها در کشورهای منتخب کلیدی می‌پردازد. 

این کتاب به‌دنبال بررسی تلاش‌ها برای تنوع بخشیدن به ترکیب انرژی در خاورمیانه است و بر انتقال از سوخت‌های فسیلی به انرژی پاک به‌عنوان مثال انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای تمرکز دارد. نکتۀ اصلی تحلیلی در این کتاب این است که جهان در سال‌های اخیر به‌اندازۀ کافی روی انرژی سرمایه‌گذاری نکرده است. واقعیتی که سیستم انرژی را در برابر شوک‌‌هایی که در اوایل دهۀ ۲۰۲۰ مشاهده شد آسیب‌پذیرتر کرد. انتقال آرام و ایمن انرژی در جریان‌های سرمایه‌گذاری انرژی پاک باید افزایش یابد.

خواندن کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انرژی جایگزین در خاورمیانه

«در عصر حاضر، عمدتاً سوخت‌های فسیلی نفت، گاز طبیعی و ذغال سنگ بخش اعظم عرضه‌های انرژی جهانی را تأمین کرده‌اند. هرچند سهم نسبی این سوخت‌ها به‌طرز بنیادینی تغییر کرده است؛ اما کماکان به سلطه بر ترکیب انرژی تقریباً در هر کشوری در جهان ادامه می‌دهند. این روند احتمالاً در آیندۀ پیش‌بینی‌پذیر غالب شود. با‌این‌همه، سوخت‌های دیگر، به‌ویژه انرژی هسته‌ای و انرژی تجدیدپذیر نظیر سوخت‌هایی که از باد و خورشید نشئت می‌گیرند، توجه و سرمایه‌های عظیمی جذب کرده و پیش‌بینی می‌شود سهم افزایشی عرضه‌ها در سال‌ها و دهه‌های آتی را تأمین کند. بر اساس گزارش جدید نفت اکسون موبایل، گاز و ذغال سنگ حدود ۸۰ درصد مصرف کلی انرژی را در سال ۲۰۴۰ تشکیل خواهند داد. انرژی هسته‌ای به‌طور متوسط حدود ۲/۲ درصد در هر سال افزایش خواهد یافت؛ این یعنی یک افزایش چشمگیر، اما پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبل از فاجعه فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ در ژاپن. سرانجام، منابع بادی، خورشیدی و دیگر منابع تجدیدپذیر شاهد رشد قوی و سهمی حدود ۴ درصد تقاضای جهانی تا سال ۲۰۴۰ خواهند بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان